Fullt stöd för OpenGL 3.0 med Catalyst 9.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ericrqt
Har du testat det med modellserien 4800?
4870 x2 fungerar det inte med kan jag säga.

Visst de svarar snabbt men när det gäller sånt som det här problemet t ex skyller de på att grafikkortet inte stödjer WoW och vi får vänta på Blizzard fixar det medans Blizzard säger samma sak om ATI.
Sen rebootar min dator ibland och klagar på ATI drivers när jag spelar WoW, aldrig annars.

Se min signatur Använder 4870x2 och har inga problem med skuggorna. Hade det i början då jag bara kunde använda dem på lägst inställning för att undvika flimmer, men detta fixades med nyare drivrutiner. Har ännu inte haft problem med att mitt system rebotar pga ATI.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Se min signatur Använder 4870x2 och har inga problem med skuggorna. Hade det i början då jag bara kunde använda dem på lägst inställning för att undvika flimmer, men detta fixades med nyare drivrutiner. Har ännu inte haft problem med att mitt system rebotar pga ATI.

Har du testat köra WoW i windowed mode? Har aldrig fungerat som det ska för mig med 4870X2, spelet har hängt sig efter ett tag. :/
*EDIT* Vilka drivrutiner använder du just nu?

Visa signatur

- Asus P5Q-E - C2Q9550 @ 2.83ghz - 4GB Corsair DDR2 6400 - PowerColor Radeon HD4870X2 2GB - Antec 900 - Corsair 650W TX -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
läs texten igen, står ju att komplett lista: https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/gamesite/...

=P

jag tar mig iaf inte in på den dära sidan så :S, har du ens provat klicka på länken? om inte prova tryck & se vad som händer..

Permalänk
Medlem

Jag har hittat en bugg! Knapparna ("Skriv svar", "Ändra" osv) på Swec är suddigare!

Permalänk
Avstängd

Sådär jag fick en ökning i 3dmark06 på 200 poäng ungefär:)
En liten cool grej med den här drivern är ju att man kan aktivera en crossfirex symbol som visas i alla spel/program som har stöd för det.Då vet man ju direkt i spelet/programmet om crossfirex verkligen är påslaget och aktivt i dom spel/program man kör för man ser crossfirexloggan hela tiden längst uppe till höger i bild,väldigt smart funktion som jag saknat med tidigare drivers:))
Här har ni min 3dmark06 orb också.
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=9828302
MvH albanen:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

@Alban
Var finns den? Klickar runt lite i CCC men det hänger sig helatiden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
@Alban
Var finns den? Klickar runt lite i CCC men det hänger sig helatiden.

Ati ikonen nere till höger i systemtrayen-ditt kort i mitt fall Ati radeon hd 4870X2-crossfirexsettings-bocka i show crossfirex status icon(where applicable).
Jag kör föressten dualboot nu med windows xp sp3 och windows 7 beta och denna drivrutinen 9.1 funkar bra med båda hitills:-)))
MvH albanen...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Ati ikonen nere till höger i systemtrayen-ditt kort i mitt fall Ati radeon hd 4870X2-crossfirexsettings-bocka i show crossfirex status icon(where applicable).
Jag kör föressten dualboot nu med windows xp sp3 och windows 7 beta och denna drivrutinen 9.1 funkar bra med båda hitills:-)))
MvH albanen...

Jasså? Kör precis samma, vågade dock inte installera den i Win7 Beta eftersom alla andra gånger jag installerat en annan ATI drivrutin efter den första jag installerade så har den vägrat att installeras och jag är utan drivrutin och måste formatera. Win7 Catalyst betan är ju rätt ny så jag håller mig till den.

EDIT: Hah, den var ju inte direkt subtil den där ikonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnuss
Har du testat köra WoW i windowed mode? Har aldrig fungerat som det ska för mig med 4870X2, spelet har hängt sig efter ett tag. :/
*EDIT* Vilka drivrutiner använder du just nu?

Aha. Att du kör Wow i windowed mode är inte bra i och med att, nu blir det svårt för mig att förklara, grafikkortet arbetar i tron att det är en 2d applikation när det istället är en 3d. Testa att köra i fullmode och se om det blir bättre då.
Den drivrutinen jag använder nu är 09.1 (8.573+090113a+074234C-ATI)

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Aha. Att du kör Wow i windowed mode är inte bra i och med att, nu blir det svårt för mig att förklara, grafikkortet arbetar i tron att det är en 2d applikation när det istället är en 3d. Testa att köra i fullmode och se om det blir bättre då.
Den drivrutinen jag använder nu är 09.1 (8.573+090113a+074234C-ATI)

Ja alltså, det funkar utmärkt om jag kör i fullscreen, det är endast när jag kör i windowed mode (vilket jag egentligen vill köra med) som det hänger sig.

Saken är den att jag som sagt vill köra med windowed mode, men att det fan inte fungerar.

Visa signatur

- Asus P5Q-E - C2Q9550 @ 2.83ghz - 4GB Corsair DDR2 6400 - PowerColor Radeon HD4870X2 2GB - Antec 900 - Corsair 650W TX -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnuss
Ja alltså, det funkar utmärkt om jag kör i fullscreen, det är endast när jag kör i windowed mode (vilket jag egentligen vill köra med) som det hänger sig.

Saken är den att jag som sagt vill köra med windowed mode, men att det fan inte fungerar.

Jag kan tyvärr inte vara till någon hjälp i och med att jag undviker windowed mode så mycket som möjligt. En sak som du kan göra är att ladda ner gpu-z 0.3.1 och se hur mycket ditt grafikkort får arbeta i en jämnförelse mellan windowed mode och full screen. Och därefter försöka lokalisera problemet.
Stämde mina drivrutiner med dina föresten?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Jasså? Kör precis samma, vågade dock inte installera den i Win7 Beta eftersom alla andra gånger jag installerat en annan ATI drivrutin efter den första jag installerade så har den vägrat att installeras och jag är utan drivrutin och måste formatera. Win7 Catalyst betan är ju rätt ny så jag håller mig till den.

EDIT: Hah, den var ju inte direkt subtil den där ikonen.

Nej men håll med om att det är jädrigt smidigt,man ser ju direkt antar jag vilka spel som klarar intern crossfire verkar det som:_))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Jag blir jävligt sur att jag inte kan installera All in wonder Driven . Får upp nå fel då ja ska börja installationen, Tex att den hittar inte drivrutinen som matchar maskinvaran eller nåt.

så jag får köra Display Drivers For Windows XP.

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Jag kan tyvärr inte vara till någon hjälp i och med att jag undviker windowed mode så mycket som möjligt. En sak som du kan göra är att ladda ner gpu-z 0.3.1 och se hur mycket ditt grafikkort får arbeta i en jämnförelse mellan windowed mode och full screen. Och därefter försöka lokalisera problemet.
Stämde mina drivrutiner med dina föresten?

Ok, får pröva mig fram. Jag har inte hunnit installera nyaste drivrutinerna ännu, tänkte fixa det nu. Lite surt att ett av de bättre grafikkorten ska ha det här problemet när vilket skogskort som helst klarar av det i vanliga fall.
Tack för hjälpen iaf!

Visa signatur

- Asus P5Q-E - C2Q9550 @ 2.83ghz - 4GB Corsair DDR2 6400 - PowerColor Radeon HD4870X2 2GB - Antec 900 - Corsair 650W TX -

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort "4870 X2" har blivit varmare sen jag installerade SKITET. Försöker undvika mitt grafikkort att bli varmt... nu släpper dom ut catalyst 9.1 så att grafikkort ska bli varmare men bättre. När jag hade catalyst 8.12 så hade jag fläkten på 30-35% och då låg värmen på ca 55 C. Nu ligger den på 70 C när fläkten är på 35%. RIKTIGT DÅLIGT. Försöker dom fixa brännskador till grafikkortern!?.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maniacal
Mitt grafikkort "4870 X2" har blivit varmare sen jag installerade SKITET. Försöker undvika mitt grafikkort att bli varmt... nu släpper dom ut catalyst 9.1 så att grafikkort ska bli varmare men bättre. När jag hade catalyst 8.12 så hade jag fläkten på 30-35% och då låg värmen på ca 55 C. Nu ligger den på 70 C när fläkten är på 35%. RIKTIGT DÅLIGT. Försöker dom fixa brännskador till grafikkortern!?.

Inte så att de bara fuckat tempsensor mjukvaran då? Mitt grafikkort är då samma temp fortfarande.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

samma sak för mej med här angående tempen de e precis som maniacal säger...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!