Permalänk
Inaktiv

Haha denna tråd påminner om någon tråd å flashback där någon tog up ämnet. Var väll ett år sen jag läste de å fb och har tagit en öl i duschen i princi varenda gång innan jag skall ut och festa.

Riktigt bra combo alltså

Dock gör den sig bäst på sommaren efter en svettig dag å basketplanen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Haha denna tråd påminner om någon tråd å flashback där någon tog up ämnet. Var väll ett år sen jag läste de å fb och har tagit en öl i duschen i princi varenda gång innan jag skall ut och festa.

Riktigt bra combo alltså

Dock gör den sig bäst på sommaren efter en svettig dag å basketplanen.

Tur att jag inte gjorde tråden på FB då ^^
Tänkte att det skulle bli en mer seriös diskussion här.

Permalänk
Medlem

Jag trodde det var standard när man gör sig iordning? Kul att fler upptäcker det iaf.

Permalänk
Medlem

Well Dudes And dudettes blir en Bärs och en varm dusch denna gång med!

Härlig tråd var på tiden.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag ska ta mig en varmdusch nu - kommer precis från bolaget och har upptäckt att de börjat sälja den slovakiska Zlatý Bažant!

Ljus lager, riktig törstsläckare och perfekt sommaröl. Drack den mycket när jag förra sommaren var nere i slovakien. Har letat överallt efter den i sverige (eller ja, iaf olika krogar o så) men utan lycka. Så nu blir det till att dricka

*överlycklig*

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Bärs i duschen här med så klart, först slappnar man av på muggen(vilskita) med tidningen och en bärs. Sen går man ett varv i lägenheten tills det är dags för en ny öl och duschtajm

Permalänk
Medlem

Haha ja. Toa-läsning kan vara ett trevligt tidsfördriv, fast efter ett tag brukar benen börja "somna" och sitsen är ju inte sådär superergonomisk för längre sittningar.

Har iallafall haft min första öl-i-duschen-upplevelse nu och det var helt okej. Kanske något hypat eller så gjorde jag något fel. Däremot känslan av att komma ut ur duschen var helt ny, men jag tror i det här fallet att det var just Zlaty Bazanten som gjorde det mesta.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
Bärs i duschen här med så klart, först slappnar man av på muggen(vilskita) med tidningen och en bärs. Sen går man ett varv i lägenheten tills det är dags för en ny öl och duschtajm

Menar du på fullaste allvar att du sitter och njuter av en bärs på skitan??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
Bärs i duschen här med så klart, först slappnar man av på muggen(vilskita) med tidningen och en bärs. Sen går man ett varv i lägenheten tills det är dags för en ny öl och duschtajm

50 spänn på att du är inom byggbranschen!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muraren
Menar du på fullaste allvar att du sitter och njuter av en bärs på skitan??

Det gjorde jag i går när jag var något stressad, satt men en öl och en sig och sket
Det blev ingen öl i duschen i går dock utan det fick bli en GT vilket var väldans gott även det.

Permalänk
Medlem

Underbar känsla!
Slut ögonen, böj bak huvudet, för sakta in det i duschstrålen tills litet vatten rinner över ansiktet och för sedan en iskall öl mot munnen.
Tag en klunk och känn hur du kyls innifrån samtidigt som vattnet värmer kroppen.

Detta är för mig ett av de bästa ställen att dricka öl på.

Brukar ta med mig 1-2 kalla in i duschen under förfester.
Var ett tag sen det hände i min nya lägenhet. Man står i ett badkar med ett draperi runt vilket försvårar det hela lite

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Fan jag kommer ihåg när man var runt 10 och drack öl och åt ölkorv i bastun...det var trevligt^^

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Brukar ta med mig ölen in i badrummet dock inte in i duschen, ställer den vid handfatet, tar några klunkar och ställer mig i duschen, sen dricker jag upp den mellan varven jag fixar mig och torkar mig Favoriten är väl valfri tjeckisk, imorgon blir det starobrno!

Permalänk
Avstängd

Re: Dricka öl i duschen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jag har diskuterat med en del vänner angående fenomenet dricka öl i duschen.
Vissa tycker inte det är någon vidare hit, andra och jag själv tycker att det är något av det godaste som finns.

Så, lite frågeställningar, hur ställer ni er till att dricka öl i duschen? Vilken är eran favoritöl att dricka i duschen? Hur undviker ni att få vatten i den? Varför dricker ni öl i duschen?

Personligen så är nog min favorit dusch-öl Stella Artois, helst ska vattnet vara riktigt varmt så man känner hur den kalla ölen rinner genom kroppen.
Jag har en liten ställning på väggen i huvudhöjd där jag ställer ölen och på så vis undviker jag att få vatten i den.
Anledningen till att jag ofta tar mig en dusch-öl är dels för att det är oerhört gott men även för att jag jobbar en hel del kvällar och för att komma i form lite innan jag ska gå ut så behövs varje sekund.

Sådärja, diskutera.

Lätt att jag gör
Det kallas att effektivisera sig. Samtidigt tycker jag det är mer "revitalizing" än att bara duscha. Lättare att komma igång osv. Som nattjobbare blir det ofta en pre-work istället för afterwork och istället för att komma morgontrött dit så är det som att klockan rullats fram några timmar

Permalänk

Royal export får 3/5. Helt okey men saknar det lilla sista + flaska är bättre.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Har testat på det ett par gånger nu och blir bara bättre varje gång. Har ett stort fönster i duschen som öppnas ut och upp, då kan man öppna en springa och lassa upp en 10-12 öl

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Den här tråden är ju värdelös utan bilder! Skål på er swecare!

Visa signatur

Losers always whining about doing there best, winners go home and fuck the promqueen

Permalänk
Medlem

Sen beror det ju lite på hur länge man duschar, är man sån som bara skvätter av sig lite så funkar det ju inte..

För min del står ja gärna ett tag och slappnar av i det goa varmvattnet!

Permalänk

Om man har en tvättlina tillgänglig verkar denna lösning ganska vettig

http://www.instructables.com/id/Keep-your-beer-from-getting-s...

Härlig tråd

Permalänk
Medlem

Jag jobbar inte inom byggbranschen, vad det nu har med saken och göra? Sitter dom på muggen med bärs eller?

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tacka apspektakel som, i hans oändliga visdom skapade denna tråd. Varför har jag inte testat detta förut? Cheers

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Tänkte göra ett litet test för att se vilken öl som är godast i duschen. Tog ett gäng ljusa på bolaget idag för att testa. Min gissning går mot Primator så jag la den på extra kylning. Resten får kylas i handfatet...

Bjørnebryg Extra Stark
Carlsberg Elephant
Primátor Premium Lager
Pilsner Urquell
Mariestads prima lager

Permalänk
Medlem

Går det lika bra med en grogg?

Permalänk
Medlem

Det var något överskattat

Permalänk
Medlem

Det är gött. Nu har jag börjat ta en öl i duschen liet då och då. Tog en nyss och nu är det sängen som gäller. Väldans skönt. Man känner sig än mer som en ny man när man kliver ur en ångande het dusch och en tom Carlsberg export.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Ack, dessvärre så blir det inga duschöl för mig på ett tag.
Penicillin

Men när det är slut ska det duschölas som attans!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Ack, dessvärre så blir det inga duschöl för mig på ett tag.
Penicillin

Men när det är slut ska det duschölas som attans!

Svininluensan? Jag trodde det var allmänt känt att alkohol botar sjukdom

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Svininluensan? Jag trodde det var allmänt känt att alkohol botar sjukdom

Och enligt sydafrikas president jacob zuma kan man ju tillochmed duscha bort hiv. så en kombo av dusch och alkohol måste nog räknas som en mirakel kur.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Detta ska provas! Dock så duschar jag i genomsnitt i 2 minuter. Jag menar, vad ska man göra? Tvåla kroppen och schamponera skallen, sen är det ju klart, förstår inte varför man ska duscha i 20 minuter, då står man ju bara där. Hmm, kanske är man stressad. Anyhow, ska testa detta i helgen, ska se vad flickvännen får för min när man går in i duschen med en öl ^^

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Blir nog en duschöl idag efter jag hämtat en polare på arlanda. De kommer ju hinna dricka några bärs medans jag ska duscha, ta mig in till stan och sen börja dricka öl!
Då är det bäst att vinna tid!

Så får testa detta fenomen för första gången!
Blir en Pripps Blå Pure 33cl som ligger på kylning för tillfället!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |