Tips på munskölj som inte luktar så starkt

Permalänk
Medlem

Tips på munskölj som inte luktar så starkt

Jag har tidigare använt Listerine, men det är inte så populärt hos min sambo eftersom det luktar rätt så starkt. Så det som gäller är att byta munskölj eller sova på soffan. Eftersom jag föredrar det första alternativet så skulle jag uppskatta ifall ni kunde komma med tips på ett elternativ till Listerine som inte luktar lika starkt.

Permalänk
Avstängd

Är poängen att förbättra andedräkten eller förhindra karies?
Om det är att förhindra karies så finns det flourskölj helt utan smak och lukt på apoteket, om det är andedräkten du vill få bort så fungerar SB12 bra. Lite dyrt bara.

Permalänk
Medlem

...och vill du döda allt levande i munnen och en del av mag-tarmkanalen så ska du fortsätta med Listerine. (Döm själv hur bra det låter.)

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Dentan är ganska milt.
http://www.apoteket.se/apoteket/road/Classic/shared/redirect....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
...och vill du döda allt levande i munnen och en del av mag-tarmkanalen så ska du fortsätta med Listerine. (Döm själv hur bra det låter.)

Vart kan man läsa mer om detta?

Permalänk
Medlem

koskenkorva.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exittor
koskenkorva.....

YES!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
...och vill du döda allt levande i munnen och en del av mag-tarmkanalen så ska du fortsätta med Listerine. (Döm själv hur bra det låter.)

Are you on drugs?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
...och vill du döda allt levande i munnen och en del av mag-tarmkanalen så ska du fortsätta med Listerine. (Döm själv hur bra det låter.)

Om man sväljer något som smakar som Listerine utan att vara säker på att man blir full av det, då är man fan bara dum...

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Vill ha ett munskölj som både fixar andedräkten och förhindrar karies. Ska kika på SB12.

Permalänk

Köp Flux, det rekomenderar tandläkarna, listerine förstör i munnen pga dess staka smak

Visa signatur

| Intel Core i7 2600k @ 4.5Ghz | 16GB MB Corsair Vengeance | XFX Radeon HD6990 Antilles 4GB + ARCTIC Accelero Twin Turbo | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair H100 + Corsair Link | 3x500GB 1x200GB 1x74GB 2x120GB SSD| Samsung SyncMaster SA550 27" | Lian Li A71FB | Corsair HX1000W | Corsair SP2500 | Mx510 + Mx3200 |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tjejens morsa är tandläkare och säger att SB12 är det bästa som finns. Blev påprackad ett "travel kit" bestående av 10st små flaskor som man gurglar i en dryg minut. Kanonfräsh i munnen och frisk andedräkt tills lunchkaffet intas. Väldigt neutral smak, inte alls så frän som listerine.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Tjejens morsa är tandläkare och säger att SB12 är det bästa som finns. Blev påprackad ett "travel kit" bestående av 10st små flaskor som man gurglar i en dryg minut. Kanonfräsh i munnen och frisk andedräkt tills lunchkaffet intas. Väldigt neutral smak, inte alls så frän som listerine.

Och jag har hört att tandläkare säger att alla munskölj utan fluor är som att skölja munnen med vanligt vatten. Vad som stämmer vet jag dock inte.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Senast jag var hos tandläkaren blev jag faktiskt rekommenderad Listerine. Dock visste jag inte ens om att det luktar så starkt... hmm... någon som vet vad SB12 kostar? Stor skillnad? Innehåller det fluor?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Dentan är ganska milt.
http://www.apoteket.se/apoteket/road/Classic/shared/redirect....

Vart kan man läsa mer om detta?

wtf Jag har dentan, den smakar fan glidmedel!>.< men jag blandar ut den med någon annan B munskölj som fixar andedräkt så funkar det perfekt:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Vademecum munskölj, luktar inte starkt och kommer koncentrerat så du kan själv välja hur starkt du vill ha det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Vill ha ett munskölj som både fixar andedräkten och förhindrar karies. Ska kika på SB12.

SB12 är riktigt najs! Läste att den var bäst i ngt test med bl.a. listerine, 12h håller den stod det, sen så luktar den inget, den är väldigt najs o mild.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jag var kanske lite partisk och dåligt påläst angående Listerine. Gör så ont i munnen att använda det bara.

Dentan = natriumfluoridlösning 0,025%, 0,05% eller 0,2 %
verksamma substanser:
natriumfluorid

SB12 = "neutraliserar och förhindrar uppkomsten av illaluktande svavelföreningar" + 0,05 % natriumfluorid
verksamma substanser:
natriumfluorid, zinkacetat och klorhexidin

Listerine = 22-27% sprit, antiseptisk, lokalbedövande
verksamma substanser:
menthol, thymol, methyl salicylate, och eucalyptol

Tänk dock på att alla munsköljvätskor kräver att du redan har borstat tänderna och använt tandtråd för att de ska komma åt alla ytor.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Musikälskare

Flux är bra tycker jag iaf... Listerine har jag testat också men den var dock för stark, hela munnen fräts sönder

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Colgate har en munskölj som är inte så stark.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Tips! T-röd och Fishermans Friend är MYCKET billigare än Listerine och har precis samma effekt.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

haha så farligt är väll ändå inte listerine... Den lila är ganska svag, speciellt om man jämför med den ljusblå. min tandläkare rekommenderade till och med listerine.

Permalänk
Medlem

Jag kör den gröna listerinen och efter jag har plågat mig själv med sån tortyr i ngn minut så sköljer jag mde lite vatten, tar bort ganska mycket av "lukten".

Permalänk
Medlem

listerine luktar gott! min tandläkare var ganska kluven angående listerine. hon sa något i stil med: den dödar bakterier...ALLA bakterier även dom som ska vara i munnen.

bra: dödar bakterier, bränner skönt i munnen.

dåligt: dödar snälla bakterier, jobbigt att uthärda en minut eller hur länge man ska gurgla skiten.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på en flaska Fisherman Vodka Shot i badrumsskåpet?

+ Alkohol dödar bakterier
+ Fräsch andedräkt
+ God smak
+ Bör sväljas
+ Lätt berusning

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Vadå starkt?
Jag går gärna omkring med Listerine och än mer frätande vätskor i minuter utan att få minsta obehag eller annat (ja den där gröna skiten som kostar mer än min årsbudget på innekläder).
Å andra sidan har man ett tjockt lager bakterier och något som påminner om matrester, som funkar som barriär, men ändå.

Jag lägger min röst på vademecum för andedräkten. Själv tar jag den dock konc.
För hygien rekar jag vatten och tungskrapa.

Viktigast är ju ändå inte att få bort alla bakterier, utan att få bort en hel del bakterier. Det sköts genom tråd, skrapa, borste och vatten. Gummi hjälper en del om än inte mycket.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Vadå starkt?
Å andra sidan har man ett tjockt lager bakterier och något som påminner om matrester, som funkar som barriär, men ändå.
.

Man måste ju borsta tänderna och använda tandtråd så att det är helt rent innan man sköljer, annars är det ju ingen idé.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

När jag piercade tungan (för typ fem år sedan) så sa piercaren åt mig att använda listerine för att det var bakteriedödande (hur väl stämmer detta?). Jag använder listerine fortfarande, trots att piercingen är borta. Använder dock den gröna vilket jag inte tycker är så stark..

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
När jag piercade tungan (för typ fem år sedan) så sa piercaren åt mig att använda listerine för att det var bakteriedödande (hur väl stämmer detta?). Jag använder listerine fortfarande, trots att piercingen är borta. Använder dock den gröna vilket jag inte tycker är så stark..

Listerine är bakteriedödande. Det beror på att det innehåller uppemot 27% sprit, samt isopropylmetylfenol. Därmed inte sagt att det är bra att använda när man inte löper ökad risk för infektion i munnen.

OT: Hur kändes det att gurgla listerine genom ett öppet sår? Måste ha varit tortyr med tanke på hur det känns i en oskadad mun.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Opererade bort en visdomstand här och skulle använda hexadent, 96% sprit eller så var det Smakade gott med

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Opererade bort en visdomstand här och skulle använda hexadent, 96% sprit eller så var det Smakade gott med

Häxadent är ju till för att bedöva, inte för att rena

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Listerine är bakteriedödande. Det beror på att det innehåller uppemot 27% sprit, samt isopropylmetylfenol. Därmed inte sagt att det är bra att använda när man inte löper ökad risk för infektion i munnen.

OT: Hur kändes det att gurgla listerine genom ett öppet sår? Måste ha varit tortyr med tanke på hur det känns i en oskadad mun.

Vad jag minns så kändes det inget speciellt. Det svider väl till lite men inget farligt.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90