Symbian visar inte vem som ringer

Permalänk
Medlem

Symbian visar inte vem som ringer

Har en E66 som vägrar visa vem som ringer.
Den sätter inte namn på alla telefonnummer som ringer. De flesta fungerar bra, men min tjejs telefonnummer visas ibland, och ibland visas hennes namn i telefonboken.

är det fler som har detta problem? Går det att avhjälpa?

Passar dessutom på att fråga om det finns något bra sätt att sortera sina bilder på? Har ca 2000 bilder som jag vill föra över och sortera i mappar.
I min gamla SE så visades bilderna enligt det mappträd man hade på minneskortet.

Är rätt drygt att sitta och välja bild för bild.

Permalänk
Medlem

Har du testat att uppdatera mjukvaran i telefonen, testa att lägga in något nummer på nytt och se om det fungerar bättre, om möjligt testa med annat SIMkort.

Bilderna får du nog sortera för hand tror jag

Permalänk
Medlem

När jag hade min Qtek 8310 så hade den problem att visa namnet på kontakten ifall man hade sparat nummret som 0701111111 och det istället visade +46701111111

Kanske är det som spökar?
Jag var tvungen att lägga till +46 nummret som ett extra telefonnummer i varje kontakt.
Inte alls roligt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem med min E51 och har konstaterat att det beror på om jag sparat samma nummer under olika kontakter. Då väljer telefonen att endast visa nummer, inget namn.

Permalänk
Medlem

Jag har inte detta nummer i fler kontakter och problemet kommer och går...

Finns det ingen vettig lösning på bildvisningen i mappar?
Köpar en SE om det inte går att lösa.