Permalänk
Robot

Hemmabyggt Laptopställ

Jag sålde av min skärm osv och har bara macbooken kvar. Så nu behövde jag få upp datorn lite så att den kändes mer bekväm att jobba med.
Slängde ihop detta på en eftermiddag i skolan av plast (ureol)... spacklade lite och sprayade svart. Finfint!

Besök albumet: Hemmabyggt Laptopställ av Tetsuwan

Permalänk

Riktigt snyggt gjort 9p

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Medlem

Snyggt, men varför?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Snyggt, men varför?

Läs innan du kommenterar:P?

"Jag sålde av min skärm osv och har bara macbooken kvar. Så nu behövde jag få upp datorn lite så att den kändes mer bekväm att jobba med.>"

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Stil

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, vad det är bra till vet jag dock inte.

Permalänk

Enkel och ren design. Just the way I like it!

Permalänk
Medlem

Fint. Känns lite IKEA över det, du kan kanske sälja idén

Permalänk
Medlem

3 för att datorn är en produkt från Apple.

(Ja, jag gllar inte Apple's datorer. Överpris...OS'et har jag inget emot.)

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
3 för att datorn är en produkt från Apple.

(Ja, jag gllar inte Apple's datorer. Överpris...OS'et har jag inget emot.)

Tack O_o

Varför och vad ska man ha det till?
Jo jag sitter alltid krokryggig när jag kollar ned mot skrivbordet. Jag sitter mycket bättre när jag har skärmen rakt framför mig helt enkelt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Stilrent , precis så de ska se ut (:
Bra jobbat 8 p för snyggheten men verkar vara obekvämt o sitta me den så högt om du nu inte har någon skärm som ja förstått de så isåfall - 2 annars bra (:

Permalänk
Medlem

5p för brist av bilder på tillverkning, dock va de snyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoneZ87
5p för brist av bilder på tillverkning, dock va de snyggt.

Det är ett galleri, inte en bygglogg.

10p, snygg design, men du skulle ha tagit bilder medans du byggde stället och lagt upp en bygglogg.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Du är en trogen appleägare som vill ha det stilrent och snyggt : )
Klockrent, 10p Dirr ^^

Permalänk
Medlem

Verkligen jätte snyggt! Passar otroligt bra in och ger bra kontrast i rummet

Förstår dock inte hur folk här kan ge såpass låga poäng? Det finns gallerier som är otroligt gräsliga att kolla genom men som ändå får otroligt höga poäng.

Skärpning...

Permalänk

Gillar inte apple men det handlade inte om datorn så 10P för ett nice bygge

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk

Det där var redigt snyggt. dock kansek höjden är lite hög.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Stilrent och snyggt!
hur har du gjort det egentligen? vart lite nyfiken när du sa att det var gjort i plast, så har du lust att förklara hur du gjort skulle jag bli glad

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt måste jag säga! Trodde det var köpt innan jag läste

Sen att folk röstar lågt pga. märket på datorn är ju bara idiotiskt. Det var inte en mac han byggde och/eller ville visa upp. Det var stället den står på.... ibland kan man undra....

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Stilrent och snyggt!
hur har du gjort det egentligen? vart lite nyfiken när du sa att det var gjort i plast, så har du lust att förklara hur du gjort skulle jag bli glad

Undrar samma sak.

Permalänk
Medlem

Tack alla! Kunde inte tänka mig att jag skulle få så mycket respons!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Stilrent och snyggt!
hur har du gjort det egentligen? vart lite nyfiken när du sa att det var gjort i plast, så har du lust att förklara hur du gjort skulle jag bli glad

Hmm jag kanske kan föklara lite snabbt, men morgontrött som man är så blir det nog lite luddigt...
Att det är plast spelar nog inte stor roll, kunde lika gärna vara trä eller något annat, jag hade gjort på samma sätt ändå. Plasten jag använde är hård cellplast som man bygger prototyper och annat med (Ureol, Cibatool, Renshape..det har många namn).

Jag sågade ut stavar på 23x23mm i rätt längd och slippade till vinklarna på de delar där det behövdes. Sen skruvade jag ihop sido-sektionerna med vanlig skruv. Mittenstaget gängade jag fast med gängstav. Efter det slippade jag allt så att det blev vinkelrätt osv och sen våtslippade jag och la på lite radier på kanterna. Alla möten mellan bitarna blev inte perfekta så jag fick spackla lite och till sist spraymålade jag med svartmatt och halvmatt polyuretanlack.
Det jag har kvar att göra är att lägga en tunn gummimatta på ovansidan, så att datorn "fastnar" lite bättre...

Om jag får för mig bygga en till lovar jag ta fler bilder ^^

Permalänk

Ser riktigt fint ut

Permalänk
Medlem

Riktigt cleant, 9p.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint! Sälj konstruktionen till IKEA?:)

Visa signatur

baaah tjena! ;D

Permalänk
Medlem

så stilrent! perfekt alltså! 10p

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

riktigt snyggt! solklar 10p

Visa signatur

Macbook | iPhone | 400D | 28-75/2.8 | 50/1.8

Permalänk
Proffsmobbare

Helt 100 i min mening, skulle verkligen behöva något liknande till min Pavilion, cooldesk hjälper tyvärr inte.

Kul att någon pillar med Mac också!

Foglös och silren konstruktion, ser riktigt dyr ut. 10P ifrån min sida, inga tvivel!

Permalänk
Medlem

stil rent

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
3 för att datorn är en produkt från Apple.

(Ja, jag gllar inte Apple's datorer. Överpris...OS'et har jag inget emot.)

Var lite hygglig nu tack. Det var ju Laptopstället som han ville visa så det vore kanske smartare att sätta betyg på det?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller