Datorpaket - Klarar det 720p filmer?

Permalänk

Datorpaket - Klarar det 720p filmer?

Hej.

Är snart dags att byta ut min gamla bärbara, och har i stort sett bara ett krav. Ska kunna spela upp i stort sett alla sorts filmer, alla format.

Någon som vet om följande datorpaket är tillräckligt kraftigt för HD-filmer?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

Permalänk
Medlem

Det där kommer klara 720p filmer galant.
Det du kan göra är ju att kasta in 2gb ram till, för att allting ska flyta lite bättre.

Permalänk

För att filmerna ska flyta bättre menar du? Eller bara datorn i övrigt?

Nolltolerans på lagg i filmerna Har en Popcorn Hour idag, men är inte så nöjd så skulle hellre vilja sköta allt via Xbox Media Center @PC.

Permalänk
Medlem

Hur kan man inte vara nöjd med en popcorn hour, funkar hur bra som helst. Streama genom datorn till popcornen funkar mycket bättre än att streama genom xboxen. Sen är popcornen tyst vilket xboxen verkligen inte är. Men den duger jag har en sämre dator jag ser hd film i.

Permalänk

Jag ska inte använda Xboxen, jag ska köra XBox Media Center på datorn.

Popcornen funkar bara var femte gång jag startar den, när man trycker play så hoppar den bara tillbaka till menyn.

Popcornen klarar typ inte av animeserier. Varken bleach, hajime no ippo eller one piece funkar bra, även fast detta är helt nya serier. Ljudet blir efter typ 10 sekunder direkt när man startar.

Visst funkar popcornen bra till 720p filmer, när den väl funkar. Men annars suger den ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbe1985
För att filmerna ska flyta bättre menar du? Eller bara datorn i övrigt?

Nolltolerans på lagg i filmerna Har en Popcorn Hour idag, men är inte så nöjd så skulle hellre vilja sköta allt via Xbox Media Center @PC.

För datorn i övrigt, så tror jag 2gb ram kan göra stor skillnad.
Annars kan du ju bara plocka ihop ett paket med moderkort, processor, hårddisk, så kan du få köpa ett nätagg och 4gb ram billigt av mig.
Vart kanske lite mkt marknad nu...

Jag har ingen erfarenhet av Popcorn Hour, men däremot XBMC, och det funkade utmärkt!