2500:- för iPhone 16GB 3G?

Permalänk
Medlem

2500:- för iPhone 16GB 3G?

tja

en snubbe har lagt ut dessa på blocket för 2500:- (annonsen borta nu så troligen fake) men iaf, han bor i UK och har mailat mig om att skicka in pengar via Western Union, självklart har jag aningar om att de säkert är en blåsning, men han snackat med han lite och här är hans senaste mail, frågan är om detta är säkert? har sagt till honom hur det kommer sig att han kan sälja så billigt, han säger att han har med Apple att göra...han har även addat mig på MSN...

här är hans 3 mail han skickat mig samt en logg från MSN chatten.... jag vet att detta låter så fake men va tror ni? bara veta att annonsen är borta från blocket säger allt, varför inte lägga ut dom på ebay för?

1.

2.

3.

samt msn loggen

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Hellre skippa det om man tror att det finns en risk att bli lurad!
God jul!

Permalänk
Medlem

hehe är inte direkt intresserad av en iPhone heller, tänkte mer bara undersöka det hela ^^

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
hehe är inte direkt intresserad av en iPhone heller, tänkte mer bara undersöka det hela ^^

snackat med samma person

han skulle skicka iphonen och när han hadde gjort det skulle jag betala.

samt att jag käner en som bor i london men jag kunde ändå inte träffas och köpa på det viset.

det är stor risk att bli lurad.
och när du betalar med Western Union så kan han bara ta ut pengarna när du har betalat utan du får några garantier.

fråga om du får betala via payson. den fins på engelska nu.

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

western union, då brukar det i 9 fall av 10, om inte 99 fall av 100 vara scam. alltså nån som försöker lura dig.

att han har me apple o göra, låt mig skratta. som jag ser det, så där den där killen inte ens övertygande o duktig på att lura folk. varför skulle apple sälja dem billigare till honom än nån annan i hela världen? varför skulle apple sälja dem olåsta till honom när de inte säljer den olåst till nån annan i Storbritannien?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Om det låter för bra för att vara sant så är också oftast så.
Jag skulle inte betalat

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester @ 4100+(2.6ghz) med Zalman 7000b | 2x 512mb Kingston PC3200 HyperX | MSI K8N Neo2 Platinum |
GeForce Leadtek 6800LE (12/6 pipes & 1,4v mod) @ 395/890 med NV Silencer 5 | 60gb + 120gb WDC SATA

Permalänk

I guess your reason for wanting to ask people about their opinion on this matter, is that you really wish it was true, even though everything you see tells you that it's very unlikely that it is.
In England there is an expression for that, and it's gullible, and since so many people are gullible, you don't have to be a very good scam artist to be able to scam people.
For a guy that supposedly lives in England, his English is pretty bad I have to say, and he's hardly of English origin.

Edit: There is a pretty big difference between London (as he first states) and Glasgow (which he later gives as his address).