Permalänk
Medlem

Battlefield?

Minns att jag tyckte det var sjukt kul när det kom ut. 1an är det enda jag spelat och nu funderar jag på om jag ska köpa någon av uppföljarna. Men vet inte vilket.. så nu undrar jag vilket av spelen ni tycker är bäst? söker samma spelglädje som jag fick när jag var på lan och lörde 1an.
har ni andra tips får ni gärna komma med dom också.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

BF2. Många som lirar det fortfarande också.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Helt klart Battlefield 2. Har spelat både 1:an o 2:an och numera 2142.

Permalänk
Medlem

jag har köpt alla på releasedatum och har väl egentligen inte ångrat något av köpen - även om det är flera expansioner jag inte spelar speciellt ofta.

Jag spelar 1942 dagligen med en klan och spelar bf2 någon gång i veckan

2142 är periodiskt...

det är störst spelglädje i 1:an
det finns starka fördelar med bf2 med utrustning, flera val mm och samma sak med 2142...

det bästa vore att implementera fördelarna från 2142 och bf2 till 1942...

och då får vi väl hoppas på:

http://www.battlefield-heroes.com/

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd

Vad hände med BF3 planerna? Finns det någon ny information om det?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vad hände med BF3 planerna? Finns det någon ny information om det?

Det kommer. Frostbite grafikmotorn är ju utvecklad redan.
Fast jag tror de satsar allt på att göra ett så bra spel att det krossar alla realismkriggspel som släpps nästa år, arma2 och ofp2. Så det kommer ta tid tror jag.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Att kunna jump, prone:a och allmänt agera studsboll känns inte särskilt realistiskt i bf2

Har inte testat Project Reality, det kanske tar bort detta.
Ser fram emot BF3, helt klart roligaste typen av spel i mitt tycke.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Fast jag tror de satsar allt på att göra ett så bra spel att det krossar alla realismkriggspel som släpps nästa år, arma2 och ofp2. Så det kommer ta tid tror jag.

Knappast

Battlefield med vaniljsmak har alltid varit om snabb, arkadig action toppat med en aning realism så något hyper-seriöst FPS i stil med OFP lär det knappast bli.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

Testa Forgotten hope till bf2 lätt det som gör att man fortfarande spelar klockren mod:D

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
Testa Forgotten hope till bf2 lätt det som gör att man fortfarande spelar klockren mod:D

Håller med. En mod som känns mer välarbetat än grundspelet.

Permalänk
Medlem

Spelar BFV nästan varje dag
Underbart spel, det bästa i BF serien om du frågar mig...

Nackdelen är sviktande spelar skara.... inte så många servrar att välja på men.
Men hellre det än att sitta och svära över BF2 varje runda... sämst... bara sämst helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv

Har man BF2 så måste man bara prova Project Reality mod! Det finns många servers och det är så mycket mer realistiskt en vanliga BF2 !!

Permalänk

BF2 finns ju som demo man kan testa. Kan ju vara en idé innan man lägger dyra slantar (så här i juletid) på spel)

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

Har alla glömt bort BF Vietnam?!?!?!?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Har alla glömt bort BF Vietnam?!?!?!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jespiir
Spelar BFV nästan varje dag

Tydligen inte.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Är det nån som spelar modden Forgotten hope 2.15?. För jag har försökt få fram password till Rar-filen men det är lögn i helvete att hitta en. Finns ingen i Readmen, bara länkar till tyska sidor där ingen info finns.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

ja tycker att BF1 med Desert Combat va det roligaste. BFV sög och BF2 va för krävande på min gamla burk (RIP)

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jespiir
Spelar BFV nästan varje dag
Underbart spel, det bästa i BF serien om du frågar mig...

Nackdelen är sviktande spelar skara.... inte så många servrar att välja på men.
Men hellre det än att sitta och svära över BF2 varje runda... sämst... bara sämst helt enkelt.

I BF2 ska man vara medic helt klart

Visa signatur

The Bishop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Är det nån som spelar modden Forgotten hope 2.15?. För jag har försökt få fram password till Rar-filen men det är lögn i helvete att hitta en. Finns ingen i Readmen, bara länkar till tyska sidor där ingen info finns.

Har du kollat de passwords som anges på sidan...

You can find links to the Installers below. As for the torrent passworded archives, the passwords are the same for the full installer and the incremental patch and you can find the passwords for each version here:

Forgotten Hope 2.0: #=->FH2-TorrentPass<-=#
Forgotten Hope 2.1: -=FH-TS-Server:80.190.243.217:20019=-
Forgotten Hope 2.15: >>important-=-read-=-the-ReAdMe<<

Password for the pre-release .rar files

>>important-=-read-=-the-ReAdMe<<

Visa signatur

Systemet: E8500 @ 3990MHz • 9800GTX 512MB @ 780MHz • 8 GB XMS2 Xtreme DDR2 PC6400 • GA-P35-DS4 • 2 * X25 120GB SSD + 2 * 2TB + 2 * 750GB HD • Antech P182 • TRUE • Corsair HX 520W • BenQ FP241W + Dell P1911 • W7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbedemus
BF2 finns ju som demo man kan testa. Kan ju vara en idé innan man lägger dyra slantar (så här i juletid) på spel)

Dyra pengar?

99kr för BF2 http://prisjakt.nu/produkt.php?p=40655

145kr för BF2 + alla exp: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=151462

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag har alla ur Battlefield-serien...saknar dock. ett eller två expansions till Bf2, måste göra samlingen komplett!

Men är det fortfarande folk som lirar 1942? och Desert Combat? Det var sjukt kul!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannertedt
Har du kollat de passwords som anges på sidan...

You can find links to the Installers below. As for the torrent passworded archives, the passwords are the same for the full installer and the incremental patch and you can find the passwords for each version here:

Forgotten Hope 2.0: #=->FH2-TorrentPass<-=#
Forgotten Hope 2.1: -=FH-TS-Server:80.190.243.217:20019=-
Forgotten Hope 2.15: >>important-=-read-=-the-ReAdMe<<

Password for the pre-release .rar files

>>important-=-read-=-the-ReAdMe<<

Tack för tipset, nu fick jag det att funka. Var de där << symbolerna som saknades. Korkat av dom att ha ett password överhuvudtaget på en fritt distribuerad fil.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Dyra pengar?

99kr för BF2 http://prisjakt.nu/produkt.php?p=40655

145kr för BF2 + alla exp: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=151462

För mig är 99 kr dyra pengar just nu.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk

BF3?? när? hur utspelar sig det?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kan säga att den helt klart bästa moden som alla borde testa är Project Reality!
Sjukt roligt!!! Man ska dock vara några stycken som gör en squad och lirar på nån server, spela själv är inget vidare. Riktigt trevligt folk som lirar med, ofta 18+ och inge gnäll/cs atityd

http://www.realitymod.com

Permalänk
Medlem

För Battlefield 2 kan man helt klart förlänga med hjälp av moddar..

Project Reality modden kan vara lite trickigt att komma in i.. lite av en inlärningströskel. Men det är så dom vill ha det. Men när man väl fattar hur man lyckas i spelet så är det mycket roligt och tar en himla massa tid från annat viktigt..

Forgotten Hope 2 är grymt bra.. När jag ska återvända till BF-scenen så börjar jag här! Har inte spelat FH2 sen i Februari.

Finns även andra bra moddar som OPK och.. glömt vad dom alla heter!

Om ni vill hålla er uppdaterade på BF-fronten så finns det gott om sajter med nyheter.. Googla!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Över ett år gammal, så ingen fräsch information precis.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Över ett år gammal, så ingen fräsch information precis.

Det nämnde jag inte heller =P
utan första ja fick upp på google.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
jag har köpt alla på releasedatum och har väl egentligen inte ångrat något av köpen - även om det är flera expansioner jag inte spelar speciellt ofta.

Jag spelar 1942 dagligen med en klan och spelar bf2 någon gång i veckan

2142 är periodiskt...

det är störst spelglädje i 1:an
det finns starka fördelar med bf2 med utrustning, flera val mm och samma sak med 2142...

det bästa vore att implementera fördelarna från 2142 och bf2 till 1942...

och då får vi väl hoppas på:

http://www.battlefield-heroes.com/

Jag spelar också BF1942 så gott som varje dag. Ibland i clan.
Helst pure.inf. dvs utan granater och tanks.

Finns inte så många bra servrar längre. GBZ / Zesore / Liebstandarte / Nateos....

Jag är sjukt beroende av detta spel.

BF2 är sådär, lite konstigt aim. Lite förmycket amerikanskt i mina ögon.
BF2142 var en jättebesvikelse med alla gadgets.

Jag vill se en BF1942 med upphottad grafik, men med bibehållen spelkänsla.