Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Tänkte också höra sitter i samma sits liksom , dock kommer jag inte använda mobilen till att surfa förutom möjligen hemma med mitt trådlösa.

Jag kommer ha mobilen till musik / någon serie och ta lite kort ibland och smsa och ringa.

Vilken tycker ni man ska köra på?

Har möjlighet att köpa en iphone 2g 8gb med gummi skydd för ca 2500kr och runt 2800kr kostar ju 5800 men då får jag med garanti osv

5800 kommer kostar runt 3600 kr och uppåt i dagsläget. Kanske sjunker den om ett jädra tag, men just nu är den så pass poppis att den mest troligt inte kommer billigare än så.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk

ber om ursäkt menar runt 3600kr var lite små trött när jag skrev inlägget.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Jag har också funderat på iPhone vs N5800 och har ett par frågor om "Macofånen" som en polare brukar säga.

* Är det fortf bara Telia som kan sälja den med abonnemang? Den kostar ju en del olåst. 5800an får jag med Snackis och 150kr förhöjd avgift i ett gäng månader.

* Har hört något om att man bara kan använda iTunes till att föra över filer och jag avskyr verkligen iTunes

* Känns som att det krävs hackerskills för att låsa upp den och få installera vilka program man vill. Eller är det verkligen så krångligt?

Känns som att N5800 är bara att tuta & köra med eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

1. Bara Telia som säljer med abb. Annars är det kontantkorts-telefon och jailbreak som gäller.

2. Vad jag vet är det iTunes för att föra över i varje fall musik. Synk och andra filer vet jag inte.

3. Som jag uppfattat det så är det inte vidare värst svårt att jailbreaka, finns en miljon tutorials i ämnet om du Googlar lite.

5800 är mest troligt mer tuta och köra ja, du har alla de "vanliga" basala funktionerna en iPhone endast får med jailbreak och tredjepartsprogram direkt ur lådan.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jag har även spanat in Samsung F480 lite och den verkar ju väldigt bra också faktis någon som känt på den och har någon erfarenhet om menyn och det är slött eller snabbt?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

på tanke på iPhone 3g, så har jag en själv. köpte den förra året vid sommaren. Den är en helt OTROLIG mobiltelefon. Det är en alltIett mobiltelefon. Liksom, vilka mobiler har en fläschig Hemmeny ? Vlka mobiler har en otrolig vacker design ? Vilka mobiler har Wi-Fi ? (iaf inte dem mobiler jag har haft...) Det börjar komma mer&mer 3G telefoner, (precis som iphone) har den 3G. Vilka mobiler har iTunes ? Vilka mobiler har App Store där du kan ladda hem gratis material ? (plus finns det några som kostar) men det har hjälp mig jätte mycket att lära mig språk (som spanska). Vilka mobiler har världens bästa Internet ? iphone, iphone, och återligen iPhone. Vissa säger att "man kladdar" ner skärmen, MEN, jag gick in på Apple Store Sweden, där jag köpte hem massa grejer till min iphone, + där fanns det "Skärm skyddare". Man slipper repor, smuts, och "fettiga fingrar".
Skaffa en iPhone, du kommer absolut inte att ångra dig ! i love ?

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk

Iphonen tycker jag inte om ärlig talat det lutar åt Samsung F480 eller nokia 5800.

För
1. iphone är dyr
2. visst den har internet och wi-fi finns rätt många som har det nu också i dagens läge och kommer inte använda det för surfar hellre på min laptop eller stationära.
3. hatar iTunes en gång aldrig mer.

Vill ha en skön touch mobil som funkar bra som mp3 också och kan ta bra kort så då lutar det mer åt f480 eller 5800.

Fast måste erkänna jag är väldigt sugen på Iphonen ändå specielt nu när jag hade en kompis kompis som säljer sin Iphone 8gb olåst också för 2500kr.

Så jag tänkte bara höra hur man tar reda på om en iphone är äkta?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
på tanke på iPhone 3g, så har jag en själv. köpte den förra året vid sommaren. Den är en helt OTROLIG mobiltelefon. Det är en alltIett mobiltelefon. Liksom, vilka mobiler har en fläschig Hemmeny ? Vlka mobiler har en otrolig vacker design ? Vilka mobiler har Wi-Fi ? (iaf inte dem mobiler jag har haft...) Det börjar komma mer&mer 3G telefoner, (precis som iphone) har den 3G. Vilka mobiler har iTunes ? Vilka mobiler har App Store där du kan ladda hem gratis material ? (plus finns det några som kostar) men det har hjälp mig jätte mycket att lära mig språk (som spanska). Vilka mobiler har världens bästa Internet ? iphone, iphone, och återligen iPhone. Vissa säger att "man kladdar" ner skärmen, MEN, jag gick in på Apple Store Sweden, där jag köpte hem massa grejer till min iphone, + där fanns det "Skärm skyddare". Man slipper repor, smuts, och "fettiga fingrar".
Skaffa en iPhone, du kommer absolut inte att ångra dig ! i love ?

Det du säger låter bra men...

...de största nackdelarna är fortfarande är att tvingas ringa med Telia (eller köpa utan abonnemang för många tusen) och installera stinkande iTunes.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jo. Men jag har hört om att dem kommer komma med kontaknt kort på te.x Comviq. Vet ej nu om detta stämmer, men får väl hoppas på det bästa. + iTunes brukar inte vara så stinkade tycker jag. det är både gratis och går snabbt att ladda ner, även på PC och Mac.Och det är helt smärtfritt.

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem
Citat:

Vill ha en skön touch mobil som funkar bra som mp3 också och kan ta bra kort så då lutar det mer åt f480 eller 5800.

Är med jävligt sugen på en f480. SKa kolla lite mer på resensioner och youtube osv. Var det inte den som inte hade blixt på kameran btw? och nån mer grej som var dåligt har jag för mig :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Vill ha en skön touch mobil som funkar bra som mp3 också och kan ta bra kort så då lutar det mer åt f480 eller 5800.

Hur många olika LG/Samsung/HTC/SonyEricsson/Nokia/yadaytada har det inte kommit senaste året - och fortfarande är det den kommande modellen som kommer vara den där som knäcker iPhone.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

daff01 vad jag läst så har F480 blixt i alla fall därimot har jag för mig den inte har qwerty tangentbord.

Tva förstår inte vad du menar ?

Så länge mobilen täcker mig nöjje och behov

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Är det inte så med windows mobile baserade telefoner att; man inte kan använda tex halebops maxtaxa på 9kr?
Utan att den ställer om sig till att användas som modem - dvs 10-30 kr/mb?
Så var det i alla fall förut när jag med stor sorg fick lämna tillbaks min första htc till butiken efter att ha upptäckt detta.
Även xperia har ju windows mobile.
Är det någon som vet om detta har förändrats?

Permalänk

Vänta bara till 3.0 software kommer till ipod, Sen vist har den bluetooth men de är mer av en nyare och mer avancerad variant. Funkar med mac pc bluetooth.

Också, Glöm ejj apple store samt apples program osv som du ladda ner, Jailbreaka din ipod så får du cydia samt annat och då e de ännu mer som kan göras.

Jag hade valt iphone utan tvekan.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●