Byta plats på partitioner?

Permalänk
Medlem

Byta plats på partitioner?

Fick hem min nya WDC Blue 320gb idag och har tänkt att installera Windows 7 på Första partitionen och lägga allt annat skräp på den Andra partitionen

Jag vill att Första partitionen ska ha beteckning C: men jag har redan en C: på den andra hårddisken med Vista på.

Så då tänkte jag göra Andra partitionen först å lägga över allt skit på och SEDAN ta ur den gammla hårddisken och installera Win7 från DVD, Men då blir den partitionen den FÖRSTA så om jag installerar Win 7 från DVD så blir den på ANDRA partitionen.

Hoppas ni fattar vad jag menar

Går det på något smidigt sett att fixa detta?, blev lite klurigare än jag trodde

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Måste säga att det är bra jävla klurigt

Bara flytta över allt till disk0's partition, starta vistadvd'n och blåsa ren disk1 totalt och ominstallera disk1

När det är klart. tar du ut disken, i med disk0, starta win7 dvd'n och installera

rätt eller fel uppfattat ? Du kanske kan bränna allt "skräp" eller om du har en xtern disk är de fint det med.

Permalänk
Medlem

Mjo jag kom på hur man kunde göra gjorde 2st partitioner som jag skulle ha, sen tog jag bara bort den första, så vips så har jag min ANDRA partition och ingen Första