Permalänk

Fel på cpu?

Hej!
Har ett sjukt konstigt problem med min dator...
När jag har clockat den och väl kommer in på datorn och kollar om den blev clockad så står de bara som vanligt (har en q6600 2,4GHz) jag har provat stressa den och allt men de ökar ändå inte...
Sen när man startar om datorn och går in på bios igen så står de att den är clockat som jag hade ändrat sen innan, men de kommer inte upp något "felmedelande" om att datorn inte klarade av dom instälningarna eller något.

Vad kan felet vara ?
Jag har clockat denna cpu innan och de fungerade perffa men nu fungerar de inte längre ?

MVH Johan

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Testa byta ut ditt Batteri i datorn, eller ta ut batteriet starta datorn återställ till gamla inställningar stäng av datorn sätt i batteriet starta datorn sen klocka lite smått åt gången så ska det funka.

processorn är inte sönder på något vis kan jag inte tro, annars hade du hafft mycket värre problem än så. men testa som jag skrev till dig skall funka prima efter det kan jag tro

med vänliga hällsninga,
SeargentScar

Over And Out.

Visa signatur

[E8500 3,16ghz@4,5Ghz] [ MSI X48C Platinum] [ 4 Gig ddr2 @ 1066 mhz Corsair XMS2 ] [ BFG GeForce GTX280 OC2 1024 GDDR3 ] [ hdd-1 300 7200 RPM* ] [ Hdd-2 600 7200RPM* ] [CM RealPower 620*][ThermaltakeLCS Vatten kylning][ 6 X 120 Blue fans ]

You're all a bunch of slack-jawed faggots 'round here! This stuff'll turn you into a goddamned sexual tyrannosaurus. Just like me!"

Permalänk

Tackar Gjorde som du sa och nu fungerar de perffa att klocka igen, tack för hjälpen

MVH JOHAN

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeargentScar
Testa byta ut ditt Batteri i datorn, eller ta ut batteriet starta datorn återställ till gamla inställningar stäng av datorn sätt i batteriet starta datorn sen klocka lite smått åt gången så ska det funka.

processorn är inte sönder på något vis kan jag inte tro, annars hade du hafft mycket värre problem än så. men testa som jag skrev till dig skall funka prima efter det kan jag tro

med vänliga hällsninga,
SeargentScar

Over And Out.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Ingen som hällst fara=) lika bra hjälpa med saker man vet

Hare gött nu och en trevlig jul & nyår .

med vänliga hällsningar,
SeargentScar

Over And Out.

Visa signatur

[E8500 3,16ghz@4,5Ghz] [ MSI X48C Platinum] [ 4 Gig ddr2 @ 1066 mhz Corsair XMS2 ] [ BFG GeForce GTX280 OC2 1024 GDDR3 ] [ hdd-1 300 7200 RPM* ] [ Hdd-2 600 7200RPM* ] [CM RealPower 620*][ThermaltakeLCS Vatten kylning][ 6 X 120 Blue fans ]

You're all a bunch of slack-jawed faggots 'round here! This stuff'll turn you into a goddamned sexual tyrannosaurus. Just like me!"

Permalänk

Aa, man får hjälpa till me de man kan =D

Men nu har min dator dött helt .... =(
kolla länken: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Mvh Johan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeargentScar
Ingen som hällst fara=) lika bra hjälpa med saker man vet

Hare gött nu och en trevlig jul & nyår .

med vänliga hällsningar,
SeargentScar

Over And Out.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E