Misstänkt webbutik i hetluften

Permalänk
Medlem

skit bra att ni tar upp sånna här misstänkte siter tycker jag! ni gör er själva och alla andra en god gärning!

However. Ifall det nu visar sig vara en seriös site är det kanske inte lika skoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Det var väl en Sweclockare som skrev varningen...

Det är det säkert, jag har inte den blekaste.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk

IDG:
Uppdatering: På onsdagseftermiddagen meddelar Boston att en förskottsbetalning för tv-apparater har kommit och att produkterna nu ska levereras till Playzone.

Men inte ett ord om hur MÅNGA dom har beställt(värdelös info)

bara o köpa in 10-20st o sedan börjar folk skriva om att jag har betalt o fått osv...djävligt dåligt av IDG och inte ta reda på antalet/storleken

Tycker folk borde kolla på den svenska dokumentärer om Bedragare som kom till Malmö som präst eller vad han var

haha snacka om att folk är blåst så fort det handlar om pengar o vinster

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Hedersmedlem

om ni vill se låg dollar vänta några år tills kineserna går över till flytande valuta (eller av annan anledning t.ex. import, börjar använda upp sina dollarreserver) och i tider då inte alla flyr till en större valuta samt med den oerhört sunda ekonomiska politik jänkarna för/har fört...

Permalänk
Medlem

Vore ju nice o beställa ett PS3 men hade inte tvekat o köpa ett i butiken. Bor dock en bit ifrån så är fan knappt värt de.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
om ni vill se låg dollar vänta några år tills kineserna går över till flytande valuta (eller av annan anledning t.ex. import, börjar använda upp sina dollarreserver) och i tider då inte alla flyr till en större valuta samt med den oerhört sunda ekonomiska politik jänkarna för/har fört...

För att inte snacka om att dollarns värde hålls flytande genom att det är kopplat till oljetransaktioner. Så om olja skulle bli mindre viktigt, eller om oljeproducenter skulle välja att koppla bort oljan från dollarn, så skulle den gå ner en hel del.

Dock så är USA's ekonomi trots allt produktiv och framförallt väldigt stor, fortfarande, relativt sett. Så dollarn har ju en hel del att falla tillbaks på även när deras "politiker" verkar göra allt i sin förmåga för att sabba den.

Permalänk
Medlem

Vad dyrt det var med spel. Men denna: http://www.playzone.se/shop_product.asp?id=28479... Lite väl misstänktsam. Nya bundle= halo 3 +wars.
Gamla var kung fu panda o legp(pro o elite)
Sonic(arcade)

Deras bundle luktar konstigt ^^

Permalänk
Medlem

visa-kort har ju återbetalningsskydd! Bara att köra och hoppas på det bästa

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

http://www.playzone.se/shop_info_finance.asp

Jag ska prova beställa därifrån för att se hur det fungerar, förslag på vad som bör beställas lämpligen?

Vad är mest risk för bluff, så att säga.

Permalänk
Medlem

Ingen som bor i Kalmar som har lust att köpa ett PS3 i butik åt en och få en slant för det? Sen skicka det med post till mig då. Vete fan om man vågar beställa ens med visa från sidan.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle88
För att inte snacka om att dollarns värde hålls flytande genom att det är kopplat till oljetransaktioner. Så om olja skulle bli mindre viktigt, eller om oljeproducenter skulle välja att koppla bort oljan från dollarn, så skulle den gå ner en hel del.

Dock så är USA's ekonomi trots allt produktiv och framförallt väldigt stor, fortfarande, relativt sett. Så dollarn har ju en hel del att falla tillbaks på även när deras "politiker" verkar göra allt i sin förmåga för att sabba den.

Du ska inte underskatta Kina, deras ekonomi går extremt fort framåt.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

citerar från hemmabio forumet jag skrivit på:

"Blev inte Minhembio utsatt för lösenordsstöld för ett tag sedan ?
kan inte det innebära att vissa forum medlemmar är hackade ? och att hackarna kan skriva i deras namn ?
jag menar kan stölden av lösenord ha ett samband med denna bluffen ? lite långsökt men men"

Permalänk
Avstängd

vad det än är så e det dåligt skött
Reklambannern på sidan ser ut som skit och dom verkar vara stålta över att deras affär krånglar eftersom det står med i den undermåliga annansen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Du ska inte underskatta Kina, deras ekonomi går extremt fort framåt.

Med risk för att hamna allt mer offtopic (även om prisämnet är relaterat till nyheten), så visst, deras ekonomi är numer en källa för bättre produkter och innovationer, och det fortsätter att gå framåt. Å andra sidan så har de 1.5 miljarder invånare eller så, och deras totala ekonomiska produktivitet är väl närmast i paritet med Tyskland/Frankrike/Storbritannien. Länder (kan man kalla Storbritannien som land numera? Nåja land är det väl men kanske inte nation) med 60 - 90 miljoner invånare. (jag vet att ingen av dom har 90miljoner, men jag lämnade lite marginaler)

Jag skulle inte dra allt för stora växlar av det alltså, inte ännu i alla fall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
citerar från hemmabio forumet jag skrivit på:

"Blev inte Minhembio utsatt för lösenordsstöld för ett tag sedan ?
kan inte det innebära att vissa forum medlemmar är hackade ? och att hackarna kan skriva i deras namn ?
jag menar kan stölden av lösenord ha ett samband med denna bluffen ? lite långsökt men men"

Du får nog förklara lite mer exakt hur du menar att lösenordsstölden på minhembio har någonting med gamezone att göra

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Du får nog förklara lite mer exakt hur du menar att lösenordsstölden på minhembio har någonting med gamezone att göra

haha inte vet jag, men jag kan nog säga att jag är lite lätt paranoid.

Permalänk
Medlem

Synd att det till 99% är bluff.
Annars skulle det sitta fint att beställa Xbox360 + 5spel samt PS3 för 4990:-
ändå fast man redan sitter med en 360
Men vågar inte chansa när det inte finns postförskott.

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
skit bra att ni tar upp sånna här misstänkte siter tycker jag! ni gör er själva och alla andra en god gärning!

However. Ifall det nu visar sig vara en seriös site är det kanske inte lika skoj

Precis, lite ansvar borde ända swec ta. Och inte posta sånt här när det endast handlar om spekulationer.

Säkert enormt kul för dom båda 20 åringarna som äger butiken, att bli totalt nertryckt och smutskastad av en av sveriges största sidor i ämnet.

Ta reda på fakta, eller ge fan i att skriva om det imo.

Permalänk
Medlem

Jag ska till Kalmar till helgen iaf, så om "fallet" inte är löst då så ska jag dit och spana...:p

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Precis, lite ansvar borde ända swec ta. Och inte posta sånt här när det endast handlar om spekulationer.

Säkert enormt kul för dom båda 20 åringarna som äger butiken, att bli totalt nertryckt och smutskastad av en av sveriges största sidor i ämnet.

Ta reda på fakta, eller ge fan i att skriva om det imo.

De har ju faktiskt försökt kontakta ägarna, men det verkar som de gått under jorden.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Precis, lite ansvar borde ända swec ta. Och inte posta sånt här när det endast handlar om spekulationer.

Säkert enormt kul för dom båda 20 åringarna som äger butiken, att bli totalt nertryckt och smutskastad av en av sveriges största sidor i ämnet.

Ta reda på fakta, eller ge fan i att skriva om det imo.

Äh, om de nu har rent mjöl i påsen så är det ju inte direkt svårt för dem att dementera ryktena...känns lite skumt att de inte heller direkt ansträngt sig för att dementera utan snarare är omöjliga att få tag på...Men snart vet man nog mer...stämmer deras REA så lär den här uppståndelsen fungera som bra reklam, om de tar vara på den dvs

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle88
Med risk för att hamna allt mer offtopic (även om prisämnet är relaterat till nyheten), så visst, deras ekonomi är numer en källa för bättre produkter och innovationer, och det fortsätter att gå framåt. Å andra sidan så har de 1.5 miljarder invånare eller så, och deras totala ekonomiska produktivitet är väl närmast i paritet med Tyskland/Frankrike/Storbritannien. Länder (kan man kalla Storbritannien som land numera? Nåja land är det väl men kanske inte nation) med 60 - 90 miljoner invånare. (jag vet att ingen av dom har 90miljoner, men jag lämnade lite marginaler)

Jag skulle inte dra allt för stora växlar av det alltså, inte ännu i alla fall.

Otrolig vad folk kan slänga ur sig saker här utan att ha ett dugg kött på benen. Efter ca 30 sek googlande konstaterade jag att det du sa är uppåt väggarna fel. Sluta påstå saker som ni gissar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Otrolig vad folk kan slänga ur sig saker här utan att ha ett dugg kött på benen. Efter ca 30 sek googlande konstaterade jag att det du sa är uppåt väggarna fel. Sluta påstå saker som ni gissar.

Nu är kanske wikipedia inte den bästa källan, men helt uppåt väggarna är det väl inte?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

Dom är alltså närmast Tyskland, Storbritannien etc i genomsnitt, om man ser de tre olika tabellerna från tre olika källor, på WP.

P.S. Ok, deras invånarantal är 1.3 miljarder, jag ber om ursäkt för att jag förhastade mig i min avrundning där. 180 miljoner är allt annat än försumbart.

Permalänk
Medlem

De hade ju råd med en annons i metro idag, det betyder att de har en del pengar i alla fall antar jag?

Permalänk
Medlem

Ja det hade kameraexperten också och kolla hur det gick med dom? ibland undrar man om folk verkligen vill bli av med pengar och sen böla ut på forum.. ffs!

Permalänk

Tips:
http://www.prylportalen.se/artikel/varning_for_superbillig_sm...

Spring in till närmaste Mediamarkt varuhus, för enligt deras "Lägsta pris garanti" så kan du få PS3an för 3000 i alla fall. Kan vara värt att åka dit och kolla om man bor nära.

Permalänk
Medlem

Ok gott folk! Här kommer nyheterna jag lovade;

Detta är vad jag vet utifrån butiken;

1. I butiken är spelen 20% billigare. Dock vart jag sur eftersom de hade nästan inga PS3-spel, rikligt med Wii-spel och PS2-spel.

2. De sa att det skulle komma fler spel till butiken, men detta är antagligen efter lördag (då rean tar slut).

3. De har INGA PS3-konsoler överhuvudtaget i butik. De i butiken visste inte ens om det kom in några konsoler till butiken under rean eller om det bara var över internet.

Mitt tips? Butiken IRL suger tyvärr så jag rekommenderar er att inte slösa tid.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Varför närmaste butik när det bara gäller mediamarkt i kalmar?

Och va är det folk inte fattar, annonser kostar inget om man inte betalar fakturan!!!!

Töm snåltarmen och betala va saker kostar så slipper ni bli lurade.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alseca
De hade ju råd med en annons i metro idag, det betyder att de har en del pengar i alla fall antar jag?

När man annonserar har man oftast 30 dagar på sig att betala fakturan - minst. Enligt tidigare bluffmodeller så annonserar man och skickar ut varor snabbt etc för att få en gott rykte om sig. När man sedan fått upp butiken i ett bra rullande orderantal och fått ett bra rykte så går man plötsligt under jorden och ordrarna fortsätter att rulla in. Detta är en firma som funnits ett tag och som haft en bra omsättning men som precis bytt ägare (i februari). SweClockers och andra medier kommer att hålla ett öga på dessa, även om det rör sig om "spekulationer" så finns det också ett kollektivt ansvar att se till att fler privatpersoner inte blir blåsta. Och det finns också alltid en öppen möjlighet av butiken i sig att kommentera situationen.

Kan tillägga att vi undersöker saken närmre innan vi går ut med information, exempelvis ringer runt till butikens distributörer etc. Vissa märken distribueras endast av ett visst företag etc. Det finns en rad faktorer här som pekar på konstigheter.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Butiken HAR kommenterat situationen.. Kolla mitt inlägg med länken till Barometern på sidan innan.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------