vulkan möter åskväder, högupplösta bilder?

Permalänk
Medlem

vulkan möter åskväder, högupplösta bilder?

3:e maj 2008 hade vilkanen Chaiten i argentina ett utbrott, samtidigt som den mötte ett åskväder, och det finns bilder

jag har haft högupplösta bilder på detta tidigare, men hittar de inte nu när jag behöver de, någon som skulle kunna hjälpa mig att hitta de igen?

/Daniel

Permalänk
Medlem

http://files.evdawg.com/yay/volcanoqa2.jpg

Jag antar att det är det här spektaklet? Fast det kanske inte är så otroligt högupplöst i och för sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.boston.com/bigpicture/2008/06/chaiten_volcano_stil...

De har gjort det lite svårt att hitta äldre inlägg som detta, men väljer man kategori eller månad och scrollar ner så ser man alla inlägg även om de inte listas längst upp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

untitled: precis den vulkanen jag menade, det finns ett gäng högupplösta bilder, olika bilder från när utbrottet möter åskvädret, hittar de inte

kabniel, såg inte nån länk eller liknande, för de bilderna som var på sidan var inte direkt högupplösta

/Daniel

Permalänk

http://www.songlinesmusic.com/wp-content/uploads/2008/09/volc...
Där är en högupplöst åtminstonde.

Det ser enormt fränt ut, nästan som det är taget från någon fantasy-film.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

jupp, det är brutalt häftigt... det finns en hel serie med bilder (även högupplösta) som visar förloppet och jag hittar de inte längre... och det stör mig nåt ohyggligt...

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
jupp, det är brutalt häftigt... det finns en hel serie med bilder (även högupplösta) som visar förloppet och jag hittar de inte längre... och det stör mig nåt ohyggligt...

/Daniel

Kollat på Piratebay och liknande?

Edit: Har sökt runt en hel del. Hittar inget större än 800x. Sjukt häftiga bilder.

Carlos Gutierrez är det som har tagit bilderna i varje fall.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

skrämmande vackra och mäktiga bilder.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Otroligt snygga bilder..

Permalänk
Medlem

Ja herre gud vad fina bilderna var. Jag skulle också vilja ha några fina högupplösta.

Permalänk
Medlem

letat som ett as, lite förvånad att de skall vara så svåra att få tag på

man hittar ju en eller ett par, men sedan är det stopp

/Daniel

Permalänk
Medlem

Häftigt att se sånt på bild. ingen som har länk till fler högupplösta ?

Permalänk
Hedersmedlem

Även de utan blixtar är ju riktigt häftiga. Fyfan vilket häftigt fenomen att se.

Permalänk

Jävlar, klart ett av det häftigaste fenomen man skådat!

Permalänk
Medlem

det är krig mellan himmelen och helvetet :). riktigt häftiga bilder!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
http://www.songlinesmusic.com/wp-content/uploads/2008/09/volc...
Där är en högupplöst åtminstonde.

Det ser enormt fränt ut, nästan som det är taget från någon fantasy-film.

Den där var ju bara interpolerad. Rätt dåligt kvalitee.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

JÄVLAR va häftigt det där va, måste göras en fin bakgrundsbild av det där!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W