Permalänk

Ett tips, lägg ut på tradera! Där får man oftast nästan nypriset på en sådan ny / attraktiv skärm. Sen skickar man med DHL just nu till super billigt pris, typ 70:- frakt för köparen bara.. Det gör ju att slut priset blir högre också när den är så låg !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosenlorden
Jo jag kollade antalet timmar och det var på 0 konstigt nog. Men den kanske inte varit igång mer än några minuter för att någon annan som köpt den kontrollerat panel tillverkaren eller något liknande.

Märkligt ändå att man inte packar ner den mer varsamt.. Blir nog till att insistera på ett återköp och beställa HP-n över nätet eftersom den är slut i alla fysiska butiker..

Jag hade INGEN klisterlapp med specs på sidan, och absolut inte skyddsplasten runt ramen som ala_95 ovan skriver

Jag hade ingen skyddsplast på min heller, dock specsen.
Sen att den ser ut som fan med plasten.. Kan ju varit så från fabriken. Jag har t.ex också hål i min plastpåse för skärmen som du hade.
Om allt annat skräp kommit i vanliga påsar eller liknande, kunde man väl sagt att din skärm varit använd..

Permalänk

Jag ringde Samsung och dom sa att det inte var någon plast runt skärmen förutom påsen den ska ligga i. Så det kanske var en special nerpackad med plast + plastpåse Men skumt att specsen inte var med!

Jaja, jag har fått klartecken att få ett tillgodohavande hos dom och köpa en ny, jag sa att jag skulle komma och ta deras sista demo ex av HP-n jag är sugen på. Men nu har jag nog ångrat mig och inväntar HP-s nya serie som ska anlända om 3-4 veckor där. Känns nästan retligt nu när dom tagit ner demo-exet och väntar på mig imorgon på att jag ska komma dit!

Men jag fick bara 100:- avdrag på HP-n som varit igång 10h om dagen i 2 månader, känns i efterhand lite väl dåligt, även fast dom köper tillbaks min T220..

Hoppas det är okej med dom att jag krånglar lite ytterligare

Permalänk
Medlem

Spelar de nån roll om du hade plast på en eller om den gått i 10 timmar?

Permalänk

Nej, men nu är jag ju inte nöjd och trodde att någon innan mig gjort ett återköp. Det styrker ju min rätt att få häva köpet när dom tillåtet det innan beviserligen! Står i valet o kvalet om jag ska ta demo exet eller inte nu.. Hehe

Permalänk
Medlem

hade nog aldrig velat ha nån skärm som andra ha pelat sina fingrar på hehe

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Min skärm ligger på tradera nu för övrigt...
Aldrig lagt ut någe på tradera, men denfinns för 1800 bud, sen skrev jag posten som leverans för 100kr.

Tycker sidan va lurig rent allmänt, fatta inte mycket.

Permalänk

Najs, vet att DHL har grymma priser på frakt, men posten kanske också kör en drive? Jaja, lycka till med försäljningen! Här kör jag dual view med T220 och en gammal hp w19" wide skärm. Kan ju säga att det är bra mkt bättre svärta rent generellt på T220 gentemot den!

Permalänk
Medlem

Ska nog beställa en T220, kan inte bestämma mig ifall jag ska ta denna eller en BenQ 22" E2200HD...

Vill ha bra färg och sånt, klara spel o film, lite allaround med andra ord.

Har ett Geforce 8800 GTS 640 med DVI, Hade ni ändå tagit T220? Isf var hade ni köpt den?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus ROG Strix Z270H | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz | Corsair HX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer_A
Ska nog beställa en T220, kan inte bestämma mig ifall jag ska ta denna eller en BenQ 22" E2200HD...

Vill ha bra färg och sånt, klara spel o film, lite allaround med andra ord.

Har ett Geforce 8800 GTS 640 med DVI, Hade ni ändå tagit T220? Isf var hade ni köpt den?

Hade inte köpt en TN-panel ifall jag vill ha bra färger. Men måste jag välja mellan de där två så väljer jag BenQen.

Full HD (högre upplösning)

Ser inte ut som skit

Är väl två av de anledningarna till att jag skulle välja BenQen.

Permalänk
Medlem

jag har geforce 8800 GTS säger bara det sämsta grafik kort man kan inte ens uppdatera drivrutinerna skärmen dör bara min skärm är helt ny ska köpa nytt sen ...jag har T220 tycker den bra för spel

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Hur stor är skillnaden med t220 mot en t200?

Permalänk
Medlem

Storleken på skärmarna. Lite mindre pixlar i T200 eftersom den är mindre. Vilket ger lite bättre bild. (Tror jag)

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Okej. Men hur stor är skillnaden på en 20 tummare mot en 22, är en 20tummare liten när den blir Wide screen..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Storleken på skärmarna. Lite mindre pixlar i T200 eftersom den är mindre. Vilket ger lite bättre bild. (Tror jag)

Pixlarna är inte mindre, dock kan man inte ha lika hög upplösning på 20tummarn. Pixlarna är lika stora, men färre(pga storleken på skärmen), vilket gör att man inte kan ha lika hög upplösning.

Men 20" är väl rätt okej, tycker 22" är i högsta laget. Är RÄTT stort om man ska säga så, men man vänjer sig snabbt vid storleken. Hade en 17" CRT förut, så är ju lite skillnad när man kör med 22".

Permalänk

Har tillfälligtvis en 19" wide screen skärm, och skillnaden är astronomisk mot 22" t220 tycker jag. Antar att skillnaden på 20 och 22 är rätt stor likväl!

Jag tycker ioförsig att min 42" vardagsrums tv känns betydligt större än polarens 40" också, så det kanske är psykologiskt också. Men jag skulle själv aldrig köpa mindre än 22" wide som bildskärm längre

Permalänk
Medlem

Sitter här med bilnyckeln redo i handen och väntar på SMS för att hämta ut min skärm idag!

Hoppas att man slipper döda pixlar och att man får en samsung panel bara. Har beställt min från Komplett.

En liten fråga, man får väl en DVI-kabel med i förpackningen även ifrån komplett?
Står ju att man ska få med en DVI-kabel om man läser manualen på Samsungs hemsida.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus ROG Strix Z270H | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz | Corsair HX 650W

Permalänk
Medlem

Någon som beställt t220 från webhallen? och vilken panel fick ni!?

Permalänk
Medlem

Jag fick med en DVI-Kabel iaf.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har fått min nu, är jävligt nöjd, inga döda pixlar eller något, än så länge iaf!

Om man läser detta testet här
http://www.digitalversus.com/article-358-3448-36.html

Så säger dom att man ska ändra Gamma mode till 2 och RTA till 2 för att få bra färger. Vad ska man då ha för Magic bright inställning? Anpassad? Och vad ska Ska gamma o Brightness vara på?

Fattar inte det, skulle vara tacksam för en hjälpande hand!

EDIT:
Ni som har installerat
http://www.digitalversus.com/article-424-2909-141.html
och kör på den färg-profilen, vilka inställningar använder ni?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus ROG Strix Z270H | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz | Corsair HX 650W

Permalänk
Medlem

Ångrar mitt köp fan samsung t220 suger, min 7år gamla crt skärm e mkt bättre o spela med..

Var rädd att de skulle bli så här hade läst mkt om tft o vetat att dom e kassa men trodde att eftersom samsung t220 hade fått så strålande betyg att det skulle vara ändrig på de...

Får blir o ha 2xmonitors helt enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piivo
Ångrar mitt köp fan samsung t220 suger, min 7år gamla crt skärm e mkt bättre o spela med..

Var rädd att de skulle bli så här hade läst mkt om tft o vetat att dom e kassa men trodde att eftersom samsung t220 hade fått så strålande betyg att det skulle vara ändrig på de...

Får blir o ha 2xmonitors helt enkelt

Vad är det som är så dåligt? Jag är inte något fan av T220, det finns minst lika bra skärmar i samma prisklass, eller så kan du gå upp lite och få en annan panel. Är det 100hz du är ute efter så vänta ett tag så kommer både Samsung och viewsonic med 120hzare, de kostar dock endel och kommer vara tn-paneler = blb och dåliga betraktningsvinklar.

Permalänk
Medlem

Ja precis, är inte vanligtvis kräsen av mig men efter att spelat fps spel i 10 år me skärm som klarar 120hz på 640x400 blev jag väldigt förvånad på hur dålig hz t220 hade :(,

Men filmer o i windows är den väldigt go, och designen gillar jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piivo
Ja precis, är inte vanligtvis kräsen av mig men efter att spelat fps spel i 10 år me skärm som klarar 120hz på 640x400 blev jag väldigt förvånad på hur dålig hz t220 hade :(,

Men filmer o i windows är den väldigt go, och designen gillar jag

Detta är ett typiskt gamer-tjat. Varför ska man ha 120hz? Troligtvis hinner inte ens ögat registrera mer än 60-70fps max. Folk verkar tro att det är så sjukt stor skillnad och när dom sen kollar specsen på skärmen o märker att den "endast" kör i 70hz eller något, så tycker dom att det är dåligt med flyt eller liknande. Men innan dom såg vilken hz den låg i, så tyckte dom den gick fint. Ungefär så brukar det vara med allt, det är gott tills man ser vad det är.

Sedan om något som borde du väl ändå klaga på latency jämfört med hz.

Permalänk
Medlem

Kunde du inte köpt min christoffer den har gått typ 4 timmar
Verkar fan svårsåld, fatar inte varför, inte äns med 700kr billigare bud än ett nyköp fick jag den såld på tradera.

De va visserligen min första auktion o hade inga omdömen men iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosley
Kunde du inte köpt min christoffer den har gått typ 4 timmar
Verkar fan svårsåld, fatar inte varför, inte äns med 700kr billigare bud än ett nyköp fick jag den såld på tradera.

De va visserligen min första auktion o hade inga omdömen men iaf.

Pröva blocket istället, köpa dyra saker på Tradera känns sådär. Tycker iallafall jag. Man vet ju inte hur "kass" skärmen är, kan ju inte lita på säljaren.

Permalänk

Jag köpte denna skärmen idag och turligt nog fick jag en A-panel. Men vad exakt innebär det att man har A-panelen? Köpte den på Elgiganten i Luleå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piivo
Ja precis, är inte vanligtvis kräsen av mig men efter att spelat fps spel i 10 år me skärm som klarar 120hz på 640x400 blev jag väldigt förvånad på hur dålig hz t220 hade :(,

Men filmer o i windows är den väldigt go, och designen gillar jag

60 eller 75hz är en ganska stor omställning ifrån 100. Vet inte hur högt inputlag T220 har, någon som vet? Kan vara det som spökar mest också. Så du stör dig inte på att färgerna är sådär, de kassa betraktningsvinklarna? Vad var det som fick dig att välja T220 och inte någon av de andra skärmarna i den prisklassen?

Permalänk
Medlem

Input lag ska ligga på ca 12ms enl. det test jag sett. Skulle kunna mäta själv, men jag orkar inte släpa upp min gamla 20kg+ 19" CRT från källaren.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk

Vad gör jag för fel när jag inte kan ändra min kontrast, ljusstyrkan kan ja ändra men inte kontrasten, har på favorit.

Jag vill alltså in i Servicemenyn

EDIT:

Det löste sig nu. Jag har A-panel och den köpte jag från Komplett 2008-08-18