Permalänk
Medlem

32" TV Som datormonitor, förslag?

Sitter här och funderar på vad bästa alternativet skulle vara...
Jag vill ha en större datorskärm, sitter inte fasligt långtifrån men idag tycker jag min 22" är för liten.
Så min bästa ide so-far är att köpa en 32" LCD TV, datormonitorer i den storleken tenderar att bli löjligt dyra, då kan jag dessutom använda den som... TV, vilket iof inte var målet men en positiv effekt.

Kravet är minst 1920x1080 i upplösning, som givetvis måste stödjas som datorupplösning. HDMI ingång, samt så lågt "input-lag" som möjligt. Sedan vill jag ha möjlighet att ändra bakgrundsljuset samt ha en BRA svärta.
Känns som att många modeller borde vara goda kandidater.

Dom jag hitintills har funderat mest på är:
LE32A676
pros: svärtan/skärpan/ljusstyrkan/anslutningar(många)/DVB-C (mpeg4 enligt hemsidan)/PiP (dator /TV)
cons: responstiden på 8ms?
32PFL9603H
pros: responstid på 4ms/ambilight/DVB-C
cons: orolig för input-lag/sämre på analoga TV signaler än andra märken (min uppfattning)
32LG5700
pros: bra pixelmappning,DVB-C (ej godkänd av comhem dock)
cons: svärtan lite sämre...

Kom gärna med andra förslag, eller feedback på fördelar/nackdelar på dessa modeller. Men tänk på att det aldra viktigaste är att den ska funka bra som datormonitor! Tv delen är som sagt en positiv effekt!

Visa signatur

Hustomte

Permalänk
Medlem

Samsung LE-32A766

Ungefär samma skärm...

Jag är nyfiken på samma sak, har hittills hittat mitt förslag iaf som en hyfsad skärm.

Permalänk
Medlem

Om du sitter nära...vilket man brukar göra med en datorskärm, så kommer en TV att suga ganska hårt tyvärr.... för spel är det nog ok men inte för annat.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xDLGx
Om du sitter nära...vilket man brukar göra med en datorskärm, så kommer en TV att suga ganska hårt tyvärr.... för spel är det nog ok men inte för annat.

Utveckla gärna, varför skulle den suga hårt för att jag hamnar nära? tänker du på upplösningen eller....? vad? *nyfiken*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Illzi
Samsung LE-32A766

Ungefär samma skärm...

Lite vassare panel, bättre kontraster, tunnare.. men för min egendel inte värd prisskillnaden.

Visa signatur

Hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ant
Utveckla gärna, varför skulle den suga hårt för att jag hamnar nära? tänker du på upplösningen eller....? vad? *nyfiken*

Ja framförallt upplösning, man får helt enkelt inte den skärpa man ska ha vid den skärmstorleken. Samma "problem" som när man drar ner en riktig monitor under den optimala upplösningen i desktop miljö.

En annan klar fördel med riktiga monitorer är hur inställningarna sköts...med en TV får man ju sitta med fjärren och fippla i menyer.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk

Har en 32LG5700 som datorskärm, kör med VGA kabel för det blev inge bra bild med hdmi. Funkar bra!

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139