Permalänk
Medlem

Någon som kör i7 920 på 3.6 Ghz?

Vore väldigt tacksam om ni kunde skriva ner era BIOS värden, vad ni har på/av.
Dessutom undrar jag rent spontant vad jag skulle behöva göra för att få 3.6 Ghz och kunna köra mina Dominator 1600Mhz minnen i den hastigheten. Har ett P6T V2 mobo. Har sökt och sökt men har väldigt svårt att hitta något bra svar.

Vore tacksam för uppspaltning ala sweclocker guide eftersom jag är fett trög i huvudet och inte har ekonomi att pajja saker! Jag vet att det finns guider överallt vilka jag läser och försöker förstå. Får väl skylla på åldern!

Mvh

Permalänk
Avstängd

Re: Någon som kör i7 920 på 3.6 Ghz?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av orsla
Vore väldigt tacksam om ni kunde skriva ner era BIOS värden, vad ni har på/av.
Dessutom undrar jag rent spontant vad jag skulle behöva göra för att få 3.6 Ghz och kunna köra mina Dominator 1600Mhz minnen i den hastigheten. Har ett P6T V2 mobo. Har sökt och sökt men har väldigt svårt att hitta något bra svar.

Vore tacksam för uppspaltning ala sweclocker guide eftersom jag är fett trög i huvudet och inte har ekonomi att pajja saker! Jag vet att det finns guider överallt vilka jag läser och försöker förstå. Får väl skylla på åldern!

Mvh

http://sweclockers.com/artikel/6161-verklocka_core_i7

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Använd guiden som finns här på sweclockers. Fick upp min processor till 3.9 väldigt enkelt.
Bios (del)> AI tweaker >http://sweclockers.com/articles_show.php?id=6161&page=4 >

Egenskap Värde
Klockfrekvens CPU 3 980 MHz
QPI 3 582 MHz
Uncore 3 184 MHz
DRAM frequency 1 592 MHz
CPU ratio setting (multipel) 20
BCLK 199 MHz
CPU voltage 1,5 V
CPU PLL voltage 1,90 V
QPI/DRAM voltage 1,35 V
DRAM bus voltage 1,65 V
Temperatur vid belastning 91 °C

Edit: Tips är att du klockar din processer sakta men säkert, använd en bra cpu kylare och ha ett chassi som är väl ventilerat.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

jag ligger på runda tal 1,32volt för 3,6ghz utan turbo

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Temperatur vid belastning 91 °C

Den där tempen hade fått mig att skrika högt..
Själv tycker jag min Core 2a är het som går i 60 vid load..

Permalänk
Medlem

astrob0y fattar inte att det går upp till 91 för dig :/ det MÅSTE vara pastan eller kylarn som inte sitter riktigt .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz84
astrob0y fattar inte att det går upp till 91 för dig :/ det MÅSTE vara pastan eller kylarn som inte sitter riktigt .

Det måste det inte alls det..
i7 går varma, det är bara att acceptera. Pumpar man dessutom igenom 1,5v..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

jag kör ju på 1.45 volt , vi har samma kylare och han får över 30 grader mer ?!

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Vad jag skulle vilja veta som inte nämns i guiden är vad man ska ha på auto och inte. Ska man ha HT på eller inte? Turbo av/på? Det här speed step av/på etc.?

Sen vad gäller minnena, eftersom jag tänkte sätta upp datorn som den ska vara innan jag börjar klocka processorn så vill jag ha minna minnen till 1600 som dem ska vara så måste jag ändra något i bios eftersom P6T stöder 1600(O.C) för att dem ska köras i den hastigheten inte sant? Vad? Om man bortser från övriga klocken eller är detta dumt att göra innan om man ska klocka processorn?

Själva värdena kan man ju bara knappa in rakt av efter guiden och prova hur det fungerar men det är resten runt om jag är osäker på. Ska jag behålla allt annat förutom de värdena som ändras i guiden på auto eller som det är stock så att säga?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orsla
Tack för era svar. Vad jag skulle vilja veta som inte nämns i guiden är vad man ska ha på auto och inte. Ska man ha HT på eller inte? Turbo av/på? Det här speed step av/på etc.?

Själva värdena kan man ju bara knappa in rakt av efter guiden och prova hur det fungerar men det är resten runt om jag är osäker på. Ska jag behålla allt annat förutom de värdena som ändras i guiden på auto eller som det är stock så att säga?

Mvh

Börja med att hålla resten på auto, sedan kan du finjustera efteråt.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D