Permalänk

ATI 4850, youtube HD lag?

Hur kommer det sig att youtube i HD laggar smått med mitt ATI 4850 kort?
T.o.m min laptop kör youtube HD flytande.

Permalänk
Medlem

Vad har du för processor?
Är du säker på att det inte är din internetuppkoppling? Är sladden hel?

Tror inte ditt kort har något med uppspelningen av youtube-klipp över huvud taget så frågan blir i så fall i det närmaste:
"Hur kommer det sig att youtube i HD laggar smått, t.o.m min laptop kör youtube HD flytande?"

Mer info tack! Vad har du för dator? Vad har du för laptop? osv.osv

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

youtube HD klippen brukar lagga i några sekunder när man slått på det. sen efter en stund så jämnar det ut sig för mig.

ja har 4850 o de fungerar felfritt, förutom lagget som e i början, e så på andra datorn också, även på annat internet.

Permalänk

Hej

Hade samma problem med mitt Powercolor 4850, jag tog bara ner nyaste drivisarna till grafikkortet så funkadet det utan problem efter det!

Permalänk

Jag har de senaste drivrutinerna.
Min processor är Intel core 2 duo E8400.
Det är inte fel på min internetuppkoppling då jag använder samma uppkoppling på min laptop.
Laptopen är någon HP dator som alla på John Bauer får. Dvs den är inte någon värsting laptop.

Och det är inte något "lagg ibörjan". Det är när mycket i videon händer samtidigt, som om datorn inte klarade av det.

EDIT:
Föresten, CPU usage på webbläsaren ligger på 0-7 när jag kollar på yt videos i HD
Och GPU activity ligger på 0%.

Permalänk
Medlem

Det laggar för mig också.

Permalänk

Ta bort alla drivrutiner (dom gamla och nya) och installera bara dom nya, man kan få problem när man har flera samtidigt. Ingen aning om det kommer funka men det är möjligt.

Permalänk

Om videon hackar så brukar det hjälpa genom att pausa videon och dra den där cirkeln till början.

Visa signatur

Stationär: E4500, HD4830, BenQ G2200W XP SP3
Bärbar: Acer Travelmate 5730 Ubuntu 9.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
youtube HD klippen brukar lagga i några sekunder när man slått på det. sen efter en stund så jämnar det ut sig för mig.

ja har 4850 o de fungerar felfritt, förutom lagget som e i början, e så på andra datorn också, även på annat internet.

Samma här.. i början laggar de lite med konstiga färger.. men de blir bra efter någon sekund bara..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2