Permalänk
Medlem

i7 clock

Tjena,

Går det att köra i7 920 stabilt i 4,0 GHZ, på ett P6T Deluxe V2?

Vad ska v-coren stå på? några tips?

Permalänk
Avstängd

Skämtar du lr sweclockers gjorde nyss en guide för hur man överklockar i7....

Men det är väl jobbigt att ens försöka söka själv på detta forum för folk idag.. sanslöst.

http://www.sweclockers.com/recension/?id=6161

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Skämtar du lr sweclockers gjorde nyss en guide för hur man överklockar i7....

Men det är väl jobbigt att ens försöka söka själv på detta forum för folk idag.. sanslöst.

http://www.sweclockers.com/recension/?id=6161

Ja för du MÅSTE påpeka det varje dag 15 gånger minst-.-, Men till Ts kika på swec test på core i7 hur man överclockar borde hjälpa dig=).

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Avstängd

15 ggr lägg av...

Gnäll på dom andra då med som är trötta på att läsa samma sak 50ggr om dan...och påpekar det! och gnäll på dom som bara skiter i att ens läsa alla BRA klistrade trådar.

Dom tycker det är mera bekvämt att göra en ny tråd o sedan säga nej jag vill inte läsa dom eftersom det är enklare att göra en ny tråd...

Efter dom fått dom klistrade trådarna länkade till sej så säger dom ja dom såg men jag ORKAR inte läsa dom!

Fler som mej behövs på detta forum och jag ser att dom har börjat visa sej och det är superbra..

Vi vill ha tillbaka dom stora Överklockarna med fina OC resultat med ln2 klyning. kaskad kylning. som man kunde läsa några ggr i veckan förr i tiden på detta forum..

Hade du inget att tillföra denna tråd alobe så skriv inget jag länkade och hjälpte snubben i alla fall...

§ 2.1Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.
§ 2.2Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

Permalänk
Hedersmedlem

väldig variation på dem... se till att få en bra batch... har nya steppingen kommit än?

Permalänk
Avstängd

Nej inte än faktiskt... väntar också på D0 rev.. fick en i7 prolle 920 som går varm... så jag köper en D0 så fort dom släpps ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Nej inte än faktiskt... väntar också på D0 rev.. fick en i7 prolle 920 som går varm... så jag köper en D0 så fort dom släpps ja.

Vet du när dom släpps då?
Hur stor skillnad kommer det att vara? Är själv lite köpsugen.
Kanske du har någon länk som beskriver skillnaden?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Hedersmedlem

går faktiskt i samma tankar då jag fick en 3838A... inte roligt (kan knappt nå 3,8 på 1,35v med lite dolande (ställa ner multipeln osv), men då går den varm och inte så stabilt...)

Permalänk
Medlem

lika stor skillad som b3an och g0an på q6600 när det var på g? för det var en jävla skillnad

Permalänk
Medlem

Verkar inte som det är någon skillnad gällande överklockning eller temperatur öht.

Citat:

• New S-spec and Material Master numbers for the converting products.
• CPUID will change from 0x000106A4 to 0x000106A5.
• The electrical, mechanical and thermal specifications remain within the current specifications. Intel anticipates no changes to customer platforms designed to previous Intel guidelines.
• Readable serial number will be removed from the package ink swatch to fully mitigate the potential risk of the IHS cosmetically overlapping a marked serial number. There is no change to the ULT matrix content which continues to contain the serial number.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Tackar för svar
Ja jag kanske är blind men du behöver inte påpeka att jag inte orkar söka. För så är det inte.

En fråga bara, är Silver Power PSU, 850W för ATX alltså intel?

Permalänk
Hedersmedlem

Förstår inte din fråga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Tackar för svar
Ja jag kanske är blind men du behöver inte påpeka att jag inte orkar söka. För så är det inte.

En fråga bara, är Silver Power PSU, 850W för ATX alltså intel?

Om du undrar om den funkar med intel så ja (passar ATX=alla nya (typ sen 1995) moderkort)

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara köra proppen på 3,2 eller 3,0 med standard kylaren. Det borde väl fungera fint?

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla tempsen isf, men du behöver inte höja vcoren så det borde gå rätt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
går faktiskt i samma tankar då jag fick en 3838A... inte roligt (kan knappt nå 3,8 på 1,35v med lite dolande (ställa ner multipeln osv), men då går den varm och inte så stabilt...)

Tja hur ser man vilken batch typ 3838A man fick?

Jag var ändå ganska tidigt ute så har väl med ett sånt ex, men e nöjd ändå hittils

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem

Hur ska jag göra för att klocka min i7:a?

Är det bara ställa upp CPU hastigheten i BIOS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Hur ska jag göra för att klocka min i7:a?

Är det bara ställa upp CPU hastigheten i BIOS

Skojjar du eller? Sök i forumet ffs.

Permalänk
Medlem

Forum kan du vara själv din galen Per! Berätta så går det snabbare. Jag försöker bara få fin information av de kunniga.

Permalänk
Medlem

Jag kör med rev CO/C1 , se sign.

4 ghz @ 1.28v .. 37c idle, 65c load.. jag tror jag är kär

(200x20 för övrigt, HT på)

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

hehe, men du måste köra med vatten kylning där? Eller är det en härlig vinter-clock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Forum kan du vara själv din galen Per! Berätta så går det snabbare. Jag försöker bara få fin information av de kunniga.

Guiden ligger klistrad på förstasidan under galleri-rutan... *FACEPALM*

Permalänk
Medlem

Ja jag vet. Jag skojade bara min vän! Kör min i7 stabilt nu med standardkylare på 3,2.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Jag kör med rev CO/C1 , se sign.

4 ghz @ 1.28v .. 37c idle, 65c load.. jag tror jag är kär

(200x20 för övrigt, HT på)

Är det generellt så på den nya steppingen? Isf blir det nog nästa inköp...

Permalänk
Medlem

Det låter lite häftig men han kanske har vattenkylare?