Nå internet via annan Webläsare genom en annan server

Permalänk

Nå internet via annan Webläsare genom en annan server

Jag undrar om det är möjligt att kunna nå internet via webläsaren lokalt men sen via en annan webläsare som inte är lokalt på den datorn utan på en annan dator eller server förtsås, och så bör det kanske inte vara så att det syns att man surfar genom en annan dator??

//Joachim

Permalänk
Hedersmedlem

Är du ute efter en proxyserver?
http://en.wikipedia.org/wiki/Proxy_server

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

nja inte direkt,, tänkte jag skulle använda mig av min egen server, och proxy server fungerar inte riktigt där ifrån jag tänkte mig heller..

Permalänk
Medlem

jag tror inte jag riktigt hänger med dig. Testat remote desktop?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Jo det vet jag att man kan använda, men det är inte det jag är ute efter,,

Jag vill kunna surfa på internet som om jag sitter bakom en dator men just här skiljer det sig lite iomed att jag surfar via en annan dator på nätet, bara för att kunna kringå låsta sidor..

Exp.
använder mig av IE för att surfa men istället för att gå till en sida typ (aftonbladet) så går jag till den browsern som jag har på en annan dator och surfar där via IE.

Permalänk

Ja? Låter som att både proxy och remote desktop skulle hjälpa dig med det.

Permalänk

hm..jo det vet jag att det fungerar, använder mig av remote desktop eller terminal service på andra platser,,

Men just här kan jag inte använda det tack vare att den förmodligen blir blockerad då. och proxy används redan internt så det går inte heller..

Permalänk
Medlem

prova att sätta upp en vpn tunnel till din server via typ hamachi eller nått.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |