Permalänk
Medlem

skaffa ett liv iställe

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
"Du kommer en dag växa upp som oss andra och förstå att världen inte är svart och vit utan är en enda stor gråzon."

å herregud... vad vi ska gå på ord då... nvidia har -Kraftfullare- grafiklösningar än AMD/ATI nöjd?

Jag förstår inte vart du har fått ifrån att Nvidia har kraftfullare grafiklösningar, det varierar från spel till spel, finns inget kort som är bättre än det andra överlag. Alltså gråzoner.

[QUOTE]
"Sen om du kan vara vänlig att sprida din personliga åsikter någon annanstans så kan vi andra diskutera på en intelligent nivå."

inteligent nivå ...vart? min åsikt är minst lika viktig som din...

[/QUOTE]

Nej din åsikt är inte lika viktig som min eftersom din är ogrundad, onyanserad och naiv.

[QUOTE]
(jag raidade BT/SWP i TBC -McVit och McWaririor var mina karaktärer innan jag sluta) har 4år bakom WoW.
[/QUOTE]

Bra för dig.

Då antar jag att du har en massiv kunskap i hur ATi:s HD4870x2 presterar i WoW, överlag.

Min fem kronor sätter jag på att du inte har det.

Sluta trolla och diskutera någon annanstans om du inte klara av att vara objektiv.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
dom två korten hade hade som förlsag var 4870x2 och 280gtx. mellan dom korten så tar man 280gtx om man inte vill ha några problem.

Bara här ser man klart och tydligt hur mycket du är ute och cyklar. Enligt dig så ska jag alltså köpa ett 280GTX om jag inte "vill ha några problem". Newsflash, jag äger för närvarande ett 280GTX i en annan burk, och det har inte varit problemfritt.

Så, som många tidigare har sagt, ta ditt trollande någon annanstans.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Avstängd

McVit har hållit på i flera veckor och spridit sin dynga -- han är totalt inkompetent och ger helt värdelösa råd / förslag utan verklighetsförankring. Bara att söka i forumet så ser ni vad jag menar.

Ignorera honom.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
McVit har hållit på i flera veckor och spridit sin dynga -- han är totalt inkompetent och ger helt värdelösa råd / förslag utan verklighetsförankring. Bara att söka i forumet så ser ni vad jag menar.

Ignorera honom.

Haha, han går i min klass i skolan:P.

Hans sätt att resonera bygger till viss del på det förgångna då nVidia var helt dominerande (G80 vs. R600 och även till viss del G92 vs. RV670 (om jag minns rätt angående det namnet: 3800-serien i alla fall)), samt en del i "mest-prestanda,-kosta-vad-det-kosta-vill" och en liten del i "nVidia är alltid bäst. Åtminståne bättre än ATi". Det är så jag har uppfattat honom i alla fall.
På sätt och vis har han rätt; 3-way SLi med GTX280 ger *oftast* mer prestanda än 4-way CrossfireX med 2 st. 4870X2. Dock är det väldigt sällan som det är särskilt stor skillnad mellan de två lösningarna. (Benchmarks behöver jag väl knappast länka till, så vanliga som de är - mer eller mindre seriösa dock;).) Egenskapen McVit har är att han inte ser till prisvärdhet alls, utan enbart till mest prestanda enligt mottot: "Det kostar att ligga på topp". Det som får han att blir otrodd är att han är en fanboy. Och jag tycker inte att han ska ignoreras helt;).

Personligen är jag ingen fanboy alls, förutom av Intel men det beror nog på att det sades så mycket förr om att AMD brann upp ganska lätt. Nu är det mer för att de är lätta att klocka och även utan klock presterar riktigt bra samtidigt som de är svala. Om AMD bättrar sig på klockningsfronten så kanske jag byter. På grafikkortsidan har jag kört med båda tillverkarna men jag har haft klart mest problem med nVidia. I stort sett alla mina nVidia har krånglat, men nästan inget ATi. Jag köper det som är mest prisvärt:).

Permalänk

Varför diskutera 3 x GTX 280 vs. 2 x 4870 X2 i en tråd där hela diskutionen handlar om ett soft kort till wow, knappast så att han ska behöver 3 stycken GTX 280 för att slippa lagg i Naxx Sen allt McVits snack är väll ganska oitressant, så kan inte du skapa din egna lilla söta tråd i övrigt mappen där du kan skriva själv om hur fantastiskt Nvidia är och hur underbart fina benchmarks de får vs ATI?

Visa signatur

GeForce GTX 260 | Amd X2 6000+ (Windsor) | 4gb Dominator PC-8500 DDR2 ram | Logitech MX 400 | Antec Three hundred |

Permalänk
Medlem

Köp ett http://www.digiswe.com/sapphire-technology-radeon-hd-4870-1-g... Mycket bang for the buck. Lägg resten av pengarna på en ny Cpu

Permalänk
Medlem

När det gäller ETT kort finns det bara ett alternativ i *dagsläget*: 4870X2. Men inte behöver man väl marknadens fetaste grafiklösningar för WoW? Knappast att det är lika svårdrivet som Crysis m. fl.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Egd
När det gäller ETT kort finns det bara ett alternativ i *dagsläget*: 4870X2. Men inte behöver man väl marknadens fetaste grafiklösningar för WoW? Knappast att det är lika svårdrivet som Crysis m. fl.

Jag skulle lägga pengarna på ett HD4870 och ett Killer NIC

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Min grabb spelar WOW med en AMD 2200 prolle och ett 4200 kort..... det säger lite om kraven för WOW.

Visa signatur

The Bishop

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Bishop
Min grabb spelar WOW med en AMD 2200 prolle och ett 4200 kort..... det säger lite om kraven för WOW.

När jag spelade wow hade jag en markant bättre dator och det där pallar ju inte ens WC.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Som dom flesta har sagt tycker jag också ett 4870 1gb är något att kolla på:) Kan även säga att jag är inget annat än grymmt nöjd med mitt 4870x2 vad gäller drivrutinerna, inga problem alls. Lycka till!

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag skulle lägga pengarna på ett HD4870 och ett Killer NIC

Jag menade mest prestanda av de två i topic:). Dock är 4870 mer prisvärt, men ska det vara prisvärt så är väl 4850 det bästa valet i dagens läge?
Angående NIC så behövs väl knappast mer än ett 1Gbit/s? Servrar kanske 10Gbit/s. Eller menade du något annat med "Killer NIC"?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag skulle lägga pengarna på ett HD4870 och ett Killer NIC

Killer NIC ger inte bättre nätverksprestanda än ditt klassiska inbyggda som sitter fastlött på modekortet. Det är fakta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt