Permalänk
Medlem

Setpoint 4.72 går ej att installera?

Hej.

Har ett MX5500 tangentbort samt mus.

Försöker installera setpoint 4.72 men när det väl gått en stund så kommer de upp en skylt att "antivirus program el spyware gör att inte systemfiler kan uppdateras"

Har stängt av antivirus, spyware program samt brandväggen. men inget hjälper el gör någon skillnad..
Har även testat att Inaktivera systemåterställningen..

Har även testat att i "felsäkert lägen" men samma fel..
har även testat att ta bort "wdf1000.sys" filen men fungerar ändå inte..

Någon som har haft samma problem eller någon som vet hur ja ska kunna installera setpoint?

Har försökt installera setpoint 4.70 men samma problem uppstår.

Någon som kan hjälpa mig och vet hur man löser detta?????

Tack på förhand

Visa signatur

__________________
lll Chassi: Corsair 750D | Kylning: Corsair H100i | Cpu: i7-4770K @ 4,6GHz| Gpu: Asus GTX 780Ti | Ram: Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz | Mobo: ASUS Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860i | Skärm: Acer G24 | OS: Windows 8.1 Pro 64bit | SSD: Samsung 840 Pro 256GB RAID0 | HDD: WD Black 2TB | G19 | G500s lll

Permalänk
Medlem

provat att avinstallera säkerhetsprogrammen och sedan installera Setpoint, ch sen installera in säkerhetsprogrammen igen
+

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.. fungerade tyvärr inte ändå..

Min fråga är då, finns de någon iställning i Windows XP som jag ändrat som hindrar att man kan installera den här typen av uppdatering?

Har inte haft problem med att installera något annat..

Visa signatur

__________________
lll Chassi: Corsair 750D | Kylning: Corsair H100i | Cpu: i7-4770K @ 4,6GHz| Gpu: Asus GTX 780Ti | Ram: Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz | Mobo: ASUS Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860i | Skärm: Acer G24 | OS: Windows 8.1 Pro 64bit | SSD: Samsung 840 Pro 256GB RAID0 | HDD: WD Black 2TB | G19 | G500s lll

Permalänk
Medlem

Prova att ta bort allt som har med Setpoint att göra även från windows registret och sedan prova.. funkar inte det så är det skumt.

du kan även prova det här: http://support.microsoft.com/kb/310353/sv

det brukar hjälpa ifall nåt program orsakar konflikt när man försöker installera ett program

Permalänk
Medlem

Det är inte en x32 du har installerat på en x64 system?
http://www.logitech.com/setpoint

Permalänk
Medlem

1. Remove SetPoint
2. Rename C:\WINDOWS\system32\drivers\wdf01000.sys to something else (or delete the file)
3. Re-install SetPoint 4.00 (it will re-install the wdf01000.sys file as part of the install).

Funkade för mig tidigare när jag hade samma problem,du kan nog bortse från att det står 4.00 och ta den version du vill ha

Permalänk
Vila i frid

SetPoint v4.60 är det sista versionen som funkar för mig.

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla tips..

Tyvärr har de ändå inte löst mitt problem.
Har kört CCleaner för att få bort allt i windows registret, som setpoint lämnar o sen sökt men inte hittat något..

Har x32 och har inte logitech lagt ut fel fil så ska de inte va fel, har provat ladda hem setpoint472 flera ggr vid olika tillfällen.

Har testat att ta bort och ändrat namn på wdf01000.sys filen men de fungerar tyvärr inte heller..

Ser nog ingen annan utväg än att formatera om datorn o installera om allt på nytt, stoppade nämligen inte en annan hårdisk med XP Home och då gick de bra att installera setpoint 472 konstigt nog.. Med samma program ända skillnaden är att ja har win xp pro nu.

Visa signatur

__________________
lll Chassi: Corsair 750D | Kylning: Corsair H100i | Cpu: i7-4770K @ 4,6GHz| Gpu: Asus GTX 780Ti | Ram: Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz | Mobo: ASUS Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860i | Skärm: Acer G24 | OS: Windows 8.1 Pro 64bit | SSD: Samsung 840 Pro 256GB RAID0 | HDD: WD Black 2TB | G19 | G500s lll

Permalänk

Hej, jag hade problem att installera 4.72 till vista 64. Så jag testade att ladda ner winxp 64, då gick det att installera utan problem.

Testa att ladda ner drivarna till ett annat operativ system

Permalänk
Medlem

Har nu även testat att installera setpoint för vista 32 men med samma resultat..

Visa signatur

__________________
lll Chassi: Corsair 750D | Kylning: Corsair H100i | Cpu: i7-4770K @ 4,6GHz| Gpu: Asus GTX 780Ti | Ram: Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz | Mobo: ASUS Maximus VI Extreme | PSU: Corsair AX860i | Skärm: Acer G24 | OS: Windows 8.1 Pro 64bit | SSD: Samsung 840 Pro 256GB RAID0 | HDD: WD Black 2TB | G19 | G500s lll

Permalänk

Hejsan Sweclockers!

Har försökt ladda ner Setpoint 4.72 (windows xp 32-bit versionen) ett antal gånger nu utan att lyckas. Det står att filen är på ca 50 MB men när den laddas ner den laddas ner blir den 2.13 MB några gånger, 3.36 MB eller 1.21 MB ett par gånger. Är det något fel på deras nedladdingssite eller varför går det ej att ladda ner den?