Skärmen blir svart PGA Drivrutin ? :s

Permalänk

Skärmen blir svart PGA Drivrutin ? :s

tjo har en Hp Pavilion zd8000 som beter sig konstigt.

Jag har windows xp och ska tanka hem drivrutin till mitt Grafikkort(Ati x600) Men när jag startar om datorn då blir skärmen svar. Alltså efter windows xp laddas. Nån som kan vara sjysst och hjälpa mig :/

Kan tillägga att jag sitter på den datorn nu fast utan drivrutin.

Mvh Patrik

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

"Skärmen blir SVART"

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

ingen som vet

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

muspekaren kommer fram fast bilden är lixom svart. De Jag hör ljudet av inloggningen i bakgrunden också :s ..

Snälla ingen som vet ? Alla verkar ju vara high tech på datorer här, de borde vara peace a ´cake ju x )

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

jag sitter med samma problem just nu. det enda jag kommit fram till är att det går igång om man trycker f8 i uppstarten och väljer VGA-läge, men det är ju tyvärr ingen lösning på problemet. det måste ju rimligtvis knasa i grafikdrivisen på något sätt. skärmen försvinner så snart man drar upp grafikinställningarna

Permalänk
Medlem

Även jag har samma problem, en lösning är att köra utan drivrutin och bara använda windows grund-drivrutin eller trycka F8 vid varje uppstart och välja felsäkert läge med nätverk

Permalänk
Medlem

Hade samma problem men skärmen blev vit fast jag hade OpenSuse

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem. Att dra felsäkert läge är inte alls kul eller något långsiktig lösning och man vill ju dra nytta av sitt grafikkort, är det någon av er som sitter på vista möjligtvis?
Det tråkiga med hela problemt är att ju att man tror att ällt fungerar som det ska man kommer in i windows och just som drivrutinen skall starta för första gången så blinkar skärmen till och går till no signal istället för att komma tillbaka som den ska.

sitter på ett Geforce 8800Gtx.

Permalänk
Medlem

Försök att boota upp datorn med ett annat grafikkort, dvs ända in i windows. (INTE felsäkert läge).

Kör Driver sweeper eller motsvarande program för att rensa bort alla rester av drivrutinerna. Var noga med att kryssrutan för funktionen att Driver sweeper ska plocka bort alla filer/registerentrys som den misslyckades med görs vid omstart av datorn.

Plugga sedan i kortet du hade problem med och installera de senaste fungerande drivrutinerna.

Fungerar det fortfarande inte skulle jag misstänka hårdvaruproblem med kortet.

Vad beträffar ATI kort skulle jag även se till att genom Windows update kontrollera att de senaste .NET Framework drivisarna är installerade.
.NET är en "optional" updatering har jag för mig, alltså inget som pumpas ut genom automatiska uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde system återinställning för att få bort alla drivers som jag provade med, sedan började jag leta bland äldre versioner och fick igång det till sist