w2data.se : Nystartat företag behöver swecl. medlemmarnas tips!

Permalänk
W2 Data

w2data.se : Nystartat företag behöver swecl. medlemmarnas tips!

Först lite kort info eftersom "ingen" vet något om vårt företag än.
Företaget drivs av två kompisar som har passerat 20 år och båda studerar på högskolan i Jönköping(en ekonom och en ingenjör).
Vi lanserade hemsidan www.w2data.se den 21/11-08 ,cirka två veckor sedan och har haft en bit över 400 besökare hittils:D .
Vår målsättning (klippt ifrån vår sida):

Citat:

W2 Data är ett företag som är verksamt inom försäljning av datorer, främst till privatpersoner men även till mindre företag.

Vår främst målsättning är att erbjuda kunden prisvärda produkter och väl genomtänkta datorsystem. Vi vill inte likt stora elektronikkedjor erbjuda datorer som är "obalanserade" utan hela produkten ska hålla en hög och jämn kvalitet!

Snabba, säkra leveranser och serviceinriktad kundkontakt ser vi på W2 Data som en självklarhet!

Vi vill nu veta vad Ni användare på sweclockers tycker om våran sida men också få veta vad ni får för helhetsintryck av företaget. Det är mycket viktigt för oss.

Produktsortiment
Saknas något i sortimentet? Har vi lagt för mycket vikt på någon särskild kategori produkter(Jag kan tänka mig att ni kommer att skriva "Mer speldatorer!!" ?:p , men glöm inte att det finns fler datoranvändare än Ni).

Hur tycker ni möjligheten att konfigurera datorerna fungerar? Är det enkelt att förstå upplägget?
Har kunden egna tankar på skräddarsydd dator så har vi som policy att alltid möta kundens krav och önskningar i möjligaste mån.

Tack på förhand// Robin o Eric

Visa signatur

Besök vår sida: www.w2data.se för att hitta just din dator!
Kundkontakt: kundkontakt@w2data.se
Service där kunden är i centrum!

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut, men något jag reagera på är att era personnummer står i klartext. Jag vet inte, men jag skulle inte vilja ha mitt stå på sidag. Det är bättre ni registrerar er så ni får ett riktigt organisationsnummer.

Trevlig och fin sida, REN från reklam vilket är helt underbart!

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
W2 Data
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapaved
Det ser bra ut, men något jag reagera på är att era personnummer står i klartext. Jag vet inte, men jag skulle inte vilja ha mitt stå på sidag. Det är bättre ni registrerar er så ni får ett riktigt organisationsnummer.

Trevlig och fin sida, REN från reklam vilket är helt underbart!

Personnumren står där för att förtydliga att W2 Data inte är ett företag utan det är ett varumärke som ägs av delägarna. Vi ser inga problem med att visa våra person/organisationsnummer utan gör det som en förtydling och säkerhet för kunden.

Tack för kritiken på sidan! En sida utan en massa google reklam ger ett bättre intryck tyckte vi!

//Robin

Visa signatur

Besök vår sida: www.w2data.se för att hitta just din dator!
Kundkontakt: kundkontakt@w2data.se
Service där kunden är i centrum!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapaved
Det ser bra ut, men något jag reagera på är att era personnummer står i klartext. Jag vet inte, men jag skulle inte vilja ha mitt stå på sidag. Det är bättre ni registrerar er så ni får ett riktigt organisationsnummer.

Trevlig och fin sida, REN från reklam vilket är helt underbart!

Organisationsnumret är alltid personnumret för enskild firma.

Permalänk

en sak jag reagerade på var att när man klickar poå bildskärmar så kommer det upp typ 19 tums lg 24 tums samsung och sånt men det står inte vilken modell!annars verkar alting bra!:)

Permalänk
Medlem

http://www.w2data.se/product.php?id_product=32

Verkar som något jag skulle ha användning av:)

Är den lika strömsnål som jag vill tro?
skulle man kunna byta Vista mot Linux och få den för ett lite lägre pris?

Permalänk

Re: w2data.se : Nystartat företag behöver swecl. medlemmarnas tips!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av w2data.se
Vår främst målsättning är att erbjuda kunden prisvärda produkter och väl genomtänkta datorsystem. Vi vill inte likt stora elektronikkedjor erbjuda datorer som är "obalanserade" utan hela produkten ska hålla en hög och jämn kvalitet!

vilka elektronikkedjor är det som har "obalanserade" datorsystem?
är det bevisat? har de själva gått ut och sagt detta?
annars är det ju förtal.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

När man söker efter W2data på google står det.

W2data Billiga och bra Datorpaket. Fixar din dröm dator (särskrivning(drömdator)) kanske sänker seriositetintrycket, eller?

Permalänk
W2 Data
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
http://www.w2data.se/product.php?id_product=32

Verkar som något jag skulle ha användning av:)

Är den lika strömsnål som jag vill tro?
skulle man kunna byta Vista mot Linux och få den för ett lite lägre pris?

Japp den går nästan på luft! Nej men den är riktigt strömsnål. Det är svårt att hitta en mer strömsnål dator på marknaden just nu! Just det ovan nämnda systemet går inte att modifiera tyvärr då det är komplett ifrån leverantör. Men vi kan kolla upp vad det skulle kosta att plocka ihop en skräddarsydd dator med samma specifikationer om du vill, fast utan Vista.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
vilka elektronikkedjor är det som har "obalanserade" datorsystem?
är det bevisat? har de själva gått ut och sagt detta?
annars är det ju förtal.

Vi vill förtydliga att vi inte vill förtala några konkurrenter. Det vi menar är att vissa, inte alla, större butikskedjorna ofta stoppar i t.ex. 1TB hårddisk/4 gb RAM och gör reklam för att datorn är skit bra bara för att den har stor hårddisk/RAM vilket vi tycker är fel och missledande för kunden. Eller så skriver dom att grafikkortet har hela 512mb minne, som att det vore nått extraordinärt.

Vi vill aldrig lura kunden till att köpa ett system som vi inte själva skulle tänka oss köpa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downiey
När man söker efter W2data på google står det.

W2data Billiga och bra Datorpaket. Fixar din dröm dator (särskrivning(drömdator)) kanske sänker seriositetintrycket, eller?

Fixat! Tackar!

Visa signatur

Besök vår sida: www.w2data.se för att hitta just din dator!
Kundkontakt: kundkontakt@w2data.se
Service där kunden är i centrum!

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls om att det är så "stora nummer" på priserna.

"3 645,00 Kr" ger en sorts illusion att det kostar mer än vad det gör, och jag tror inte att ni är ute efter det.. Borde ändra till 3 645kr.

Kanske bara jag som ser det på det sättet?

Permalänk
Medlem

Fel post. ta bort tack!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
W2 Data
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aiur
Tycker inte alls om att det är så "stora nummer" på priserna.

"3 645,00 Kr" ger en sorts illusion att det kostar mer än vad det gör, och jag tror inte att ni är ute efter det.. Borde ändra till 3 645kr.

Kanske bara jag som ser det på det sättet?

Jag håller fullständigt med dig! Vi hade som mål att fixa det men det var inte en av dom viktiga funktionerna som vi kände just då. Men nu har vi tid att fixa med det igen! PS. en liten bugg: tryck på Speldatorer Intel och så ser du att priset för i7 datorn på 26k är för långt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
http://www.w2data.se/product.php?id_product=32

Verkar som något jag skulle ha användning av

Är den lika strömsnål som jag vill tro?
skulle man kunna byta Vista mot Linux och få den för ett lite lägre pris?

Jag har kollat vad det skulle kosta att bygga den^^ datorn i lösdelar och då inte ta med Windows Vista... problemet är bara det att priset blir högre! Så som jag har sagt innan så har vi ett riktigt kanon pris på den dator pga att den är färdigbyggd ifrån leverantör! Men jag ska skicka ett mail till vår kontakt och kolla om man kan få datorn levererad utan Vista och få ner priset lite ytterligare. Återkommer med uppdatering.

//Robin

Visa signatur

Besök vår sida: www.w2data.se för att hitta just din dator!
Kundkontakt: kundkontakt@w2data.se
Service där kunden är i centrum!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tycker faktiskt att ni utgår med att ha bra priser, och det stämmer

Även om ni vill inrikta er på färdiga system tycker jag att ni kan ha lite hårdvara man kan köpa separat också, det kommer locka många mer kunder, speciellt från sweclockers (då ingen här köper färdiga system i princip) om ni klarar att hålla bra pris. Tycker att era system ser "välbalanserad ut" också.

Prisvärda alternativ till dom som söker ny dator helt klart, att man kan konfigurera vissa datorer själv är också det ett stort plus!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
W2 Data
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Tycker faktiskt att ni utgår med att ha bra priser, och det stämmer

Även om ni vill inrikta er på färdiga system tycker jag att ni kan ha lite hårdvara man kan köpa separat också, det kommer locka många mer kunder, speciellt från sweclockers (då ingen här köper färdiga system i princip) om ni klarar att hålla bra pris. Tycker att era system ser "välbalanserad ut" också.

Prisvärda alternativ till dom som söker ny dator helt klart, att man kan konfigurera vissa datorer själv är också det ett stort plus!

Jo så är det helt klart att inte många på Sweclockers köper färdiga datorer. Vi får väl se vad framtiden har att ge, ifall man ska utöka till att sälja komponenter också.

Kan bara nämna att ett eller två färdiga HTPC paket lär dyka upp på sidan snart.

//Eric

Jag kan bara tillägga att marginalerna ofta är extremt små på komponenter i inpris ifrån grossist, ibland tom. dyrare än tex inet, dustin mfl. Så om ni börjar räkna på vinsten ser ni att den blir ytters marginell.

//Robin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton

http://www.w2data.se/product.php?id_product=32

Verkar som något jag skulle ha användning av

Är den lika strömsnål som jag vill tro?
skulle man kunna byta Vista mot Linux och få den för ett lite lägre pris?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av w2data.se
Jag har kollat vad det skulle kosta att bygga den^^ datorn i lösdelar och då inte ta med Windows Vista... problemet är bara det att priset blir högre! Så som jag har sagt innan så har vi ett riktigt kanon pris på den dator pga att den är färdigbyggd ifrån leverantör! Men jag ska skicka ett mail till vår kontakt och kolla om man kan få datorn levererad utan Vista och få ner priset lite ytterligare. Återkommer med uppdatering.

//Robin

Jag har fått svar av grossisten angående en beställning av en sådan dator^^ och priset blir bara någon hundring billigare än med Win. Vista. Tyvärr.

//Robin

Uppdaterad sida!

Vi har nu en funktion som heter "Live Support" där man som kund kan chatta med oss direkt om man har några frågor. Test agärna funktionen och kommentera vad ni tycker! På www.w2data.se i spalten till vänster hittar ni knappen!

//Robin

Visa signatur

Besök vår sida: www.w2data.se för att hitta just din dator!
Kundkontakt: kundkontakt@w2data.se
Service där kunden är i centrum!

Permalänk

hur är det med garantin? alltså jag kanske köper en dator av er och sen köper ett annat grafikort och sen säg att moderkortet går sönder fast jag har haft esd armband hur fungerar det då?

och sen kanske lansera något system där man kan välja ett extra grafikort?
sen så är det kanske lite få få grafik alternativ på varje system annars najs hemsida förstår ni riktar er kanske inte in till folk som kan datorer utan datorspelare som behöver köpa färdigbyggda system.

bara ett tips ifrån mig...

Permalänk
W2 Data
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
hur är det med garantin? alltså jag kanske köper en dator av er och sen köper ett annat grafikort och sen säg att moderkortet går sönder fast jag har haft esd armband hur fungerar det då?

och sen kanske lansera något system där man kan välja ett extra grafikort?
sen så är det kanske lite få få grafik alternativ på varje system annars najs hemsida förstår ni riktar er kanske inte in till folk som kan datorer utan datorspelare som behöver köpa färdigbyggda system.

bara ett tips ifrån mig...

Om moderkortet går sönder under installationen av ett grafikkort så täcker inte vår garanti det. Men om moderkortet havererar utan anledning vid användning av dator så täcker ju givetvis vår garanti det!

Jo ett datorpaket i 10-13k klassen med SLI eller CrossFire hade nog varit på sin plats. Ska se om jag kan fixa det imorgon.

Tack för tankarna! //Robin

Visa signatur

Besök vår sida: www.w2data.se för att hitta just din dator!
Kundkontakt: kundkontakt@w2data.se
Service där kunden är i centrum!