Bästa vattentäta kompaktkameran?

Permalänk
Medlem

Bästa vattentäta kompaktkameran?

Jag vill ha en kamera jag kan snorkla och simma med. Vilken är den bästa vattentäta kompaktkameran?

edit:

denna verkar grym
http://prylzonen.se/2009/01/27/panasonic-lumix-dmc-ts1-vatten...

nått mer?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Hedersmedlem

Olympus µ 1030SW är lite billigare men har inte HD video (ingen annan har det vad jag vet) men den klarar 10 meter och är lite tåligare.
https://www.inet.se/kamera---foto/digitalkameror/olympus-%C3%...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

10m är ju fint. Bäst vore ju om Panasonic Lumix DMC-TS1:en vore bättre på den biten. Kanske kan man slå in den i plastfolie när man dyker?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan ju alltid prova men 3500kr är lite mycket att sätta på spel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Finns mjuka uppblåsbara undervattens också. Jag använde det till en Nikon P5100 och den överlevde på djupet också (snorklade, så inga 100 m, men skapligt ). Har inget att gämföra med men bilderna vart jag riktigt nöjd med också. Köpte det på Zafaricamp för ca 900 kr.

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk

Canon kommer med en ny nu D10 heter den.
Den ska lanseras i Maj här i kina.. Och jag kommer för övrigt ha som jobb att testa kameran på Hainan (kinas hawaii) tough job but someone has got to do it.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
Canon kommer med en ny nu D10 heter den.
Den ska lanseras i Maj här i kina.. Och jag kommer för övrigt ha som jobb att testa kameran på Hainan (kinas hawaii) tough job but someone has got to do it.

haha, lät ju som ett riktigt tufft jobb du