Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Ja, den finns faktiskt i vitt också om än i en annan modell rent tekniskt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=364390

Nice!

Har länge letat efter just en vit 24-tummare. Är det exakt likadan panel som sitter i E2400HD?

Tipsa gärna om andra 24-tummare som finns i vitt!

Mvh Sabbe

Permalänk

Beställde en 2200HD från Komplett. Fick hem den idag och den funkade hel fint i 30 minuter. Sedan började den göra konstiga ljud och stänga av sig själv. Jag slog på ON, det funkade i 10 sekunder.. sen stänger den av sig. Höll på sådär några minuter tills den inte gick på alls. Nu är det helt svart hela tiden.. bahh. Vad ska man göra. Skicka en retur?

Visa signatur

gtx oc 460 @800mhz . i5 760 @3.6ghz . Noctua NH-U12P . Cooler Master 690 II

Permalänk
Medlem

Svårt val detta tycker jag, sitter just nu med en 22" 16:10 skärm och är sugen på en skärm med högre upplösning.

Så ska man då välja 2st 21,5" eller 1st 24".
Behöver ju egentligen inte 2 skärmar men samtidigt gött att ha det.

Sedan så hade en stor skärm varit gött och ha. Så vad hade ni tagit?
Pengarna är inga problem för 2 skärmar.

Blir ju en del filmtittande på datorn så kanske det säger att jag borde välja 24" skärmen.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Vilken ska jag köpa?

E2200HD eller E2400HD

Ni som har E2400HD tycker ni att den är:
*för stor?
*för dyr?
*kan inte ta så många skärmupplösningar?

Ni som har E2200HD tycker ni att den är:
*för liten?

Permalänk
Medlem

Funderar på en E2200HD, sitter på en gammal 17". Den är prisvärd va?

Visa signatur

ooo|:::::::::::::>

Permalänk

köpte E2200HD igår men den har ett svagt surrande ljud.
vad kan jag testa att göra?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Funderar på att skaffa mig en E2400HD... men är skapligt osäker på ifall det verkligen är rätt skärm för mig... då jag inte kommer att använda den till spel i FÖRSTA hand.

Nackdelen är ju att de skärmar som har riktigt BRA paneler är så förbannat dyra. =/

Permalänk
Medlem

Hejsan glada jul-läsare! vet ni om det är någon skillnad på Benq T2200HD http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380611

och benq E2200HD http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380066

förutom antalet anslutnigar dom har?

Mvh Jonas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al0X
Hejsan glada jul-läsare! vet ni om det är någon skillnad på Benq T2200HD http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380611

och benq E2200HD http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=380066

förutom antalet anslutnigar dom har?

Mvh Jonas

T2200HD har ingen hdmi, annat utseende, högre ms och inga inbyggda högtalare. Inga större skillnader med andra ord.

Jag har beställt en E2200HD nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
T2200HD har ingen hdmi, annat utseende, högre ms och inga inbyggda högtalare. Inga större skillnader med andra ord.

Jag har beställt en E2200HD nu

aa synd att den har högre ms annars hade den kanske varit ett givet val då man slipper inbygda högtalare, men men får väll se vilken man tar kommer bestämma mig imorgon över vilken jag inhandlar

mvh Jonas

Edit: kollade dock upp benq´s hemsida där det stog att samtliga skärmar hade 5ms i responstid, ifall det stämmer är det då en felskrivning på kompletts hemsida.... hum mysterfiet fortsätter

Permalänk

vilken e den högsta analoga upplösningen man kan köra på E2200hd??

sen har jag också en till fråga! kör via integrerad grafik med 2 skärmar E2200HD och en plasma tv och jag märker att att den hackar i bilden när jag spelar upp tex en mkv fil på plasman! vilka instälningar bör/ kan jag ändra på? har catalyst control center!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Ser att det har skrivits att E2200HD har kostat 1650kr. Är det inte E2200HDA ni menar? Enligt pricerunner har det lägsta priset varit strax under 1800kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sterben
Funderar på en E2200HD, sitter på en gammal 17". Den är prisvärd va?

mycket prisvärd du kommer studsa upp o ner

2ms anges på dom flesta skärma när dom skiftar gråtoner..
sen e det viktigaste inputlag som e lågt på denna.
hade en acer 19tum 2ms från 2006 som kostade 4300kr.
helt annan respons och jag träffar lite mer

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al0X
aa synd att den har högre ms annars hade den kanske varit ett givet val då man slipper inbygda högtalare, men men får väll se vilken man tar kommer bestämma mig imorgon över vilken jag inhandlar

mvh Jonas

Edit: kollade dock upp benq´s hemsida där det stog att samtliga skärmar hade 5ms i responstid, ifall det stämmer är det då en felskrivning på kompletts hemsida.... hum mysterfiet fortsätter

E2200HD har 2ms GTG (Grey To Grey), T2200HD har 5ms GTG. Annars har båda 5ms (inte GTG).

Oavsett vilken skärm du tar så tror jag inte man skulle märka någon skillnad överhuvudtaget. Om man nu inte är övermänsklig
Så responstid och inputlag osv är inget man behöver oroa sig över dessa skärmar.

Ska bli riktigt gött med 1920x1080 upplösning på en 22"

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om T2200HD? Jag tycker det är mycket snyggare men den har inte de diskanta högtalarna, HDMI och 2ms (istället 5ms) och den kostar lika mycket. Tror ni att den har lika bra display/bild/skärpa/ljus/kontrast osv.

Permalänk
Medlem

står ju precis ovanför det e samma skärm.
2ms eller 5ms beroende på vilken butik man handlar av.
skriver dom 2ms säljer den bättre

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
Vad tror ni om T2200HD? Jag tycker det är mycket snyggare men den har inte de diskanta högtalarna, HDMI och 2ms (istället 5ms) och den kostar lika mycket. Tror ni att den har lika bra display/bild/skärpa/ljus/kontrast osv.

Det är samma skärm fast en nedgradering med vissa saker som du nämnt. Bara att välja vilken du tycker är snyggast. Jag valde E2200HD

Permalänk

Jag ska koppla samman mitt xbox till skärmen tillsammans med datorn. Till xboxet har jag en Hd-VGA kabel, original. Frågan är om jag ska koppla datorn till DVI- eller HDMI-porten? Eller om det överhuvudtaget gör någon skillnad. I datorn har jag två DVI-utgångar med en omkopplare DVI-HDMI som jag isf får använda. Blir det bäst bild med DVI- eller HDMI-sladd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ewaldsson
Jag ska koppla samman mitt xbox till skärmen tillsammans med datorn. Till xboxet har jag en Hd-VGA kabel, original. Frågan är om jag ska koppla datorn till DVI- eller HDMI-porten? Eller om det överhuvudtaget gör någon skillnad. I datorn har jag två DVI-utgångar med en omkopplare DVI-HDMI som jag isf får använda. Blir det bäst bild med DVI- eller HDMI-sladd?

ENDA skillnaden mellan DVI-D och HDMI (förutom att det är olika kontakter, vilket väl borde vara ganska uppenbart) är väl att HDMI kan överföra ljud också? Båda är ju digitala.

Permalänk
Medlem

Hur är det med väggmontering med E2200HD? Går hela "foten" att ta av eller är det bara bottenplattan? Som jag förstått är det vesa 100 fäste så denna borde väll funka http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=122734

Visa signatur

| E8400 | MSI P35 Neo2 | 4Gb Corsair Dominator | HD3870 Ultimate | Benq 2200HD | Antec P160 |

Permalänk

tjena hade en samsung 226BW 22" platt skärm.den va skit nice 1680x1050 och 2 ms.men såg den här benQ E2200HD så ja sålde min samsung för att kunna köpa 2200HDEN istället..varför? joo för att den har 1920x1080 i upplösning istället för 1680x1050 och jag har ett ati 4870x2 graffe kort .och har hört att de bra o köra i minst 1920x1080 för att inte flaskhalsa för mycke me CPUN..har en Q6600 @ 3ghz.därför köpte ja benq istället..hoppas fan bara att den e minst like bra som min samsung va.om inte mycke bättre.,är det nån som också har/haft en samsung 226BW skärm? en fråga: native är juh 1920x1080 på BENQ skärmen men 1680x1050 på samsungs då undrar ja hur ser de ut om ja ställer in 1680x1050 på BENQ skärmen istället för dess native blir de lika snyggt som 1920x1080 asså klart o fint eller kommer de se suddigt o fult ut som de gör på lägre upplösningar.som 1024 osv..? för ja vill gärna kunna ställa in till 1680x1050 om ja känner för de..asså om de nu är så att ett spel laggar mer på 1920 så kan ja ställa ner till 1680 som ja hade me min samsung utan att de blir fult? nån som vet?

Permalänk
Medlem

Här är en recension av E2200HD http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=3449&p=3
På page 3 talas det ganska mycket om vilka upplösningar som funkar bra och mindre bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackVen0m
tjena hade en samsung 226BW 22" platt skärm.den va skit nice 1680x1050 och 2 ms.men såg den här benQ E2200HD så ja sålde min samsung för att kunna köpa 2200HDEN istället..varför? joo för att den har 1920x1080 i upplösning istället för 1680x1050 och jag har ett ati 4870x2 graffe kort .och har hört att de bra o köra i minst 1920x1080 för att inte flaskhalsa för mycke me CPUN..har en Q6600 @ 3ghz.därför köpte ja benq istället..hoppas fan bara att den e minst like bra som min samsung va.om inte mycke bättre.,är det nån som också har/haft en samsung 226BW skärm? en fråga: native är juh 1920x1080 på BENQ skärmen men 1680x1050 på samsungs då undrar ja hur ser de ut om ja ställer in 1680x1050 på BENQ skärmen istället för dess native blir de lika snyggt som 1920x1080 asså klart o fint eller kommer de se suddigt o fult ut som de gör på lägre upplösningar.som 1024 osv..? för ja vill gärna kunna ställa in till 1680x1050 om ja känner för de..asså om de nu är så att ett spel laggar mer på 1920 så kan ja ställa ner till 1680 som ja hade me min samsung utan att de blir fult? nån som vet?

Benq kommer nog vara en del bättre än samsung skärmen Dels för den höga upplösningen och högre kontrast. Mindre backlight bleeding antar jag. Har suttit vid en 226BW ett flertalet gånger och den var inte mycket bättre än min gammla 225BW. Hoppas benqen är bättre iaf.. de flesta säger att det är en av dem bästa (om inte den bästa) TN panelen.

Det borde gå att ställa in 1680x1050 på benq utan problem eftersom det fortfarande är 22". Så pixelupplösningen borde bli som på en 226BW då.

Permalänk
Medlem

ingen bleed på min benq kanske om man sitter o tittar längst ut i kanten kan man se något

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
köpte E2200HD igår men den har ett svagt surrande ljud.
vad kan jag testa att göra?

Jag hade samma problem med min E2200HD (A?, den med enbart d-sub/vga kontakt). Jag kom på vad det var som gör ljudet. Jag höjde brightness till max, då försvann det :/ Det blev även mindre när jag bytte från "standard"- till "movie"-mode.

Lite surt men nu kör jag på max brightness för att slippa ljudet. Måste vara nåt relä eller nån digital potentiometer som surrar.(?)

Det är möjligtvis inte någon annan som upptäckt det surrande ljudet? Skulle gissa att det är likadant på alla, men har man en dator som låter mycket kanske man inte tänker på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Benq kommer nog vara en del bättre än samsung skärmen Dels för den höga upplösningen och högre kontrast. Mindre backlight bleeding antar jag. Har suttit vid en 226BW ett flertalet gånger och den var inte mycket bättre än min gammla 225BW. Hoppas benqen är bättre iaf.. de flesta säger att det är en av dem bästa (om inte den bästa) TN panelen.

Det borde gå att ställa in 1680x1050 på benq utan problem eftersom det fortfarande är 22". Så pixelupplösningen borde bli som på en 226BW då.

aa tack som fan!! skönt o höra !! ;D glädjer mig mycke! längtar tills den kommer.skickades igår på lördag.de juh nyår på onsdag och helg dagen efter.så hoppas den komemr till fredag..eller tisdag om ja har tur.,

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en E2200HD, men jag undrar hur CS 1.6 klarar sig med 16:9? Vilka upplösningar kan man välja på då och fungerar det överhuvudtaget? Ska spela en hel del och på relativt hög nivå så jag vill ha nåt som funkar bra.

Visa signatur

Intel Q9550 2,83 GHz | Sapphire 4870X2 | 2x2 GB Corsair XMS2 PC6400 | Asus P5Q-E | WD Caviar Black 640GB | Antec Twelve Hundred | Powered by Corsair 650TX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Lestat-
Hur är det med väggmontering med E2200HD? Går hela "foten" att ta av eller är det bara bottenplattan? Som jag förstått är det vesa 100 fäste så denna borde väll funka http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=122734

Hittade denna bild på E2200HD, här är ju hela "foten" bortskruvad, så att skicka upp den på väggen skall väl inte vara några problem... Har även jag funderat på samma fäste som du länkar till, är ju ett VESA 100x100 fäste så det borde passa klockrent...

/Luthor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luthor
Hittade denna bild på E2200HD, här är ju hela "foten" bortskruvad, så att skicka upp den på väggen skall väl inte vara några problem... Har även jag funderat på samma fäste som du länkar till, är ju ett VESA 100x100 fäste så det borde passa klockrent...

/Luthor

Tack för länken, då slipper man oroa sig för det. Blev att jag beställde detta väggfäste istället http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

komplett hade inte så många lågpris fästen att välja på.

Visa signatur

| E8400 | MSI P35 Neo2 | 4Gb Corsair Dominator | HD3870 Ultimate | Benq 2200HD | Antec P160 |

Permalänk
Medlem

Fick min Benq E2200HD nu

Bilder kommer snart.