Permalänk
Medlem

Dator Krångel

hejsan alla swecare!

Har mött på ett jätte underligt problem.

inte säker på vars jag ska börja, när jag startar datorn så får jag upp ett meddelande som säger : "Det gick inte att ansluta till en windows tjänst. Det gick inte att ansluta till tjänsten system event notification service. Problemet hindrar begränsade användre från att logga in till systemet. Administrativa användare kan söka efter information i systemets händelselogg om varför tjänsten inte svarade.

Får även upp Steam error meddlande och McAfee error meddlande. Men det största problemet är att jag inte kan ansluta till internet.

Detta hände helt spontant när jag starta datorn, Jag kör vista-32bit

Hoppas någon förstår vad som händer :S

Permalänk
Medlem

tjänsten 'system event notification service'

det där är ett service program (tjänst)
Sätt det på Autostart

Kontrollpanelen -> Admin verktyg -> Tjänster

Högerklicka på "System Event Notification"
Egenskaper -> Startmetod
Välj 'Automatiskt' ... och OK

--
Posta igen och berätta hur det gick
PS. Jag bodde vid Bergvikstorget i många år.
Och innan dess i gamla Gammelstan

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Har ett liknande problem på min stationära med windows 8.

ca, varannan gång kan jag ej logga in på min användare när jag startar upp datorn, den står och laddar efter jag skrivit in lösenord. Till slut "loggas jag in", men då på en användare där allt har hängt sig, samt att bakgrundsbild är svart och skrivbordsikoner saknas.

detta löses med en enkel ut och inloggning, dock när jag kommer in och "allt funkar som det ska". Så får jag meddelandet att jag inte kan ansluta till en windows-tjänst, men i mitt fall heter det SessionEnv.

Följde halojoy's tips och hittar SessionEnv i listan för tjänster. Dock när jag försöker klicka på egenskaper, så klagar den på "Det går inte att hitta filen".

Någon som har någon idé om hur detta kan lösas?