*Hjälp!* Guiden överför filer och inställningar

Permalänk
Medlem

*Hjälp!* Guiden överför filer och inställningar

Installerade om operativsystemet idag (XP Pro 32).

Innan jag gjorde det så körde jag "Guiden överför filer och inställningar".

Jag fick då en mapp som heter USMT2.UNC, är 6.62 gb stor och innehåller 4 st .DAT filer och en som bara heter "status".

Nu när jag försöker köra guiden igen för att återställa filerna från detta så går inte det utan det står "Den angivna sökvägen innehåller inte lagrad information. Skriv en giltig sökväg i rutran".

Jag har gjort detta en massa gånger innan och då har det fungarat kanon, något som har någon teori om varför det inte funkar nu, och om det finns något jag kan testa?

Bryr mig inte så mycket om inställningarna men skulle gärna vilja "få ut" filerna från dom där .DAT filerna om det går.

Tacksam för all hjälp!

EDIT: Problemet är nu löst.

Löste det genom att köra guiden igen på den nya datorn, och sedan ta bort de stora .DAT filerna från den nya backupmappen, men lämna statusfilen och sedan lägga in de gamla .DAT filerna där. Då fungerade det att återställa från guiden.

Innan detta testade jag en jäkla massa, bl.a. ett inofficielt microsoftprogram som heter fastconv, samt även microsoft user state migration tool.

Om någon annan skulle ha samma problem någon gång så testa först att göra grejen med statusfilen, annars google på "fastconv" så borde ni få upp en massa nyttig läsning.