Permalänk
Medlem

Ta bort röd ring runt sol?

Hejsan Sweclockers!

Jag skulle behöva lite hjälp med att ta bort den röda ringen runt solen på den bilden nedan.
Vet inte om det är möjligt, men jag hoppas det!

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

nu är jag nog dum och tråkig, men varför?

Permalänk

ladda ner photoshop o kolla under filter sp tar den bort sådant

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasse42sthlm
ladda ner photoshop o kolla under filter sp tar den bort sådant

Ladda ner Photoshop får man väll ändå inte göra .... och inte vet jag nått filter i Photoshop som tar bort det hela atomatiskt heller, vilket filter menar du?

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
Ladda ner Photoshop får man väll ändå inte göra .... och inte vet jag nått filter i Photoshop som tar bort det hela atomatiskt heller, vilket filter menar du?

Den som tar bort röda ögon kanske funkar. *hehe*

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
Ladda ner Photoshop får man väll ändå inte göra .... och inte vet jag nått filter i Photoshop som tar bort det hela atomatiskt heller, vilket filter menar du?

testversionen kan man ladda ned lagligt.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Hedersmedlem

Nu går vi inte vidare med att ladda ner något annat än testversionen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
Ladda ner Photoshop får man väll ändå inte göra .... och inte vet jag nått filter i Photoshop som tar bort det hela atomatiskt heller, vilket filter menar du?

Det finns väl trial eller?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Som tur är är min Adobe Photoshop CS3 100% laglig och betald

Blidde väll sådär... varsegod...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

När det ändå leks med bilden så kan man ju räta upp den lite också.

Permalänk
Hedersmedlem

Känns det inte som om bilden lutar åt fel håll nu?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jo, och kvalitén blev avsevärt sämre. Trenne, hur sparade du ner den där egentligen?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Hedersmedlem

Den lutar rätt tycker jag, men Trenne, du måste ha fifflat med färgerna också? Den ser övermättad ut nu tycker jag.

Permalänk
Medlem

Horisonten verkar inte riktigt rak, vart fel hur man än gjorde. Sen lät jag bara lightroom justera lite själv. Var mer menat som ett exempel på vad man kan göra när man ändå håller på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Jo, och kvalitén blev avsevärt sämre. Trenne, hur sparade du ner den där egentligen?

Jag tycker mig se en del artefakter redan på originalbilden, men visst, kvalitén blev avsevärt mycket sämre när Trenne sparade den

Om TS nu ska använda denna bild till något, bör han nog lägga upp en bättre kopia, ev. högre upplöst också.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk

Förlåt, det kliade i fingrarna...

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Gigabyte Auros Elite B450 | Fractal Design Define S | 16 GB DDR4 3600 MHz | Gigabyte 2060 Super | 500 GB Samsung 970 EVO Plus | Corsair RM750X | be quiet! Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

Oj, tack för all hjälp! Forumets uppmärksamhets greja som man får via mejlen verkar inte funka så bra..

Kan lägga upp en bild imorrn kanske, som är högupplöst.
Ligger å skriver på macen nu, så har inte den bilden på den här.

Haha, jag tänkte ha bilden som "kort på kort" bild på mitt bankkort.

Ni får gärna räta upp den och sådär oxå, inte mig emot!

/L