Vilken film såg du senast?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
The Triangle (2005) Miniserie som inte gav något mer än ca 4h tidsfördriv.

Miniserie som handlar om Bermuda triangel och Philadelphia Experiment. Inget direkt fel mer än att den var lite trög, kunde ha bantas ner, nu var den dock gjort för tv inte glo 4h i sträck. hehe Men som sagt, den gav ingen direkt tankeställare utan man glömmer fort bort den.
Så min rekommendation är att om sitter man och har götråkigt och inget att göra, javisst så kan denna miniserie vara 4h tidsfördriv. Annars så finns det bättre/roligare saker att bränna tid på.

Håller med. har man en helg över så kan man glo på den men väl när något händer så är det över på 2 minuter och sen börjar dösnacket.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Rise of the footsoldier - 7/10

Positivt överraskad även om det var på 'tapeten' med såna här filmer 2007.

Changeling - 7/10

Bra, fanns ett par saker man störde sig på. Känns inte som den var lika bra som alla säger att den är..hm.

Frozen River - 7/10

Bra independentfilm, man får ha det i åtanke när man ser den.

1984 - x/10

Världens i särklass mest deprimerande film. Tanken bakom är bra, men det är ju i princip en debattartikel man förvandlat till film. Som jag förstår det är boken mycket bättre.

How to lose friends and alienate people - 6/10

Såg den enbart pga Simon Pegg, och blev varken förvånad eller besviken.. en averagerulle helt enkelt. Finns dock en sjukt rolig scen i hissen

My name is Bruce - x/10

Sjukt besviken. Jag halvgillar ju Bruce Campbell från Burn Notice och Evil Dead-filmerna....men det här var fan inte bra för fem öre Det skall vara en parodi men det är inte roligt, alls.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Slumdog Millionaire, 9/10, rekommenderas starkt, och av en slump så tog jag mig i kragen och såg Forrest Gump för en gångs skull, som har ungefär samma uppbyggnad. Jag trodde inte att Forrest Gump var en film som skulle tilltala mig speciellt mycket, jag visste att den var bra, men att den var så bra var en överaskning.

Forrest Gump, 9,5/10.

Två otroligt bra filmer.

Permalänk
Medlem

Fight club

9/10

Välspelad film med häftiga filmningstekniker samt en bra story. Klart sevärd.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

The Curious Case of Benjamin Button

9/10

Mycket intressant film. En av (förra) årets bästa filmer, får inte missas.

Permalänk
Medlem

Madagascar: Escape 2 Africa
4/10
Animerat går utför, och det fort.

8 Mile
7/10
Jo jag vet, lite efter
Jag gillar inte rap, men filmen var bra ändå, faktiskt.

Permalänk
Medlem

Underworld: Rise of the Lycans
8/10 - Underworldnörd som jag är.

Grand Torino
7/10 - Mycket bra film i mina ögon

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Hedersmedlem

Crank - 7/10

Jag är en sucker för action, slakt och våld. Den var helt klart underhållande. Samtidigt så tyckte jag Shoot 'em up var det sämsta skräpet jag någonsin sett.. och nu när jag tänker i efterhand är väl filmerna i princip likadana?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Crank - 7/10

Jag är en sucker för action, slakt och våld. Den var helt klart underhållande. Samtidigt så tyckte jag Shoot 'em up var det sämsta skräpet jag någonsin sett.. och nu när jag tänker i efterhand är väl filmerna i princip likadana?

Inga morötter i Crank :):)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Inaktiv

Såg filmen W.

Den var mkt bättre än vad jag hade föreställt mig. Visar trots allt en del av den geopolitiska bakrunden till varför kriget i irak, även om en hel del info inte fanns med.
Underhållande film faktiskt!
7.5/10

Permalänk
Medlem

Fight Club - 8/10

Mycket bra film. Riktigt bra gjort av skådespelarna. Handlingen var också grym.

Permalänk
Medlem

Underworld - Rise of the lycans. 7/10

Trevlig vampyr/varulvsfilm som levererar vad man väntat sig ungefär. Kunde varit lite mer utvecklande handling bara.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Body of Lies 8/10 Bättre än väntat. Slår The Kingdom som är i "samma" genre.

Permalänk
Medlem

Trainspotting - 7.5/10

Bra film! Brukar inte gilla Ewan McGregor men han var faktiskt bra i denna filmen.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Red Baron - 7/10 kändes lite udda , halvbra halvkända skådisar men effekterna var bra gjorda , en del maffiga scener

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Fisher King - 8/10

Bra skit. Jeff Bridges & Robin Williams i absolut toppform.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Kollade just RocknRolla efter bra betyg här och rekommendation av min bror.
Den var väl ganska lik Lock Stock och Snatch som jag läst att många tycker, men inte fan är den dålig för det! Underbar underhållning för kvällen.
8/10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Underworld - Rise of the lycans. 7/10

Trevlig vampyr/varulvsfilm som levererar vad man väntat sig ungefär. Kunde varit lite mer utvecklande handling bara.

Den får 2/10 av mig iaf! kändes billig på mååånga sätt.

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Kollade just RocknRolla efter bra betyg här och rekommendation av min bror.
Den var väl ganska lik Lock Stock och Snatch som jag läst att många tycker, men inte fan är den dålig för det! Underbar underhållning för kvällen.
8/10

Med tanke på att Lock Stock och snatch är riktigt bra så är det ju inget dåligt med att den är lik dom.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

harold and kumar go to white castle
1/10
Blä, inte rolig på något sätt...

Permalänk
Inaktiv

Sexdrive unrated

Sjukt rolig 7/10

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
harold and kumar go to white castle
1/10
Blä, inte rolig på något sätt...

presis som tvåan då (guantanamo) ^^
typ 100 misslyckade skämt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Med tanke på att Lock Stock och snatch är riktigt bra så är det ju inget dåligt med att den är lik dom.

Precis!

Permalänk

Into The Wild - 8/10

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay
1/10

att jag ens såg 2an efter den totalt floppade 1:an är nästan otroligt, och denna var precis lika dålig, hjälp.

Permalänk
Medlem

24 Redemption

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Idag såg jag Pineapple Express. Mediokert och inte särskilt intressant, några skratt då och då men inget direkt nämnvärt.

Nu mitt i natten såg jag Mulholland Dr.
Helt otroligt, jag förstår inte alls vad som händer i filmen den är helt underbar. Kunde inte slita mig en sekund från den!

Permalänk
Medlem

Bolt, som var väldigt 'Disney'... 3/5 toasts.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay
1/10

att jag ens såg 2an efter den totalt floppade 1:an är nästan otroligt, och denna var precis lika dålig, hjälp.

hehe ja
och ändå har den fått nästan 7/10 på imdb
den kanske blir rolig om man röker en joint eller två samtidigt som man ser den.

Permalänk
Medlem

Lock, Stock and Two Smoking Barrels, 8/10. Jag kommer ihåg att jag såg denna när den hade kommit ut, då jag var en liten unge, och hur jag fullständigt älskade den. Jag såg den igen igår och tyckte den var väldigt bra, dock inte lika bra som jag trodde att jag skulle tycka att den var.