hur snabb är min uppkoppling om jag använder anonymitetstjänster?

Permalänk
Medlem

hur snabb är min uppkoppling om jag använder anonymitetstjänster?

Hej!

Har suttit och kollat runt lite bland inlägg här och har inte direkt hittat det jag letat efter. Vad jag förstår så är man även efter den 1e april och Ipred säker med nedanstående tjänster?

Jag undrar hur mycket hastigheten sjunker om man använder dem. Någon som har dem och kan rapportera skillnaderna? Själv sitter jag på 50/10. Vad skulle min hastighet kunna bli?

MVH Peter

https://www.flashback.name/
https://www.relakks.com/faq/qna/
https://dold.se/

Permalänk
Sötast

Tjah, om man ska lita på flashback så står det

" Man har kunnat vara anonym på nätet väldigt länge, men det har varit problematiskt och långsamt. Flashback erbjuder en billig lösning som inte alls påverkar bandbredden och som påfrestar användarnas datorprocessorer rätt så marginellt. "

Permalänk
Medlem

Tack för svar Allex men det är ju det som är frågan:) Jag efterlyser gärna fokl som provat endera tjänsten och kan redovisa om de är nöjda och hur pass bra hastigheter de kan uppnå gentemot sin faktiska uppkoppling.

Någon?

Permalänk
Musikälskare

Ska testa flashbacks idag när jag kommer hem, 45kr för en mån var det tror jag

Överkomligt, återkommer med eventuell hastighetsförlust

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tack flashen. Vore trevligt med lite info sammanställd i en tabell på eventuella förluster. Själv lutar det möjligen åt Relakks. Kanske vore något för Sweclockers att spika högst i forumet sen?:)

Avvaktar din åtkomst flashen:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
Själv lutar det möjligen åt Relakks.

Det ser ut som att flasbacks och relakks är samma sak?
Det står exakt samma info, registreringen är exakt lika dan och kostnaden diffar marginellt

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Musikälskare

När man ska betala FB's så får man upp en Relakks logga

What gives?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Aha. Då är det kanske som ph33r skrev ovan att de är samma företag? Skulle ju onekligen förenkla ens val ngt. Relakks/Flashback eller Dold.se...

Permalänk
Musikälskare

Så det spelar ingen roll var man registrerar sig? I slutändan blir det ändå samma tjänst man använder

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

ja, verkar så. Du provar ändå eller?

Permalänk
Musikälskare

Får se, måste undersöka det lite mer först

Men antagligen provar jag ja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ja, till den 1e april måste man defintivt ha hittat ett alternativ. Tyvärr.

Permalänk
Musikälskare

Har följt stegen till punk å pricka men så klart fungerar det inte

När jag klickar "connect" när jag har skapat en VPN tunnel så blir det misslyckat försök direkt

Så vill ni få reda på vilken hastighet man får, hjälp mig ^^

https://www.flashback.name/faq/guides/connectionvista/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Surt men det måste väl gå att fixa? Du har vista ser jag. Själv kör jag 64bit men det måste väl så klart fungera med båda. Så småningom;)

Lycka till och skriv gärna när du klurat ut det:)

Permalänk
Musikälskare

Har i princip redan gett upp tyvärr, står inget om felet i deras FAQ

EDIT: Skickat mail till supporten nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kan det vara portar som inte är öppna, eller något annat i din router(om du har en dvs).

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

OKej? Men det måste ju i värsta fall kunna gå att kontakta dem? De måste ju kunna lösa det tycker man. Ring eller maila imorg bara?:)

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Kan det vara portar som inte är öppna, eller något annat i din router(om du har en dvs).

Öppnat port 1723

Hittade detta alternativet i routern, men vad ska jag skriva in på Service IP Address, funkar ju inte med pptp.flashback.name

Routern verkar inte heller acceptera pptp.flashback.name som HOST

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag testade precis dold.se och det funkar hur bra som helst. sitter på 100/100mbit och får fortfarande ut full hastighet både upp och ner :=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bl0ndi3
Jag testade precis dold.se och det funkar hur bra som helst. sitter på 100/100mbit och får fortfarande ut full hastighet både upp och ner :=)

Även jag sitter på dold.se då och då. Har bbb 100/10 och märker inga större förändringar i ping-tid eller bandbredd. dold.se får fullpott av mig (y)

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Vad jag hört ska FB's VPN tjänst vara väldigt segt och svårt att ansluta till under helg dagar / kvällar då trafiken ska vara väldigt hög. Men dom kanske har ordnat det.

Själv ska man testa dold.se efter läst tråden (:

Visa signatur

Nätverkstekniker, home@/r/networking.

Permalänk
Medlem

okej, det låter ju väldigt bra. Det fungerar bra med torrents och liknande? En helt oskyldig fråga;)

Permalänk
Musikälskare

Fick ni inte mecka med PPTP i routern? Eller de kanske inte funkar så med 100/100 etc.

Hmm ja antar att man valde fel, skulle testat dold.se istället, 45kr i sjön

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
okej, det låter ju väldigt bra. Det fungerar bra med torrents och liknande? En helt oskyldig fråga;)

Det fungerar relativt bra, prestandan blir lite sämre med fler öppna anslutningar (ett par hundra), men det är ganska förståligt

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Fler öppna anslutningar? Vad menar du med det? Jag är ganska ny på det här:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
Fler öppna anslutningar? Vad menar du med det? Jag är ganska ny på det här:)

Alltså när du peerar mot flera datorer samtidigt =D om du har ett par torrenter du laddar ner samtidigt så har du ju en öppen peer mellan fler datorer beroende på hur många som seedar och Leechar. Jag är inte heller något slags nätverksproffs så..

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Tack, men då är det alltså typ alltid det märks lite långsammare? Det är ju bara undantagsfall man inte har en massa som ligger och tankar samma fil... eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
Tack, men då är det alltså typ alltid det märks lite långsammare? Det är ju bara undantagsfall man inte har en massa som ligger och tankar samma fil... eller?

Korrekt uppfattat: för gemeneman är det ingen skillnad, vid hög belastning kan det verka något segare vad gäller ping-tiden.

Har man, som jag, 6tb nya diskar så händer det nog att det lätt blir lite hög belastning på linan

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Okej. Jag tackar alla än så länge för all hjälp. Verkligen snällt. Fortsätt gärna skriva om ni kommer på ngt nytt:)

Mvh Peter

Permalänk
Medlem

Men hur pass säker är man bakom dold/relakks vid användning av torrentprogram nu när ipred är här?