Permalänk
Robot

Från Koja till Slott

Till att börja med. Ja, jag vet. Ni vill helst se svulstig hårdvara med 28cm e-penis. Men idag bjuder jag inte på något sånt (antagligen aldrig). Idag ska vi i stället se min koja förvandlas till ett slott.

Gryniga bilder, det var tyvär dom bästa jag fick taget. Saknas tillräckligt med ljus i rummet, annars brukar bilderna bli kanon för att vara en mobil. Bilderna är tagna med en SonyEricsson T650

Hårdvara: (eller vad vi ska kalla det)
Nytt!
Samsung Syncmaster 2493HM
Vika Amon 200x60 @825mm
Vika Amon 100x60 @740mm
KNÖS skrivunderlägg

Datorn:
HP modell gammal.
P4 HT 3.6Ghz
2x 512Mb ddr2
256Mb x850XT
2x 250Gb hdd +320GB extern

PS. Första gången jag lägger upp ett galleri, tog bygglogg då hört att det finns en gräns för antal bilder man får lägga upp i ett galleri. Inte för att jag ska lägga upp massor, men ändå. DS.

Besök albumet: Från Koja till Slott av napahlm

Permalänk

Mycket fint, du har rätta takterna

Visa signatur

q6600 @3,2Ghz, [scythe ninja mini]Asus P5N-T deluxe, 2x8800 GT, 4gb 1066Mhz mem, 2x750gb raid 1, win 64xp, Antec P190, 3dmark 06 - 16102 oklockad grafik,25,5 tum viewsonic VX2640w

Permalänk
Medlem

snyggt, men varför ska du ha surroundhögtalare om du inte placerar dom korrekt?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

hade högtalarna innan jag flyttade hit. men det funkar så här med, det blir surrond fast inte lika tydligt som om de vor korrekt placerade.

Permalänk
Medlem

Snyggt, bra bilder för att vara mobilkamera,
men hade det inte varit lättare att ha tangentbord+mus på skrivbordet?
Vart mycket snyggare efter än förre iaf. Går det inte o höja skärmen lite så du kan ha center högtalarn under skärmen istället för vid sidan?
Du kanske skulle ta o rensa lite ikoner på skrivbordet tyckte du hade rätt många

7/10

Permalänk
Medlem

Vad är det för specs på den gamla skärmen?

Permalänk
Medlem

@ Extreat
20" 1600x1200 1xVGA 1xDVI, mycket mer vet jag inte. har inte upplevt någon ghosting på den i alla fall så responstiden är nog ganska låg. ingen backlightbleeding eller något sånt på den heller. och den fungerar utmärkt.
fast det är inte min, pappa vill nog ha den tillbaka. synd för jag hade gärna satt upp den brevid den nya och kört dubbelt

@ Infinity_90.
jo den går att höja en hel del. ska fundera på det. känns som om det kanske blir lite väl högt att titta på skärmen då.

Permalänk
Medlem

Bara för att vara dryg så måste jag ändå säga att den sista inte var en bra bild....bra för mobil kanske, vad vet jag, men å andra sidan så är jag fotonörd och kör på riktig kamera... ;D

Permalänk
Medlem

point noted Maango

den som ändå hade råd med en riktig kamera, kunde ju köpt en istället för skärmen, men då hade jag inte haft något att fota :\

Permalänk

Vad är det för bord ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Går ju ta sticksågan och jacka ut för benet annars

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Vad är det för bord ?

Vika Amon, står längre upp

@FULLMOON
jo, det ska göras vid ett senare tilfälle har bara inte tid nu, ska bli fetefesten här imorgon. inte så snyggt att få sågspån i drickat

Permalänk
Medlem

Har du överklockat bilen något?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Varför inte bara använda den gamla som extra så du kör 2?

Permalänk
Medlem

Är skärmen bra? Du har inte möjlighet att testa den med PS3 eller Xbox 360?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Har du överklockat bilen något?

nej du, den var fabriksöverklockad redan

@Kabex
jag har inte tillgång till någon konsol, eller jag har ju en SNES hemma hos päronen. tror ni det finns adaptrar så man kan koppla in den via HDMI:n
men skärmen är riktigt nice. riktitgt bra betraktningsviklar i sideled. i höjdled är dom fortfarande bra men inte lika exelenta som i sidled. det ända negativa just nu är pivotfunktionen, stöt emot bordet ett par gånger så hänger skärmen lite snett. känns som om den är lite för slapp i den leden.

har sett ett par filmer och spelat lite NFS och COH, fungerade bra fast i COH var det en ganska stor omställning att börja spela i widescreen sen så såg jag en lusitig sak. i och med att mitt grafikkort suger kraftigt så måste jag spela på lägsta wideupplösningen (motsvarande 1024x768) för att spelat ska vara spelbart. då får jag en liten ruta i mitten på skärmen med svarta ramar runt om. trodde det skulle fylla skärmen för det gjorde det i NFS.

Permalänk
Medlem

Kanske jag som missat det men vilken mobil har du ?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

måste fråga, angående bordsskivan. Hittar ingen på IKEA som är 200x60cm bara 150x75.

Skulle vara tacksam för länk

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

@Neonxz
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50103604
här har du länk till 200x60 skivan, finns i 150x75, 75x75, 120x60, 100x60 också. plus att några av dem finns i svartbrun färg.

@GarfieldPower
har faktiskt inte skrivit vilken mobil jag har, men det är en SonyEricsson T650. helt nöjd med den också, fast det är lite synd att färgen har börjat flagna av på styrknappen. höll bara i 14månader

Permalänk

Specs på datorn??

Kojjan var också fin.. xD

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat med specs längst upp

Permalänk
Medlem

Ser ganska bra förutom att högtalarna står helt fel?

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Älskar stilrena datorhörnor kan erkänna att jag har riktigt svårt att hålla min hörna ren haha

Visa signatur

Modding Is Believing

Permalänk
Medlem

Snygg bakgrunds bild
från instrumentbrädan på en SAAB Aero X

Permalänk
Medlem

Vad är det för bil på sista bilden?

Fint galleri btw, 7p ^^,

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

@jungklo
hur då fel? visst de bakre borde ju stå bakom där man sitter men det fungerar inte rent praktiskt med alla sladdar som blir så, ljudet är bra som det är just nu.

@skaparn
du ska se den nu :S inte länge den var stilren. full med ölflaskor/burkar/glas sen festen igår

@DachmanX
så klart. grymt snygg är den.

@Exterm
det är en Aston Martin, DBS kanske? kommer inte ihåg riktigt.

Permalänk
Medlem

Me like, stilrent o fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av napahlm
@jungklo
hur då fel? visst de bakre borde ju stå bakom där man sitter men det fungerar inte rent praktiskt med alla sladdar som blir så, ljudet är bra som det är just nu.

@skaparn
du ska se den nu :S inte länge den var stilren. full med ölflaskor/burkar/glas sen festen igår

@DachmanX
så klart. grymt snygg är den.

@Exterm
det är en Aston Martin, DBS kanske? kommer inte ihåg riktigt.

Jo men man kan i alla fall försöka dra sladdarna bra och ha högtalarna bakom. Annars är det ju inget roligt med dom högtalarna

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maango
Bara för att vara dryg så måste jag ändå säga att den sista inte var en bra bild....bra för mobil kanske, vad vet jag, men å andra sidan så är jag fotonörd och kör på riktig kamera... ;D

En riktig? Är du säker på att det inte är en låtsaskamera?

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Avstängd

ser bra ut dock så anser jag att bilder om sitt hem hör hemma på www.minhembio.com , hade detta vart bilder på innehållet i din dator då hör det hemma här.

ja jag ger dig samma betyg som jag skulle ha gett dig om det va på minhembio 10 poäng för att det nu ser bra ut i allfall

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.