Få en .PDF fil att se ut som en skannad papperskopia?

Permalänk

Få en .PDF fil att se ut som en skannad papperskopia?

Hej!

Det är så att jag måste skicka iväg en "utility bill" eller "bank statment" för att validera mitt konto hos Neteller tydligen, har gjort det tidigare men skall tydligen göras om lite då och då för att uppdateras då jag flyttat osv.

Nu är det dock så att jag får inga papper hem från banken eller något annat bolag utan sköter alla räkningar och sådant via e-fakturor och får även el och allt annat på samma sätt.

Men genom min internetbank har jag ju tillgång till alla dessa papper men dom finns enbart där i .PDF format och pratade precis med Neteller och dom vill enbart ha skannade eller fotograferade kopior av dokumenten.

Finns det något lämpligt sätt att enkelt få papperna att se scannade ut eller som dom tagits med digitalkamera?

Vill helst göra det själv då jag inte vill lämna ut mina kontouppgifter osv som står på grejerna heller.

Vet inte om detta på något sätt skulle bryta emot SWEC`s regler men om så är fallet får moderator göra vad dom vill.

Känns som att jag balanserar lite i en gråzon då jag är för lat för att behöva åka till banken vilket jag inte har tid med då jag jobbar på dagarna enbart för att få några löjliga papperskopior som jag sen skall skanna och göra till digital form igen för att sedan skicka till Neteller.

Hoppas någon här kan hjälpa mig!

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Finns det något som hindrar dig från att själv skriva ut dem och sedan skanna in eller fotografera av dem??

//Danne

Permalänk

Jo faktumet att jag inte har en skrivare eller tillgång till en just nu och vill gärna ha det löst ikväll.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Öppna den i Photoshop och lek lite med filtren där. Det finns bla. ett filter som heter just Photo copy.
Du kan dock bara öppna en sida åt gången så om du har flera sidor i dokumentet kanske du måste spara dem en och en och sen merge:a ihop dem i något annat program.

Permalänk
Avstängd

Ta en titt på andra skannade dokument och titta hur de ser ut (tex. den här).

Du kan ju tex. göra om PDFen till något format som Photoshop kan hantera och sedan vinkla bilden lite så att det ser ut som du skannat in den snett.
Lägg till lite "sandkorn", lägga till kanter på pappret, köra några filter så att det ser realistiskt ut.