Cooler Master lanserar produkter för spelare

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar produkter för spelare

Cooler Masters har startat en ny division inom företaget vid namn CM Storm. De utvecklar produkter för spelare och samarbetar med många kända e-sport-profiler.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fint sugen på ett men utan dioderna. ser ut att inte vara så tyst

EDIT: mer bilder : http://www.bit-tech.net/hardware/2008/08/29/early-look-cooler...

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Haha, ganska likt antec ninehundred

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Avstängd

Detta är ett av de chassin jag tycker är fina som då är menade för datorspelare, efter Antec -Hundred serien och P1x0 serien (också P160W )

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

"De utvecklar produkter för spelare och samarbetar med många kända e-sport-profiler."

CS ska bli nya OS-grenen?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Varför måste "produkter för spelare" = "produkter med mycket lysdioder" ?

Jaja, jag vet EGENTLIGEN svaret. Jag tycker bara inte om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMan
Varför måste "produkter för spelare" = "produkter med mycket lysdioder" ?

Jaja, jag vet EGENTLIGEN svaret. Jag tycker bara inte om det.

Mmmm, egentligen är ju svaret att dom antar att "spelare" mest är dom mellan 10år och 20år som tycker det är ascoolt med "bling, bling". En annan som rätt nyligen passerat 30 behöver inte en dator som ser ut som dom vore tagna ur en 70-80 tals sci-fi film. Även om man dock kan spela spel 30 timmar på en vecka. Och troligtvis kan spendera rätt mycket mer pengar på en dator än om man vore tonåring.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Glöm inte "mindre intelligenta" föräldrar som tror att barnen kommer tycka att det är coolt med disco i datorn... -.-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
Mmmm, egentligen är ju svaret att dom antar att "spelare" mest är dom mellan 10år och 20år som tycker det är ascoolt med "bling, bling". En annan som rätt nyligen passerat 30 behöver inte en dator som ser ut som dom vore tagna ur en 70-80 tals sci-fi film. Även om man dock kan spela spel 30 timmar på en vecka. Och troligtvis kan spendera rätt mycket mer pengar på en dator än om man vore tonåring.

Själv är jag bara 16 och hatar allt skit bling.
Så jag kör på antec

Permalänk
Medlem

Skulle skämmas om jag hade ett chassi som det stog "sniper" på.

Permalänk
Avstängd

fett att sitta med ett sniper chassi och en supersnipa mus
saknas bara att dom lanserar ett übersniper tangentbord också

Permalänk

Kan de bara inte göra stilrena saker? oftast så är det sånt som får uppmärksamhet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Men det är väll bara att kapa kablarna till dioderna som jag har gjort på mitt chassi som hade extremt dryga lysdioder som lyste upp hela rummet

Permalänk
Medlem

Gillade inte direkt det där chassit. Bästa var väl att man kan sänka ljusstyrkan :).
ser äckligt plastigt ut.

Permalänk

Bara jag som tycker det ser coolt ut =P

Permalänk

Tycker det ser ut som om det bara är fläktarna som lyser, så om man inte gillar ljuset så är det nog bara att byta fläktarna...

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem

Varför skall produkter för spelare alltid se riktigt plastiga ut, för att inte tala om neon, varför skulle ett starkt sken från datorn vara någonting just "spelare" (märk det konstruktivistiska tänkandet) skulle uppskatta mer än någon annan?

Tacka vet jag CM Stacker 831!

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

ser ut som en stark motståndare mot antec 900 enligt mig:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Varför skall produkter för spelare alltid se riktigt plastiga ut, för att inte tala om neon, varför skulle ett starkt sken från datorn vara någonting just "spelare" (märk det konstruktivistiska tänkandet) skulle uppskatta mer än någon annan?

Tacka vet jag CM Stacker 831!

Nej Cosmos ska det vara

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Varför skall produkter för spelare alltid se riktigt plastiga ut, för att inte tala om neon, varför skulle ett starkt sken från datorn vara någonting just "spelare" (märk det konstruktivistiska tänkandet) skulle uppskatta mer än någon annan?

Tacka vet jag CM Stacker 831!

Nu vill jag inte verka elak, men 83x serien är ju gamerstylad och plastig, ska man ha en stacker så ska det vara originalet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangler
Nu vill jag inte verka elak, men 83x serien är ju gamerstylad och plastig, ska man ha en stacker så ska det vara originalet.

Det enda som finns i plast är on-knappen och plattan runtomkring och det är vidrigt, japp. I övrigt så är chassit helt oroligt robust och skiljer sig verkligen från den vanliga plast-skit man hittar på "for gamers" avdelningarna. Tilläggas bör även att chassit inte har utsatts för sådan massiv reklam som t.ex. HAF. Är din åsikt att en minimal del av chassit gör helheten plastig så får jag dock respektera det.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas att det inte blir allt för dyrt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Själv är jag bara 16 och hatar allt skit bling.
Så jag kör på antec

Glöm inte antec ninehundred

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Citat:

"De utvecklar produkter för spelare och samarbetar med många kända e-sport-profiler."

Sammarbetar = Hej, kan vi få låna ditt namn? Du får pengar.

Permalänk
Medlem

Går ljuset att stänga av, är det förmodligen ett riktigt hyggligt chassi

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Ser väldigt plastigt ut :/ speciellt panelen på översidan

Om man ska ett stilrent gaming-chassi utan "bling-bling" är Antec three Hundred det bästa imo.

Permalänk
Medlem

Vet inte men jag tycker mig skymta en knapp för dioderna uppe på ratten på denna bild http://images.bit-tech.net/content_images/2008/08/early-look-...

Permalänk
Medlem

Mitt på ratten där man ändrar fläkt hastighet så är det en av & på knapp för dioderna, hittade det i nån recension på google.
Tycker sjäkv att det är både snyggt och störande med dioder så av och på knappen är ju ett underbart tillskott. Detta chassi kommer jag köpa

Permalänk

som vuxen en bit över 30 är ju det där inget jag skulle ställa i vardagsrummet. polarna skulle garva skiten ur sig. haha ett "sniper" chassie. nu skiter man ju iofs. vad polarna skulle säga. men det var länge sedan det kändes som något sånt här skulle hitta hem till mig. tråkigt, det skulle kunna blivit något bra dock.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.