8800GT:s TV-out har mystiskt slutat fungera

Permalänk

8800GT:s TV-out har mystiskt slutat fungera

Har haft min PC kopplad via en S-video-Scart kabel till en liten Philips LCD-TV på 20".
Det har fungerat väldigt bra, i sådär 2-3veckor. Men en dag efter att vi sett en serie via TV-out:n och sedan nån timme senare skulle se en film via samma TV-out så såg jag bara att bilden "gled" förbi på TVn i snabb hastighet.
Då antog jag att det var nån kabel som var lös, så tryckte in dom lite mer.
Inget resultat.

Nvidia kontrollpanelen upptäcker TVn, fast nu som en HDTV (det är ingen HDTV) istället och UTAN att jag får någon bild på den.

Detta är väldigt frustrerande och har försökt med lite diverse saker:

*Installara nya drivrutiner, installera gamla drivrutiner.
*Dragit ut S-video kabeln ur grafikkortet, SCART kabeln ur TVn och satt in dom igen.
*Ändra alla möjliga upplösningar och uppdateringsfrekvenser.

Finns det någon vänlig själ som varit med om nåt liknande, eller bara har ett förslag på var problemet kan ligga så skulle jag uppskatta det väldigt mycket!

Tack på förhand! Mvh Jakob

Permalänk
Antielefant

Inga typ skador på S-Videokabeln, typ vikmärken eller dylikt? Provat med en annan?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Inga typ skador på S-Videokabeln, typ vikmärken eller dylikt? Provat med en annan?

Nä, det måste jag göra. Men det lustiga var att det började krångla efter jag inte gjort nånting (eller som vanligt så är det ju NÅNTING iofs).
Ska testa en ny kabel imorrn. Tycker det är så mystiskt att den upptäcker den som en HDTV dock:S