Permalänk
Medlem

Vågar man köpa beg. 8600gs???

vågar man köpa en begagnad bärbar som har 8600gs grafik??vet inte om hp har "nvidia garanti" på sina datorer och går den över man säljer den? har fått ett erbjudande om en hp med 2,0 ghz intel propp, 2gb ram,8600gs 256mb o 17"

Tacksam för svar!!

Permalänk
Medlem

Re: Vågar man köpa beg. 8600gs???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
går den över man säljer den?

Nej garantier gäller aldrig andrahandsköpare

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vågar man köpa beg. 8600gs???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Nej garantier gäller aldrig andrahandsköpare

Kanske inte värt o chansa då eller?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Vågar man köpa beg. 8600gs???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Kanske inte värt o chansa då eller?

Oftast ifrågasätter dock inte tillverkaren/affären om du är förstahandsköparen, åtminstone inte om du kan visa upp ett kvitto (från butiken).

Permalänk
Medlem

Fråga säljaren om garanti. Jag har varit med om att en sak jag köpt beg gått sönder efter något år. Då var säljaren snäll och gjorde en RMA åt mig. Jag skickade in varan och säljaren ändrade leverans adress till min. På så vis fick jag den nya varan.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Oftast ifrågasätter dock inte tillverkaren/affären om du är förstahandsköparen, åtminstone inte om du kan visa upp ett kvitto (från butiken).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Fråga säljaren om garanti. Jag har varit med om att en sak jag köpt beg gått sönder efter något år. Då var säljaren snäll och gjorde en RMA åt mig. Jag skickade in varan och säljaren ändrade leverans adress till min. På så vis fick jag den nya varan.

Okej! låter ju bättre än innan!:D men om jag frågar om han har kvar kvittot eller om han är "snäll och ärlig"?

Och det jag kanske vad ute efter när skapade tråden! hur vanligt är det med 8400 o 8600 felet?? har ju ett 8600 gt i min stationära "dammsugare" och det har ju fungerat bra hittills(ta i trä).

tack för svaren!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vågar man köpa beg. 8600gs???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Nej garantier gäller aldrig andrahandsköpare

Dell tillåter att man flyttar över en garanti till en ny ägare, vet inte om HP har något liknande.
(Borde lära mig att googla innan jag svarar)
"HP warranty services extend beyond the original purchaser to anyone who subsequently purchases the Hardware Product only if the original sales receipt can be provided."
Från http://www.hp.com så är inte 100% säkert att det gäller i Sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megol0
Dell tillåter att man flyttar över en garanti till en ny ägare, vet inte om HP har något liknande.
(Borde lära mig att googla innan jag svarar)
"HP warranty services extend beyond the original purchaser to anyone who subsequently purchases the Hardware Product only if the original sales receipt can be provided."
Från http://www.hp.com så är inte 100% säkert att det gäller i Sverige.

Okej! låter ju ännu bättre!:D man kanske vågar slå till då!

tack för svaren