HP IPAQ 614C @dustinhome ~1900kr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Fick en av dustin, verkar som en trevlig leksak!

Jag får mitt minne om några dagar antar jag, så jag kan inte slänga över alla mina program som jag har hämtat efter ha läst igenom hela tråden.

Google maps borde ju gå att få att fungera då det redan var installerat tycker man. Det står att programmet kräver en dataanslutning.
Aha? Hur får jag det? Kommer google maps ge oförväntade räkningar på flera tusenlappar?

Har 3-kort i.

Hjälp!

Google maps behöver en anslutning för att kunna uppdatera kartor och sånt, så ja det kostar pengar.

Hur mkt det kostar?

Jadu det beror ju på hur mkt du kollar upp kartor och sådant men det står medans du kollar hur många kb du "laddar ner" sen får du kolla upp hur mkt det kostar för dig att surfa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Google maps behöver en anslutning för att kunna uppdatera kartor och sånt, så ja det kostar pengar.

Hur mkt det kostar?

Jadu det beror ju på hur mkt du kollar upp kartor och sådant men det står medans du kollar hur många kb du "laddar ner" sen får du kolla upp hur mkt det kostar för dig att surfa.

Tack!

Tänkte att all GPS-information gick hela tiden genom någon form av vanlig anslutning som används vid alla gps:er som jag behövde bara konfigurera.

Får vänta på mitt minne sedan får jag testa diverse GPS-program, för de behöver man väl inte krongla med på samma sätt?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
för de behöver man väl inte krongla med på samma sätt?

Nope, program såsom tomtom och route 66 kostar ingenting att använda, de fungerar likadant som en vanlig gps som finns att köpa till bilen.

Problemet där är ju att programmen brukar kosta rätt mkt att köpa.

Sen kan man ju tanka dessa program, men det är ju inte lagligt så att säga.

Permalänk
Medlem

Saaaaaaaaaaaatan att man missade det här erbjudandet .. aja congratz till er som hann

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

farsan fick en i julklapp av dustin
han vill inte ha den och jag har redan en liknande.
den ligger kvar i oöppnad kartong om någon vill köpa den
finns i sollefteå västernorrland

Visa signatur

E8500 @ 3.8Ghz 1.23V | 4gig Corsair 8500 @ 5-5-5-15 1066 | GTX260 | Corsair F60 | Antec 1200 low | Thermalright ultra 120-extreme | 550w Corsair

Permalänk

Någon mer än jag som har problemet att när man sätter på skyddsplasten för touchen, att den slutar att svara? Touchen lägger av helt när den åker på så jag kan inte använda skyddsplasten..

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandstorm
Någon mer än jag som har problemet att när man sätter på skyddsplasten för touchen, att den slutar att svara? Touchen lägger av helt när den åker på så jag kan inte använda skyddsplasten..

Det är inte meningen att du ska ha nån "skyddsplast" på skärmen. Om du syftar på den som satt på från början så är det ett "transportskydd".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tco
Det är inte meningen att du ska ha nån "skyddsplast" på skärmen. Om du syftar på den som satt på från början så är det ett "transportskydd".

Nej nej, den tog jag bort, men det följde ju med en tunn skyddsplast med klister på som man ska sätta på displayen för att skydda den. Så att man inte repar själva displayen utan bara plasten isåfall. Eller är jag helt fel ute? Brukar ju vara så och varför skulle de annars skicka med det?

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandstorm
Nej nej, den tog jag bort, men det följde ju med en tunn skyddsplast med klister på som man ska sätta på displayen för att skydda den. Så att man inte repar själva displayen utan bara plasten isåfall. Eller är jag helt fel ute? Brukar ju vara så och varför skulle de annars skicka med det?

Okej, då missuppfattade jag dig, men jag kan inte minnas att jag fick med nån skyddsplast. Min skärm har dock klarat sig bra i ett halvår med endast en fåtal knappt synliga repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Fick en av dustin, verkar som en trevlig leksak!

Jag får mitt minne om några dagar antar jag, så jag kan inte slänga över alla mina program som jag har hämtat efter ha läst igenom hela tråden.

Google maps borde ju gå att få att fungera då det redan var installerat tycker man. Det står att programmet kräver en dataanslutning.
Aha? Hur får jag det? Kommer google maps ge oförväntade räkningar på flera tusenlappar?

Har 3-kort i.

Hjälp!

Du kan köra en vanlig GPS-programvara om du vill. Jag kör Tomtom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandstorm
Nej nej, den tog jag bort, men det följde ju med en tunn skyddsplast med klister på som man ska sätta på displayen för att skydda den. Så att man inte repar själva displayen utan bara plasten isåfall. Eller är jag helt fel ute? Brukar ju vara så och varför skulle de annars skicka med det?

Exakt likadant för mig, dom måste ju ha råkat stoppa i fel skydd i lådorna eller något.

Visa signatur

<Insert datorsystem here when you have strength to do it>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omigosh
Exakt likadant för mig, dom måste ju ha råkat stoppa i fel skydd i lådorna eller något.

Mycket märkligt är det..

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omigosh
Exakt likadant för mig, dom måste ju ha råkat stoppa i fel skydd i lådorna eller något.

Jag kör med en skyddsplast som man fick med och touchen fungerar perfekt, jävligt skumt detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Du kan köra en vanlig GPS-programvara om du vill. Jag kör Tomtom.

Var kan man köpa den programvaran, var köpte du den (om du nu gjorde det).

Permalänk

Har mailat HP angående skyddsplasten, så får vi se vad de säger..

Angående 6.1 manilla på svenska så har jag för mig att jag såg en tråd http://forum.xda-developers.com/ men nu kan jag inte hitta den.. hmf

edit:

Fick svar från HP:

> Hej
>
> Den är bara till för att skyddas innan du använder den alltså innan du får den, den fungerar troligen inte med plastern på.
>
>
> Med vänliga hälsningar
> HP:s e-postsupport

De måste ju tro att jag försökt med den gröna skyddsplasten?

edit2:

Nu ringde jag istället och fick veta att det bara är en skyddsplast som är till för att skydda vid "transport", eller om man har i byxfickan osv.. Låter ju lite märkligt ändå med tanke på det brukar vara ett skydd där touchen också ska fungera samtidigt.. aja, får väl köpa en annan plastfilm att sätta på..

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

När jag skaffade HPn i för nåt halvår sen eller liknande så klistrade jag på den skyddsfilm som medföljde. Har inte haft några som helst problem med den, sitter där den ska och skärmen funkar ju fint med den på. Vet ju inte om de ändrat nåt i kartongen man får men känns ju märkligt att era telefoner beter sig som de gör.

Permalänk

Hm jag fick inte med nån skyddsplast vad jag vet. Har fortfarande kvar kartongen så kan inte ha råkat slängt nåt :S Nån som testat updaten på HPs hemsida btw? Står att den är english international och uppdaterar visst både FW och operativsystemet.

Permalänk
Medlem

Ni som är intresserade av en svensk rom kan gärna skriva det i denna tråden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=467427

Kanske är det någon som orkar fixa ihop en svensk rom om dom ser att intresset är stort.

Permalänk
Medlem

Hoppas någon fixar nu en svensk rom. vill ju inte ha engelsk språk bara för 6.1

Permalänk

Vad är det som inte fungerar om man uppdaterar till engelsk rom? Försvinner det svenska tangentbordet i pekskärmen? Har mest använt det hittils så om det är kvar är det ingen större fara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragonball
Vad är det som inte fungerar om man uppdaterar till engelsk rom? Försvinner det svenska tangentbordet i pekskärmen? Har mest använt det hittils så om det är kvar är det ingen större fara.

Jag körde in 6.1 engelsk igår med Manilla, helt underbart mycket bättre (med manilla alltså). Man spar mycket tid på det, det är mycket smidigare, sen finns det ju mycket olika skins till det som är fräscha.

Det som är skillnaden är ju att allt är på engelska (doh!) och tangentbordet har inte Å-Ä-Ö, du måste trycka på special-tecken knappen för att få fram dem, så de finns men du måste trycka på den tangenten för att få fram direkt. Det går säkert fixa genom någon ändring i registret, har dock inte orkat bry mig om det ännu, men min polare sa att det skulle vara möjligt.

Den versionen jag kör är med inbyggt manilla och den romen har inte exakt alla program som medföljde svenska, men å andra sidan inga jag använda innan heller så.

Annars har jag inte märkt av några direkta skillnader. Du kan ju ta backup på nuvarande rom ifall du ångrar dig..

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandstorm
Jag körde in 6.1 engelsk igår med Manilla, helt underbart mycket bättre (med manilla alltså). Man spar mycket tid på det, det är mycket smidigare, sen finns det ju mycket olika skins till det som är fräscha.

Det som är skillnaden är ju att allt är på engelska (doh!) och tangentbordet har inte Å-Ä-Ö, du måste trycka på special-tecken knappen för att få fram dem, så de finns men du måste trycka på den tangenten för att få fram direkt. Det går säkert fixa genom någon ändring i registret, har dock inte orkat bry mig om det ännu, men min polare sa att det skulle vara möjligt.

Den versionen jag kör är med inbyggt manilla och den romen har inte exakt alla program som medföljde svenska, men å andra sidan inga jag använda innan heller så.

Annars har jag inte märkt av några direkta skillnader. Du kan ju ta backup på nuvarande rom ifall du ångrar dig..

Det låter ju riktigt bra! Nu har jag inte hängt med i debatten om ROM-uppdatering men gäller det fortfarande att man inte kan använda SDHC-kort för att uppdatera? Jag har tyvärr bara ett SDHC så det kanske får bli att beställa ett vanligt från Dustin, hur stort behöver det vara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tco
Det låter ju riktigt bra! Nu har jag inte hängt med i debatten om ROM-uppdatering men gäller det fortfarande att man inte kan använda SDHC-kort för att uppdatera? Jag har tyvärr bara ett SDHC så det kanske får bli att beställa ett vanligt från Dustin, hur stort behöver det vara?

Det sägs att det inte går, jag köpte ett 4GB SDHC först, men kom sedan på att man inte kunde använda det, så jag köpte ett 2GB SD Micro också, som jag la in det på. Romen är ju på typ 50-60 MB så det behövs inte så mycket utrymme. 1GB räcker gott men kanske meningslöst att köpa iochmed att priserna är typ samma för 2GB.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

Finns det ingen 3.5mm telepluggsadapter till denna sak??

Alla ipaq jag har haft 3.5mm uttag inbyggt, denna verkar inte ha det?

edit: okej jag har nu hittat ett ställe i usa som säljer sånna här adaptrar. Men finns det verkligen inget i sverige?

http://www.expansys.se/p.aspx?i=151749
Kan denna funka?

Jag undrar lite annat också, hur är ljudet i den inbyggda högtalaren och bilden på displayen?

Jag funderar på att byta ut min krånglande SE C905 mot en sån här, kommer jag bli mycket besviken om jag gör det? Vill gärna ha windows.

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfgh
Finns det ingen 3.5mm telepluggsadapter till denna sak??

Alla ipaq jag har haft 3.5mm uttag inbyggt, denna verkar inte ha det?

edit: okej jag har nu hittat ett ställe i usa som säljer sånna här adaptrar. Men finns det verkligen inget i sverige?

http://www.expansys.se/p.aspx?i=151749
Kan denna funka?

Jag undrar lite annat också, hur är ljudet i den inbyggda högtalaren och bilden på displayen?

Jag funderar på att byta ut min krånglande SE C905 mot en sån här, kommer jag bli mycket besviken om jag gör det? Vill gärna ha windows.

Adaptrar har det skrivits om tidigare i tråden, men jag skulle gissa på att en sån adapter fungerar alldeles utmärkt.

Högtalaren är faktiskt helt okej när man spelat lite med den, lite lågt ljud kanske men kvalitén är helt ok. När det gäller skärmen så finns det verkligen inget att klaga på, tycker jag då.

Det som stör mig mest är batteritiden, men det kommer jag inte ifrån och har därför beställt en billig telefon, med hälften av funktionerna denna har. Undrar bara vad jag ska göra med HPn, fungerar ju fint som SNES/GBA-emulator, och andra spel som t ex CoD2. Eller så säljer jag den, den har ju haft displayskydd under hela sin livstid.

En fråga bara, varför vill du ha Windows? Sålänge de inte gör Windows Mobile mer fingervänligt så tycker inte jag det är något att ha. Men det är såklart en smaksak, tycker man att det fungerar fint med stylus och knappsats så visst, då är det enbart att den kan vara lite slö ibland. Och min hänger sig ibland när folk ringer. Är det någon annan som har haft detta problem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Adaptrar har det skrivits om tidigare i tråden, men jag skulle gissa på att en sån adapter fungerar alldeles utmärkt.

Högtalaren är faktiskt helt okej när man spelat lite med den, lite lågt ljud kanske men kvalitén är helt ok. När det gäller skärmen så finns det verkligen inget att klaga på, tycker jag då.

Det som stör mig mest är batteritiden, men det kommer jag inte ifrån och har därför beställt en billig telefon, med hälften av funktionerna denna har. Undrar bara vad jag ska göra med HPn, fungerar ju fint som SNES/GBA-emulator, och andra spel som t ex CoD2. Eller så säljer jag den, den har ju haft displayskydd under hela sin livstid.

OK, tack för svar!

Men batteriet...
Om man inte har WLAN, GPS och 3G på konstant, endast blåtand och wlan kortare stunder, borde det väl räcka för en dags normalt användande?

Jag laddar alltid mina telefoner under natten så.

Sen läste jag nåt om att uppdatera till windows 6.1 och att man då behöver ett icke SDHC-kort (vanligt microSD). Men jag hittar inga 4gb som inte är SDHC... äh jag får väl köpa två i sådana fall

Vad tror du om den här? Den är lite billigare, men det står om HTC.
http://www.24.se/ShowProduct.aspx?prodid=6069

MVH

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfgh

Sen läste jag nåt om att uppdatera till windows 6.1 och att man då behöver ett icke SDHC-kort (vanligt microSD). Men jag hittar inga 4gb som inte är SDHC... äh jag får väl köpa två i sådana fall

Alla kort över 2gb är high capacity då det är liksom en ny "standard".
Tar en telefon kort över 2gb så tar den kort ända upp till 32gb ungefär.

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Min Ipaq är till Salu så skicka PM om du är intresserad.
Säljes pga "dumhet" då jag går tillbaka till min SE z1010.

SÅLD!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Alla kort över 2gb är high capacity då det är liksom en ny "standard".
Tar en telefon kort över 2gb så tar den kort ända upp till 32gb ungefär.

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Min Ipaq är till Salu så skicka PM om du är intresserad.
Säljes pga "dumhet" då jag går tillbaka till min SE z1010.

Jag har sett 4GB som inte är HC någonstans.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s33925027

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfgh
OK, tack för svar!

Men batteriet...
Om man inte har WLAN, GPS och 3G på konstant, endast blåtand och wlan kortare stunder, borde det väl räcka för en dags normalt användande?

Jag laddar alltid mina telefoner under natten så.

Sen läste jag nåt om att uppdatera till windows 6.1 och att man då behöver ett icke SDHC-kort (vanligt microSD). Men jag hittar inga 4gb som inte är SDHC... äh jag får väl köpa två i sådana fall

Vad tror du om den här? Den är lite billigare, men det står om HTC.
http://www.24.se/ShowProduct.aspx?prodid=6069

MVH

En dag klarar den. Jag kör väldigt sällan bluetooth och WLAN, men en dag då jag kör lite mer spel (CoD2, SNES-emulator och såna lite mer krävande spel) så skulle jag säga att jag är tvungen att ladda den över natten för att klara nästa dag med lite användning. Lite surt om man glömmer ladda. Fast om man har med sig en USB till Mini-USB kan man ju ladda telefonen i nästan alla datorer som har USB.

Och den adaptern fungerar nog lika bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfgh
Jag har sett 4GB som inte är HC någonstans.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s33925027

Det bygger du på 2 kort du hittat varav ett är pixmanias eget??
Dem har väl låtit bli att kalla det hc helt enkelt!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Det bygger du på 2 kort du hittat varav ett är pixmanias eget??
Dem har väl låtit bli att kalla det hc helt enkelt!

Egentligen inte kommer bara inte ihåg var jag såg det från början.
Men det finns väl inte då...

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk