Ljudutgång på chassi + ljudkort

Permalänk
Medlem

Ljudutgång på chassi + ljudkort

Hej.

Jag undrar om det är något speciellt man måste göra om man vill att ljudutgångarna på framsidan chassit, mic etc. skall fungera om man sätter in ett eget ljudkort istället för att använda det inbyggda på moderkortet, eller gör man på samma sätt som om man skulle använda sig av det inbyggda?

Jag ska köpa en ny dator nämligen men vill nog gärna ha ett annat ljudkort än det inbyggda för att få lite bättre ljud i spel, film etc, men samtidigt vill jag ju att de lätt åtkommliga portarna för ljud på framsidan skall fungera.

Mvh

Permalänk
Medlem

, jag har ett ljudkort men har problem men portarna fram på chassit, kan ha kopplat fel. men rek. creative soundblaster x-fi titanium.

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem

Det ljudkort man funderar att köpa måste ju ha kontakt så man kan koppla in front kontakterna, sedan finns det också 2 olika standard hur kontakterna är konfigurerade AC97 samt HD audio, tex är kontakten i chassit endast AC97 måste ju ljdkortet också ha motsvarande, dock är HD HD audio vanligast, samt många chassin har båda typerna av kontakter, men inte alla.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300