Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Uppdatera bios!

Hej!

Har ett gigabyte p35 ds4 kort och undrar vilket bios jag ska ha? Har tittat på gigabytes hemsida, men hittar typ inget bra, vet ej om jag letar helt fel eller vad jag gör. Någon som vet vilken den bästa/nyaste är? och gärna en guide hur man uppdaterar också, är ganska newbie när det gäller detta, har hört att om man inte göt rätt kan mycket gå fel.

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Manualen.... plus sluta vara så LAT!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollenisse11
Hej!

Har ett gigabyte p35 ds4 kort och undrar vilket bios jag ska ha? Har tittat på gigabytes hemsida, men hittar typ inget bra, vet ej om jag letar helt fel eller vad jag gör. Någon som vet vilken den bästa/nyaste är? och gärna en guide hur man uppdaterar också, är ganska newbie när det gäller detta, har hört att om man inte göt rätt kan mycket gå fel.

Tack på förhand!

Ignorera killen ovan som tydligen orkar tjata istället för att hjälpa.

För att jag (eller någon annan) ska kunna hjälpa dig så måste vi först veta vilken revision DITT moderkort är. Alla moderkort är inte detsamma så därför måste du ta reda på det. Har för mig att det sitter en lapp någonstans på kortet där det står. När du har fått reda på det så väljer du din revision under namnet på moderkortet här:

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Over...

och säg nu till exempel att ditt moderkort skulle vara rev. 1.0 då klickar du på det, sedan väljer du BIOS i menyn till höger, du scrollar ner och väljer den senaste realese'en som inte är en BETA version. Den borde fungera utmärkt!

Mvh

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.