Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

hahah, bra test dock

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem

Intressant test.
Vinnaren är för mig en helt okänd tillverkare, men AS5 verkar prestera bland toppen endå.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Intressant test.
Vinnaren är för mig en helt okänd tillverkare, men AS5 verkar prestera bland toppen endå.

Tycker det är konstigt.. AS5 har inte presterat sådär bra i några andra tester jag sett... Ceramique brukar ju klå AS5..

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Hahaha.. Cheese!!!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Tycker det är konstigt.. AS5 har inte presterat sådär bra i några andra tester jag sett... Ceramique brukar ju klå AS5..

Kan bero på att många tester skippar "inbrännings" tiden. ?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

coolt test! :E

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Intressant test.
Vinnaren är för mig en helt okänd tillverkare, men AS5 verkar prestera bland toppen endå.

Shin-Etsu är kända för att vara bäst men lite väl jobbiga att applicera ordentligt. Finns att köpa på chilledpc för en 50kr om man är sugen på att testa.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
Shin-Etsu är kända för att vara bäst men lite väl jobbiga att applicera ordentligt. Finns att köpa på chilledpc för en 50kr om man är sugen på att testa.

På vilket sätt är dom jobbiga att applicera?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Hedersmedlem

Shin-Etsu är stora på det phase change material som sitter standard på Intels och AMDs originalkylare. Många tror att det är helt uselt, vilket det faktiskt ofta inte är.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Cheese = Miljövänlig pasta?

Permalänk

Kul grej att plocka med ost också, lite otippat.

Men det var också intressant att se att skillnaden under last överklockat mellan bästa och sämsta kylpastan bara var knappt 4°C (om man bortser från osten då )

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är säker på att Västerbottenost hade sopat mattan med konkurrenterna.:D

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Jag är säker på att Västerbottenost hade sopat mattan med konkurrenterna.:D

Enklare med Brie eller Gorgonzola

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

"We do however suggest you stay away from cheese if you are overclocking. ;)"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Jag är säker på att Västerbottenost hade sopat mattan med konkurrenterna.:D

Japp, utan problem!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
På vilket sätt är dom jobbiga att applicera?

Vad jag har läst mig till ska det sprida sig väldigt dåligt och funkar bäst som maskinapplicerat kladd.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Skönt att ha ett vettigt test att slänga i huvudet på folk nästa gång någon kommer dragande med argument för hur man bäst lägger på kylpasta och hur skillnaden är minst 10-20° mellan "rätt" och "fel" sätt

Sen är det väll inget nytt, om man inte gör kapitalt fel eller har något fel på pastan så har den förhållandevis liten betydelse. Vist kan man samla på sig några grader här och där så gör det ju lite skillnad, men att bara byta kylpasta lär ju aldrig ha någon avgörande betydelse.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Skönt att ha ett vettigt test att slänga i huvudet på folk nästa gång någon kommer dragande med argument för hur man bäst lägger på kylpasta och hur skillnaden är minst 10-20° mellan "rätt" och "fel" sätt

Sen är det väll inget nytt, om man inte gör kapitalt fel eller har något fel på pastan så har den förhållandevis liten betydelse. Vist kan man samla på sig några grader här och där så gör det ju lite skillnad, men att bara byta kylpasta lär ju aldrig ha någon avgörande betydelse.

Känns ungefär som att man läser de sjuttioelfte testet av kylpasta-jämförelse. Så basic de kan bli enligt mig så varför hänger ens folk upp sig på att den och den kylpastan är bäst och skillnaden mellan rätt och fel i påläggning har stor betydelse, om man nu inte är käprätt dålig på att applicera. Som WrongTarget även påpekade tidigare så är dessutom skillnaden mellan bästa och sämsta 4C! i testet.. är de mycket och hänga i julgranen över? inte direkt.

Kylpasta kommer bli ett minne blått inom snar framtid, iaf om man ska tro på Intel's utveckling i P och N-transistorer.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Jag är säker på att Västerbottenost hade sopat mattan med konkurrenterna.:D

Haha, garanterat jäpp! Iofs ska man ju inte slösa bort så fin ost på sådana struntsyften.

Skulle rent gissningsvis tro att fetare ostar funkar bättre än magra, fast jag rekommenderar såklart inte att man testar för att kontrollera min hypotes; osten lär ju smälta rätt så duktigt av värmen och rinna ut lite varstans; man kan föreställa sig mer aptitliga saker än härsket ingrott ostflott i processorn...

HOCP torde klarat sig bra i sitt osttest dock, alla vet ju att amerikask ost består till 100% av fejk såsom vaselin, mineralolja, syntetgummi och ftalatimpregnerad PVC mm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV

HOCP torde klarat sig bra i sitt osttest dock, alla vet ju att amerikask ost består till 100% av fejk såsom vaselin, mineralolja, syntetgummi och ftalatimpregnerad PVC mm.

Är det sant? ska genast dra o köpa dessa ingredienser, nom nom nom.