Permalänk
Medlem

Vuze -> µTorrent

Tjenare!
Bytte precis från Vuze till µTorrent eftersom vuze drar så mkt ram. Har bara ett problem:

När jag startar en .torrent fil kommer det upp en ruta:

"Filhämtningsfel"

C:\Users\Adam\AppData\Local\Temp\Torrent namn.torrent kunde inte öppnas eftersom det associerade hjälpprogrammet inte finns. Ändra associationen i dina inställningar.

Vet inte vad det är för inställningar jag ska ändra.. När jag öppnar torrent via URL funkar det smärtfritt.

Permalänk

Du har fortfarande .torrent filer inställda på att använda Vuze, och du har inte kvar det - låter det som?

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Japp, avinstallerade Vuze.

Permalänk

Mm, högerklicka på en .torrent fil, ta Öppna Alltid Med - välj Utorrent, eller ställ bara in Utorrent på att alltid öppna torrentfiler.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Det har jag gjort... hur fixar man inställningarna i firefox för standardprogram? Hittar inte det :S

Permalänk
Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

aa
Men det funkar fortfarande inte! GAAAH... helt stört..

Permalänk

Haha isåfall vet jag inte, sorry! ;P
Testa att installera om Utorrent?

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte.. har installerat om nu.. Samma popup ruta..

Permalänk
Medlem

Gå in i inställningarna för utorrent och välj "Associera med torrent filer"

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Medlem

Var? Properties --> ???

EDIT: Har Accociate with torrent files...

Permalänk
Medlem

Ja Verktyg/Inställningar på Svenska

Okej kolla vilka program som är kopplade till .torrent då.
Eventuellt kör CCleaner och rensa bort skräp i registret.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Medlem

Ja Har inte orkat fixa language pack på svenska... Någon som vet hur jag ska gå till väga med detta problem.. (inte language pack)

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Format c:

Ärligt talat, är inte det där ett explorer problem? de va de förr... prova genom firefox eller spara ner torrentfilen först och prova öppna den från där du sparade den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kollade vilka program som är kopplade till .torrent
Det är bara uTorrent som är kopplat till .torrent och det är standardprogrammet. CCleaner? Var hittar jag det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger
Format c:

Vad?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Läs igen, redigerade lite... (inte vodka )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör firefox.. Och hur skulle jag spara filen? Hittar inte det alternativet i filhämtaren :/

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Spara ner torrentfilen på tex skrivbordet först och öppna den därifrån

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det funkar att t.ex "Spara länk som.." Och sen på skrivbordet och starta den därifrån, men det är ju krångligt

Permalänk
Medlem

Har samma problem, hoppas ngn kan hjälpa mig och ts med detta

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem

Enough... orkar inte mer idag. Vore skönt om någon kunde fixa det.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

De e klart...
således prova tex chrome ist för firefox.
Kommer inte ihåg vad det är som gör detta men googla lite o se om du hittar nåt. Om inte annat så håller jag på "format c:"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Google Chrome funkar! YAY!!!!

Permalänk
Medlem

Om du kör vista.
Startmenyn - standardprogram, Ange associationer
I den lista du får upp sök o markera din filändelse och tryck på byt program och sök sedan upp microtorrent.

Permalänk

Jösses... 24 inlägg bara för att komma till... typ ingenstans??! Skulle det inte underlätta om både du som ställer frågan och ni som svarar försöker tänka igenom först vad ni ska skriva och hur ni beskriver problemet? För att lösa ett problem måste man först förstå det. Håll i hästarna! Det tipsas här hejvilt för fulla munnar, men ingen har ställt de kanske mest grundläggande frågor så som...

Vilket operativsystem använder du?

Vilken webbläsare använder du?

Om Firefox, vilken version?

När uppstår felmeddelandet du nämner?

"När jag startar en .torrent fil kommer det upp en ruta"

På en skala från 1 till 10, hur mycket säger den meningen?... inte särskilt mycket, kanske 5.

Vad innebär det ens att "starta en torrent fil" till att börja med? Det är en så subjektiv formulering som kan betyda helt olika saker för olika personer som uppfattar det olika. Försök att vara sakliga och objektiva. Här är några frågor som ni kan ställa er:

Är det ett felmeddelande eller en uppmaning eller informationsruta? Alla dialogrutor är inte per automatik felmeddelanden!

Om det är felmeddelande, vad står det i felmeddelandet? Det vet vi nu.

Från vilket program kommer felmeddelandet? Det enda sättet att veta vilket program det berör.

Vad står det t.ex. i felmeddelandets eller dialogrutans namnlist? Det brukar säga ganska mycket om vilket program eller programkomponent det är. Det verkar vara bara jag som tittar på felmeddelandens namnlistar, vissa vet inte ens en gång vad en namnlist är.

När meddelandet visas, vilka alternativ har du att välja på?

Det är allt frågor som man kan ställa och saker man kan undra över om man vill hjälpa någon med ett sådant här problem.

Hur utfördes installationen av uTorrent? uTorrent kan t.ex. köras utan att ens installeras! Inte fan registrerar den då några filassociationer i Windows registret.

Vilken version av uTorrent är det?

Om du sparar ner Torrent filen till t.ex. Skrivbordet, och sedan dubbelklickar på det, vad händer då?

Om du primärklickar (vänster-klick som standard) på länken till Torrent filen från Webbplatsen du besöker, vad händer då?

Man måste vara saklig och metodisk när man löser problem, man har inte råd att gripas av panik och köra "Format C" metoden. Ibland är det kanske nödvändigt men det är sista utvägen.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

mycket bra förklarat hur man går tillväga ElectroGeeza

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

OS: Windows Vista Home premium 32 bit
Webbläsare: Firefox 3.0.7
Felmeddelande:
"Filhämtningsfel"

*error skylt*
C:\Users\Adam\AppData\Local\Temp\Torrent namn.torrent kunde inte öppnas eftersom det associerade hjälpprogrammet inte finns. Ändra associationen i dina inställningar.
FELMEDDELANDE är det.
Felmeddelandet kommer från Firefox

Bild:
http://pici.se/379254/

uTorrent installerades från början, men sen avinstallerade jag det för att installera om det, men jag lyckades inte Men det är exakt samma resultat med installerat uTorrent som icke installerat uTorrent.

Versionen är 1.8.2

Jag kan spara torrentfilen till en mapp och starta det därifrån. Jag kan också starta torrenten via Google Chrome. Men det funkar inte via Internet Explorer 7.

Det är när jag primärklickar på länken till torrentfilen som felmeddelande rutan kommer upp.

Tror att det var allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zfrigg
mycket bra förklarat hur man går tillväga ElectroGeeza

Tack!... antar jag. Om Adyzz bestämt vill försöka rädda dagen och lösa det här problemet så måste han eller hon hjälpa oss för att hjälpa honom eller henne. (Jag utgår från att det är "han".)

Men att döma efter vad han har skrivit hittills så verkar han inte bry sig så mycket om det, det hela verkar vara en lek eller en bisak för honom. Antagligen är det för att han inte tycker att det är något allvarligt problem och inte så alarmerande, annars hade han nog inte skojat så mycket om det.

Men det är ju i så fall rätt onödigt att starta en tråd om det om man inte är beredd att gå hela vägen för att få hjälp. Generellt sett ska man aldrig ens påbörja något man inte är fullt villig att slutföra. Det finns ju folk som står inför mycket mer alarmerande problem och som är större behov av vår hjälp.

Om man någonsin har pratat med något IT-företags tekniska support eller själv jobbat på en så förstår man vad jag menar. Till bara Microsofts tekniska support ställer folk helt onödiga och orelevanta frågor tusentals gånger dagligen, frågor som man på Microsoft oftast avvisar eller hänvisar till kundtjänsten. Det kan vara frågor om hur man använder en viss Microsoft produkt, något som för det mesta inte är en strikt teknisk fråga av den högre graden. Den typen av frågor får man svar på från användardokumentationen som folk inte orkar läsa, eller ställer frågan på någon av nyhetsgrupperna eller forumen för Microsoft produkter som finns på Internet, liksom den här vi är inne på nu. Ibland är de dock snälla på Microsoft och svarar om de har någon minut över, men det är för det mesta inte deras plikt att svara på den typen av frågor.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Har du kört Ccleaner som det tipsades om? Det kan vara dina tempfiler som ligger och förstör. : /