GTAIV: The Lost And Damned

Permalänk
Snusfri

GTAIV: The Lost And Damned

Rockstar Games is proud to announce that the eagerly anticipated first episode of downloadable content, Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned, will be coming to the Xbox 360® video game and entertainment system via Xbox LIVE® online entertainment network. Available exclusively on Xbox LIVE worldwide on February 17th 2009, The Lost and Damned will feature all new content and is the first of two episodes announced for Grand Theft Auto IV on Xbox 360.

Developed by Rockstar North and set in Liberty City, The Lost and Damned features a new main character and plot that intersects with the storyline of Grand Theft Auto IV; new missions that offer an entirely fresh way to explore Liberty City with new multiplayer modes, weapons and vehicles; and a diverse soundtrack with additional music - all with the incredible production values that are the trademarks of Grand Theft Auto.

Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned requires players to have the full version of Grand Theft Auto IV for Xbox 360 and Xbox LIVE membership to download. Further details will be announced soon.

Check out high-res screens at www.rockstargames.com/thelostanddamned

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är säker på att det här kommer bli riktigt fint
Synd att de är så långt kvar tills de kommer... I want it nooow!

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Bara så jävla surt att de inte släpper detta till PS3... Samma med exklusivt material till Fallout 3... vill ha men vill inte köpa krysslåda för att få det.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Nice! Undrar vad det kommer att kosta?

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem

Y M C A, it's fun to stay at the Y M C A

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
vill ha men vill inte köpa krysslåda för att få det.

ja, samma. för detta verkar ju rätt lovande. jag trodde det bara skulle vara några ytterligare lika meningslösa uppdrag som de mer tråkiga stackars Bellic fick göra redan tidigare i själva spelet.

vore kul att testa lite bikerliv utan att riskera få medlemsskapet indraget med vinkelslip om man råkar klanta sig.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Va surt att detta bara kommer till 360. Vi som sitter med ps3 då?

Permalänk
Medlem

inte för att låta dryg men det har varit klart sedan första början att DLC bara skulle komma till 360, så de e inte mycke att gnälla över nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Va surt att detta bara kommer till 360. Vi som sitter med ps3 då?

PS3 ska också få DLC, det har sagts nästan lika länge som att detta skulle komma. tror inte det blir samma dock, har inte hört nått om att det är tidsexklusivt utan enbart exlusivt. (men sånt stämmer ju åas bara i 50% av fallen numera, så vem vet)

jag ser gärna att det blir nått där man är på andra sidan och städar upp lite i den här bovstan. och att man får lite användning för helikoptrarna, för dom var verkligen helt meningslösa i spelet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
PS3 ska också få DLC, det har sagts nästan lika länge som att detta skulle komma.

Nej? Att det ska komma GTA IV DLC till PS3 är väl bara rykten såvitt jag vet. Det närmsta jag kan hitta är Sonys Europachef som säger:

"Well I think you probably will see [GTA 4 DLC on PS3]"

Låter mer som en extremt subjektiv förhoppning men det kanske finns någon officiell källa till att GTA IV DLC till PS3 är spikat. Vad syftade du på?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Annars så kommer det väl en annan "expansion" (eller vad man ska kalla det) till PS3.

Permalänk
Medlem

Är väl bara att Sony hostar upp pengarna så lär det nog dyka upp någon gång i framtiden.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

ja man kan ju undra vad de ska hosta upp bara. grundspelet kostade 100M att utvecla, Microsoft betalade 50M för extramaterial baserat på befintlig bas. så man får ju anta att de batalt för mer än bara en vara. (läs exklusivitet)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Nej? Att det ska komma GTA IV DLC till PS3 är väl bara rykten såvitt jag vet. Det närmsta jag kan hitta är Sonys Europachef som säger:

"Well I think you probably will see [GTA 4 DLC on PS3]"

Låter mer som en extremt subjektiv förhoppning men det kanske finns någon officiell källa till att GTA IV DLC till PS3 är spikat. Vad syftade du på?

jag har helt klara besked som absolut säger att det är 100% garanterat att det kommer, enda anledningen att jag inte postar dessa är givetvis att jag inte vill tvinga dig att posta ännu en variant på dina originella aspergerskämt när jag tar något på så stort allvar att jag drar fram obestridliga fakta.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jag har helt klara besked som absolut säger att det är 100% garanterat att det kommer, enda anledningen att jag inte postar dessa är givetvis att jag inte vill tvinga dig att posta ännu en variant på dina originella aspergerskämt när jag tar något på så stort allvar att jag drar fram obestridliga fakta.

Okej raring! Annars hade det varit lite kul att få ta del av dina obestridliga fakta istället för ditt vanliga förvirrade nonsens

Eftersom du väljer att spela offer tog jag på mig att försöka hitta dina obestridliga fakta och fann en intressant artikel:

http://www.videogaming247.com/2008/03/29/gta-iv-to-get-home-s...

GTA IV DLC till PS3 är trophies och kläder från GTA IV till Home? Jippi!!!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

någon som vet var det kommer kosta?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
någon som vet var det kommer kosta?

Verkar nästan ligga i klass med Shivering Isles till 360, så runt 1200 - 2000 Ms poäng kanske.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Finns det mer info nu? Hur får man tag i det detta sen? Har precis köpt en xbox som kommer öppnas den 24e, är nybörjare på xbox och dessa points.. Jag har xbox, jag köper GTA IV, och sen?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Har spelat de i 3 timmar nu och jag gillar det skarpt!

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem

Har det släppts?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Testpilot

Laddar ner det nu men det går fruktansvärt långsamt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hur får man igång det?

Jag har laddat ner det men när jag startar GTAIV så startar det bara som vanligt, och försöker jag starta det via xbox-menyerna står det "Play the game it was intended for"...

Xbox-supporten visste inte heller, så nu gäller det att Swec kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Hur får man igång det?

Jag har laddat ner det men när jag startar GTAIV så startar det bara som vanligt, och försöker jag starta det via xbox-menyerna står det "Play the game it was intended for"...

Xbox-supporten visste inte heller, så nu gäller det att Swec kan hjälpa mig

Du startar GTA IV som vanligt men några sekunder efter att du startade spelet kommer det en fråga som säger att du har laddat ner TLAD och undrar om du vill starta de.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Du startar GTA IV som vanligt men några sekunder efter att du startade spelet kommer det en fråga som säger att du har laddat ner TLAD och undrar om du vill starta de.

Tyvärr inte.

Xbox-supporten ringde upp mig en timma senare och sa att man skulla starta ett nytt spel, och där gick det att välja Lost and Damned. Så nu är jag glad igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Bara så jävla surt att de inte släpper detta till PS3... Samma med exklusivt material till Fallout 3... vill ha men vill inte köpa krysslåda för att få det.

Med risk för att låta fanboyish, även om jag håller mig till sanna fakta.
Hade du köpt krysslåda hade du haft råd till dlc't + spelet också för samma pris som din ps3 =P
Man får la veta vad man ger sig in i.

Men för övrigt, efter att ha spelat Lost and Damned en liten stund, visst det är samma sjukt välgjorda story-stil som i huvudspelet, riktigt bra röstskådespelare och allt det där.

Men om du söker mycket nytt för att själv roama runt i staden lär du bli enormt besviken, typ 2-3 nya motorcyklar, 3 nya bilar (en är bärgningsbil som inte fungerar, en är en skåpbil som ser ut som alla andra, och en annan är en slags amerikanar-bonne-betty-bil).
Sawed off shotgun är fräck pga att man kan skjuta medans man kör, och de andra nya vapnen är väl fräcka.
Men igen, ingen ny ö som det ryktades, inga nya områden (förutom små för storyn), och inte särskilt mycket nytt förutom storyn.

Multiplayersakerna är ganska skoj, men jag väntar fortfarande på ett DLC (förmodligen ickeexklusivt) som ger massa nya fordon och något nytt område.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Vill ha till PC

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Om jag köper det nu och laddar ner på min hårddisk, är det bara till att ladda ner gratis sen om jag tar bort det från hårddisken då eller?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Om jag köper det nu och laddar ner på min hårddisk, är det bara till att ladda ner gratis sen om jag tar bort det från hårddisken då eller?

Japp det är det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Japp det är det!

Gött, Tack!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Det har kommit ut en helt EXTREMT UNDERBAR VIDEO idag igen, asså jag längtar så sjukt mycket efter denna expansion.

http://www.gametrailers.com/video/weazel-news-gta-iv/56115

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!