Tidsbestämd inspelining via AV2?

Permalänk
Medlem

Tidsbestämd inspelining via AV2?

Hallå.

Jag vet inte om jag är en idiot eller om dvd:n saknar en idag basic funktion.

Vi har köpt en inspelningsbar LG, dvd-spelare med hårddisk. Som de flesta använder vi oss av dekoder via SCART-RGB (Telias digital-tv) så antennuttaget i tv:n (Samsung 37" LCD) är fortfarande oskuld.

Det jag blir galen över är att varje vi försöker ställa in en tidsbestämd inspelning gnäller dvd:n över "Försök ställa in kanalerna först.". Detta är helt galet - den anser inte att AV2, dvs dekodern, räknas som en kanal. Den vill uppenbarligen ha nånting via antennuttaget, det gamla uttaget i väggen som inte fyller nångon funktion alls för oss. Det enda jag kan göra är on-the-fly-inspelning, vilket är fullkomligt värdelöst eftersom jag då ändå inte kan spela in ett program som börjar klockan 20:00 utan att vara närvarande och trycka på REC-knappen när programmet börjar.

Hjälp mig få dvd:n att fatta att AV2 är den enda kanal jag har!

DVD:n heter RH387H, http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/57638?opendocum...

Permalänk
Medlem

vi har samma problem som dej! faaannn suttit i flera timmar och försökt..

någon som vet????

Visa signatur

laptop: Acer TM 5515
HTPC: Antec NSK2480, Gigabyte GA-E7AUM-DS2H, Intel Pentium Dual-Core E5200, Corsair XMS2 4096M DDR2 Kit XMS2-6400, Samsung EcoGreen F2 32MB 1TB, Microsoft Windows 7 Ultimate