ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

Exakt samma utvecklare, nej, men Codemasters, som också gjorde OFp, arbetar med Operation Flashpoint 2 helt själva medans Bohemia Interactive arbetar med ArmA 2 helt själva.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Presskit(mycket info och bilder) och 5 nya screenshots
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Liten uppdatering och 2 screens från Marek Spanel.
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Permalänk
Medlem

Har kommit lite mer Arma2 info från GC 08. Tyvärr måste jag säga att det inte direkt ser lovande ut...

Tycker inte AIn verkar uppbenbart förbättrad, uppför sig fortfarande lite som yra höns kring byggnader.

Inte sett några tecken på att fysiken är förbättrad heller. Ser ut precis som i de tidigare spelen tycker jag.

Den enda egentliga skillnaden från Arma som jag sett är den grafiska delen och då främst färgmässigt. Arma2 ser inte lika färgglatt ut som Arma vilket är ett plus enligt mig, ser mer realistisk ut.

Men klart besviken av det jag hittills sett. Om CM håller vad de säger angående OFP 2 så får nog Arma2 det svårt...

Går att ladda ner en GC 08 video här bland annat:
http://www.armedassault.info/index.php?cat=news&id=1191&setla...

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fett, givet köp om det inte är sönderbuggat som första ARMA

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi kommer tydligen få "lite" uppdaterat ljud i Arma2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maruk
Maruk, again. Thank you for your feedback to my previous post about ArmA II UH-1Y Venom in-game screenshots .

As you are already familiar with visual style and quality of Arma 2, I want to give you preview of another important aspect of the game, sound, that will probably be not getting that much attention from various popular gaming media sources (which I am confident will be providing a lot of coverage in coming months about Arma 2).

I admit that sound was not very strong asset in first Arma (and in fact, the sound system used in Real Virtuality 2 engine didn't change much from OFP, except moving from DirectSound3D to OpenAL) but we are aiming to change it dramatically this time. Sound improvements wasn't too obvious from our GC live demos (partly because of the loud environment on the show and partly because the sound part of the game is not really complete yet).

Two audio samples attached, as usually, these are genuine in-game sound recordings - my word for it ;). (Note that this sound fidelity is result of real-time combination of 44 different audio samples just for the engine/rotor take off and landing sequence of UH1, using our brand new flexible and powerful sound system implemented in Arma 2)

* UH-1Y exterior mp3

* UH-1Y interior mp3

http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Permalänk
Medlem

Någon som hört när ARMA2 kommer?.. .

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite fler video-klipp från GC08 går att hitta här för de som är intresserade:
http://www.armabase.de/page/include.php?path=start

Två klipp ute när jag skriver detta och det bör dyka upp en tredje.

Permalänk
Medlem

alla filmer från armabase.de går att hitta här:
http://hosted.filefront.com/millerAB

Äntligen har dom uppdaterat Arma2s hemsida:
http://www.arma2.com/

Ett antal helikoptrar står på vad som ser ut som ett hangarfartyg.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag, efter alla klipp som nu kommit ut, börjar känna lite smått optimistisk. Jag tror tyvärr inte vi kommer få se nån stor förbättring vad gäller fysiken vilket jag verkligen hade hoppats på men det ser ut att finnas tillräckligt med förbättringar för att få tillbaka mitt intresse till viss del.

AIn ser ut att ha fått sig en förbättring även om det inte handlar om några revolutionerande skillnader. De kan kika runt hörn, röra sig i sidled (utan att vända sig om), använda suppressive fire mm.

Gillar iden med civila som flyr från byar och de små rollspelsinslag som verkar dyka upp (med dialoger). Som det där om att du kan välja att bomba en by för att utföra ditt uppdrag eller välja att rädda byborna...

Kommandokontrollerna verkar vara mer finslipade.

Sen ser det väldigt bra ut grafiskt måste jag säga. Även om det verkligen inte är det viktigaste så tillför det ju till en bra atmosfär. Cockpit:en på hind:en t ex såg extremt schysst ut.

Nån som hör vad de säger 10:10 in i film nummer 3 när de kommer till den förstörda fordonet? Det ser ut som de har förstört banden på den. Han i bakgrunden nämn nåt om "burned out" "rusty" och bis killen svara att det är "much improved" tror jag. Hoppas det gäller skademodellen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Nån som hör vad de säger 10:10 in i film nummer 3 när de kommer till den förstörda fordonet? Det ser ut som de har förstört banden på den. Han i bakgrunden nämn nåt om "burned out" "rusty" och bis killen svara att det är "much improved" tror jag. Hoppas det gäller skademodellen

Jo jag tror det är de han pratar om, han säger "Its not fully finished" och sen "But you got a 10sec its got improved" eller nått sånt, är inte riktigt säker på "10sec" men det är de enda jag kan gissa på nu.

Permalänk
Medlem

För någon som slaviskt följt BF2 sedan releasen och inte ens tittat sig omkring efter en värdig ersättare så verkar det som om ArmA är ett bra mycket mer realistiskt spel.

En uppföljare är tydligen på G också om jag förstår diskussion rätt ?

Så är det värt för en BF2 veteran att inhandla den "äldre" versionen eller skall jag vänta tills efter årskiftet när det nya släpps?

Stämmer det att spelet stöder upp till 100 nätverksspelare samtidigt?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Kör Arma QG med polarna, coop. Egen server, [co16] JointCooperations v1.1, admin har koll på allt, bara ta hem addons o köra

Armafolket bör kolla in anrop.se, bra sida, svenska SFP på gång.

http://sfp5.anrop.se/images/Revision7_pic04.jpg

Bra wiki: ex från ett uppdrag:

http://sfp5.anrop.se/index.php/Uppdrag:_Drugwar

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rn72
Bra wiki: ex från ett uppdrag:

http://sfp5.anrop.se/index.php/Uppdrag:_Drugwar

"(Det finns för tillfället ingen text på den här sidan.)"

Permalänk

någon som fotfarande håller igång med arma1?

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonatande
någon som fotfarande håller igång med arma1?

Nä, tyvärr. Datorn håller på o säcka ihop, så jag väntar på ett grafikkort och ett nytt nätaggregat

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag försöker starta igen. men vista x64 + ARMA vill inte funka för mig =(

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Exakt samma utvecklare, nej, men Codemasters, som också gjorde OFp, arbetar med Operation Flashpoint 2 helt själva medans Bohemia Interactive arbetar med ArmA 2 helt själva.

Källa på att codemasters var med och utvecklade OFP efterfrågas. Jag trodde bara att de skötte utgivningen, vilket är som att säga att Astrid Lindgrens förlag var med och skrev hennes böcker.

Permalänk
Medlem

..funkar inge vidare med ArmA på mitt Vista 64 iaf.. har installerat 1.14 patchen, men det hackar och har sig med crosshair bl.a.. har provat alla möjliga inställningar och upplösningar..

hoppas på att ArmA 2 blir bättre optimerat. kommer skaffa både ArmA 2 och Operation Flaspoint 2. OpF2 kommer väl bli lite mer action (arkad) inriktad vad jag förstått, så det spelet kanske blir mer likt BF 2 i spelstil än ArmA 2?

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk

precis köpt arma 1 och har vista 64 va fan funakr det inte för någon eller?

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donjojo
Källa på att codemasters var med och utvecklade OFP efterfrågas. Jag trodde bara att de skötte utgivningen, vilket är som att säga att Astrid Lindgrens förlag var med och skrev hennes böcker.

Utgivning. Ja, men de var också med på själva utvecklingen. Kul liksom att endast ta emot ett spel som är 100% klart o sen bara släppa det utan att ens göra ett skit med själva utvecklingen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonatande
precis köpt arma 1 och har vista 64 va fan funakr det inte för någon eller?

Märkligt.
Jag har kört ARMA sedan dag 1 på min Vista 64 burk med 4Gb ram.
Se till att lägga in alla patchar som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Utgivning. Ja, men de var också med på själva utvecklingen. Kul liksom att endast ta emot ett spel som är 100% klart o sen bara släppa det utan att ens göra ett skit med själva utvecklingen.

Nej, det är BIS som utvecklade OFP, det enda som jag kan tänka mig att CM gjorde var att hjälpa till med röster kanske.
Men allt annat, kod, story mm är till 100% BIS förutom viss musik som gjordes av en Australisk grupp om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonatande
precis köpt arma 1 och har vista 64 va fan funakr det inte för någon eller?

Jag har samma problem, lösningen: kör i windowmode eller plocka ur så du bara har 4gig ram.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Nej, det är BIS som utvecklade OFP, det enda som jag kan tänka mig att CM gjorde var att hjälpa till med röster kanske.

Ja, var med i utvecklingen... lite.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

ArmA och OP är samma stuk på spel. Har lirat OP sen det kom ut för många år sedan. Glömmer aldrig ryssen som pratar i bakgrunden då när man installerade expansionspacket till OP, och sedan glömmer jag heller inte uttrycket "mean while..." under installationen. Haha, minnen de

Vad jag trodde först var att OP hade blivit "upp köpt" och döptes om till ArmA.

Nej så va det inte då man läste om att ArmA producerades av BIS och OP 2 av Codemasters pga. Att de gick 2 egna vägar. Lite märkligt måste jag säga. Dock så ligger ArmA kvar i krig mot ryssen och OP2 baserar sig på krig mot kinesen.

Det jag verkligen gillar med ArmA och OP. Är att man kan skapa sina egna maps, enkelt. Sätta ut olika plan, helikoptrar, pansarvagnar och LANA med polare och bara välja ett fordon. Skapa sin egen story med olika uppdrag och enkelt dra riktlinjer för AIn (kanske inte den bästa 1a ArmA och i OP, men bra för den tiden).

Vad jag ser framemot med OP2 är:
* Grafiken, den ser lovande ut.
* Se om några nya fordon har tillkommit.
* Uppdragen.
* Kontrollen, snälla låt en kunna aima ordenligt nu
* Helikoptrar, hur kommer kontrollen att vara här?

ArmA 2 ligger ungefär lika i förväntningar, exklusive grafiken. Den ser inte så lovande ut. Som sagt, de som lirar ArmA eller OP serien spel är inte ute efter FC2, eller Crysis grafik. Jag kan även idag sätta mig vid min gamla burk där OP är installerat, och lira en stund på mina gamla uppdrag jag skapat. Den burken är inte om installerad på minst 6 år

Intressant blir det att se vad OP2 kommer att ha för grafik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
* Kontrollen, snälla låt en kunna aima ordenligt nu

Well. Kontrollerna i både Operation Flashpoint-serien och ArmA är ju faktiskt inte så värst dålig, men den kan bli rätt tröttsam ibland. Jag hoppas i alla fall att Codemasters fixar så att det blir lite som Half-Life 2. Då blir spelet helt underbart xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Intressant blir det att se vad OP2 kommer att ha för grafik.

Operation Flashpoint 2 kommer ha samma grafikmotor som Race Driver: GRID och Colin McRae: DIRT, fast lite mer optimerat o kanske snyggare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Vad jag ser framemot med OP2 är:
* Grafiken, den ser lovande ut.
* Se om några nya fordon har tillkommit.
* Uppdragen.
* Kontrollen, snälla låt en kunna aima ordenligt nu
* Helikoptrar, hur kommer kontrollen att vara här?

Grafiken ser verkligen inte lovande ut i OFP2.
De enda fordonen som har tillkommit är väl de kenesiska kopiorna av de Ryska och västerländska. ArmA2 kommer ha ca 170+ olika varianter.
Så du menar att det inte går att sikta i OFP/ArmA?
Kontrollen funkar bra i både OFP och ArmA, men det ser lite blekt ut på OFP2 sidan med flygplan som tydligen inte ska kunna styras.

Citat:

ArmA 2 ligger ungefär lika i förväntningar, exklusive grafiken. Den ser inte så lovande ut. Som sagt, de som lirar ArmA eller OP serien spel är inte ute efter FC2, eller Crysis grafik. Jag kan även idag sätta mig vid min gamla burk där OP är installerat, och lira en stund på mina gamla uppdrag jag skapat. Den burken är inte om installerad på minst 6 år

Intressant blir det att se vad OP2 kommer att ha för grafik.

Som det är nu så ser ArmA2 mycket bättre ut än OFP2, kolla mitten av OFP2 tråden så kan se två exempel ett från OFP2 och ett från ArmA2
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Än så länge finns det inget som imponerar i OFP2 varken grafiken eller gameplay som ser ut som ett arkad spel (tex COD eller BF).

Permalänk
Medlem

Jo sikta går det. Det är inte dåligt, men jag menade mer som edgren sa ovan. "Jag hoppas i alla fall att Codemasters fixar så att det blir lite som Half-Life 2. Då blir spelet helt underbart xD"

Tråkigt om de tar bort flygplanen i OFP2. Det blir nog roligt ändå, men planen var ett plus. Tycker jag!

Jag tycker OFP2 verkar se ut exempel som BF2 medans ArmA håller sig kvar till OP/ArmA's graffe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Tråkigt om de tar bort flygplanen i OFP2. Det blir nog roligt ändå, men planen var ett plus. Tycker jag!

Woot? Ska man inte kunna sätta sig i vilket fordon som helst i Operation Flashpoint 2?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Jag tycker OFP2 verkar se ut exempel som BF2 medans ArmA håller sig kvar till OP/ArmA's graffe.

Battlefield 2? Njae, snarare som Battlefield 3: Bad Company

Jag ser faktiskt mer fram emot Codemasters spel än Bohemia's pga den där arkad-simulator-känslan. Tycker ArmA's styrning är liiite för jobbig i längden, så jag tror att Operation Flashpoint 2 vinner nog mer om de fixar den där sköna känslan som jag nämnde nyss.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.