Rome eller Medieval 2 total war?

Permalänk
Medlem

Rome eller Medieval 2 total war?

Jag ska köpa ett av dom här härliga strategi spelen. Då är frågan vilket är bäst/nyast Rome total war eller Medieval 2 total war?
Motivera gjärna varför det är bäst
Good Jul!

Visa signatur

Suup

Permalänk
Avstängd

Du vet att Empire Total War kommer ut snart?

Jag röstade på RTW eftersom jag tycker:

1. Spelet är bättre balanserat.
2. Var seriösare killar på nätet på den gamla goda tiden:P
3. Tidsepoken tilltalar mig mer.
4. RTW kom under tiden man fortfarande hade tid att spela.

Permalänk

Röstar på Medieval 2

Har kört båda lika mycket ungefär. Men jag gillar med medeltiden än vad jag gör romar tiden.
Det är lite bättre grafik på Medieval 2 också

Välj den tidsepoken som du gillar mest, båda spel är gör bra

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Ja röstar på RTW + RTW BI mycket roligare campaign sen så kräver de inte lika kraftfull dator och striderna känns roligare enligt mig.
Själv köpte jag de när de släpptes och har kört de mycket lite då och då. Men funderar på att starta en period med det igen

Ska du spela de på den bärbara du ahr i sign? isåfall finns de ännu en anledning att satsta på rome tror medieval kommer vara ganska svårt o få spelbart.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Du vet att Empire Total War kommer ut snart?

Jag röstade på RTW eftersom jag tycker:

1. Spelet är bättre balanserat.
2. Var seriösare killar på nätet på den gamla goda tiden:P
3. Tidsepoken tilltalar mig mer.
4. RTW kom under tiden man fortfarande hade tid att spela.

Jojo Men man måste spela något tills det kommer ut.. Just nu leder rome

Visa signatur

Suup

Permalänk
Avstängd

Medieval då det finns fler funktioner i spelet. Rome är inte fy skam dock.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Måste jag välja så lätt Medieval.

Permalänk
Medlem

Medieval Total War pga jag tycker mycket mer om medeltiden än romartiden.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem

Medeival Total War var kul. Dessutom intressant då man lär sig en hel del om epoken. Lät t.o.m. eleverna i klassen spela under en historielektion för att visa hur Europa såg ut och maktkamp mellan kyrka/furstar/stormän och kungar såg ut under perioden!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Rome: Total War tillsammans med Rome Total Realism + Extended Realism Mod (Påbyggnad av RTR).

Inte lika mycket sten sax påse som det är i Medieval utan det hänger i min mening mer på hur man attackerar. Sedan så föredrar jag den tidsepoken många gånger om.

Medieval har dock mer funktioner när det kommer till kart kampanjen.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Medeival Total War var kul. Dessutom intressant då man lär sig en hel del om epoken. Lät t.o.m. eleverna i klassen spela under en historielektion för att visa hur Europa såg ut och maktkamp mellan kyrka/furstar/stormän och kungar såg ut under perioden!

Varför hade man inte dig som lärare i historia:) Var det högstadie eller gymnasiet?

Annars så tycker jag spel som ex. europa universalis är bättre vad gäller simulation av imperieuppbyggnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Varför hade man inte dig som lärare i historia:) Var det högstadie eller gymnasiet?

Håller med dig fullständigt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Varför hade man inte dig som lärare i historia:) Var det högstadie eller gymnasiet?

Gymnasiet

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Cool lärare!

MII:TW röstar jag på. Men nu när Empire snart kommer ut borde du vänta på det!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Medieval 2, även fast jag tycker Rome är en roligare tidsepok.

Helt enkelt för att jag tycker Medieval 2 är bättre på alla punkter, striderna, resurshantering, etc etc. Små små skillnader som gör det.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz