Permalänk
Medlem

Budget 8k, sista koll.

Tänkte köpa en ny dator för max 8k, behöver inte hårddiskar eller cdläsare.
Det jag kan skära ner på är väl nätagget men jag tycker det är lika bra att köpa ett bra framtids säkert då jag förmodligen kommer köra på crossfire senare.

Detta är iaf det jag har tänkt mig:

Förslag för förbättringar vore uppskattat.

Permalänk
Medlem

Köp AMD Phenom2 X3 710 på Inet istället, det är MYCKET LITE skillnad, 710 kostar ett par hundra kr billigare, och så kan någon hitta dig en billigare moderkiort säkert.

Permalänk
Medlem

Jag vill ju inte skära ner om jag inte kan förbättra något, det moderkortet ska vara bra har jag hört.

Permalänk

Varför ska han köra på en sämre processor när han inte har överskridit sin budget. Jag skulle köpa en cpu-kylare och klocka upp den istället! Och det blir svårt att hitta ett billigare mobo eftersom han vill köra crossfire senare.

Jag tycker det där paket ser mycket bra ut för övrigt!

Permalänk
Medlem

Cpu kylare kan va väldigt bra, så långt tänkte jag inte. tack för det.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, men tänk på att 1066MHz minnen kostar bara ca 70kr till för tillfället på Inet.

Permalänk
Medlem

Antec Three Hundred
650W Corsair (kan välja ett 620W modulärt)
GA-MA770-UD3
AMD Phenom2 X4 920
PowerColor ATI HD4890
Corsair 4GB PC8500

totalt 7 619 kr

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk
Medlem

Frågan är om det är värt att köpa ett modulärt nätagg? det handlar ju bara om 200 kr och jag kommer ju ha nätagget i många år framöver om det håller.

Permalänk
Medlem

Frakfritt sweclockers...vilken butik är det?

Permalänk
Medlem

Behöver du verkligen 620w corsair? Skulle räcka med 500w corsair eller mindre tom. (vet ej vad corsair har för watt på deras nätagg). fast om du tänkte uppgradera i framtiden så..

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mulliy
Frågan är om det är värt att köpa ett modulärt nätagg? det handlar ju bara om 200 kr och jag kommer ju ha nätagget i många år framöver om det håller.

Modulärt agg är nästan värt det bara för att slippa ha alla dessa strömkablar man inte använder i burken. Förbättrar både åtkomligheten och luftflödet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaGoO
Frakfritt sweclockers...vilken butik är det?

Inet.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaGoO
Frakfritt sweclockers...vilken butik är det?

inet... inet.se/kampanj sen klickar du bara på kampanj och "köper" fraktfritt riktigt bra att dom har fraktfritt!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
.........

Inet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
inet... inet.se/kampanj sen klickar du bara på kampanj och "köper" fraktfritt riktigt bra att dom har fraktfritt!

Tackar och bockar