Permalänk
Medlem

SQL Update - Syntaxerror

Jag blir snart tokig på mig själv, jag kan verkligen inte hitta felet.
Jag försöker att updatera en rad i min tabell (access)

Exakt såhär ser koden som körs ut men jag ser inga fel, har letat i tabellen också men hittar inget..:(

"UPDATE Inspections SET MoveDay='', MoveTime='', PackDay='', PackTime='', UnloadDay='', UnloadTime='', CleanDay='', CleanTime='', ContactPerson=0, OrderPerson=0, NameCompany=0, InvoiceReciever=0, From='', FromAdress='', FromFloors=0, FromElevator=False, FromPostalCode='', FromHouseCode='', To='', ToAdress='', ToFloors=0, ToElevator=False, ToPostalCode='', ToHouseCode='', OurRef=0, PaymentCondition='', Agent='', Discount='', Area1=0, Area2=0, Type='', InspectionStart='', InspectionEnd='2008-12-16 - 09:48' WHERE ID=4"

Tabell 'Inspections'
http://www.flyttpoolen.se/ut/sql.JPG

EDIT: Jag får som sagt "Syntaxfel i UPDATE-uttryck!"

Permalänk
Medlem

Prova med att döpa om fältet From i din tabell tror att det är ett reserverat ord.

Permalänk
Medlem

ajävlar det borde jag förstått!
Men även "To" verkade vara reserverat..

tusen tack ascool

Permalänk

Döp inte om, om det är MySQL använd `TabellNamn` och om det är MS SQL Server använd [TabellNamn]. Är det något annat får du själv kolla upp escape-tecken för tabellnamn.

Permalänk
Medlem

Döp om, att använda reserverade ord som namn i sin databas är bara jobbigt i längden.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

jo verkligen, det var dumt gjort

Permalänk
Medlem

En tips som underlättar är att alltid ge fältnamnen ett prefix, då stöter man (nästan) aldrig på reserverade ord. Dessutom ger man olika tabeller olika prefix vilket även underlättar och man pratar med flera tabeller i samma SQL-sats.