uTorrent till Mac, betaversion ute!

Permalänk
Medlem

Tycker utorrent har fungerat bra för mig än så länge. Dock saknar jag ifrån Transmission att man inte ser upload/download hastigheten på dockikonen samt att det vore trevligt om det dingade till när en nerladdning är klar. Men det kommer väll förhoppningsvis i riktiga realisen.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem, saknar lite funktioner bara.

Hastigheter i dockikonen
Något slags pling och ett hopp i docken när en torrent är klar, även en siffra på hur många torrents som är klara. Som i Transmission, med andra ord.
Kategorier på torrents
Möjlighet att begränsa upload på specifika torrents

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

vad är bättre med uTorrent gentemot Transmission då?

Kan också flika in med att jag hade ett problem med att programmet drog 120% (ja..) CPU efter en tids användning. Kikade runt lite och förstod att detta berodde på att min DHT var aktiv. Stängde av den, och har fungerat bra sen dess.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mefi
vad är bättre med uTorrent gentemot Transmission då?

Kan också flika in med att jag hade ett problem med att programmet drog 120% (ja..) CPU efter en tids användning. Kikade runt lite och förstod att detta berodde på att min DHT var aktiv. Stängde av den, och har fungerat bra sen dess.

Stabiliteten, jag har väldiga problem med stabilitet på Transmission.

Sen tycker jag att jag får snabbare downloads, men jag kanske bara inbillar mig.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Okej.
Men tror du verkligen man lägger till funktioner som hopp i docken och ljud vid färdig nedladdning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mefi
Okej.
Men tror du verkligen man lägger till funktioner som hopp i docken och ljud vid färdig nedladdning?

Det hoppas jag, och jag hoppas även på stöd för Growl. Transmission har ju det och de är ju den största konkurrenten.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Den funkar bara till Leopard va?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

märkt en otrevlig sak, min dator blir tokseg när jag har flera torrents under nerladdning i utorrent, hoppas det är nått de fixar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
märkt en otrevlig sak, min dator blir tokseg när jag har flera torrents under nerladdning i utorrent, hoppas det är nått de fixar.

DHT avstängt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mefi
DHT avstängt?

vad är det? i så fall är det avstängt default, för har inte ändrat nått.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

DHT är inte avstängt by default. Kolla Preferences/BitTorrent och klicka ur Enable Distributed Hash Table network. Kan fixa problemet, om inte den nya versionen som släpptes igår har fixat ditt problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mefi
DHT är inte avstängt by default. Kolla Preferences/BitTorrent och klicka ur Enable Distributed Hash Table network. Kan fixa problemet, om inte den nya versionen som släpptes igår har fixat ditt problem?

tackar, har inte testat sen den nya kom igår.
vad gör egentligen DHT? ger det nå fördelar?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tackar, har inte testat sen den nya kom igår.
vad gör egentligen DHT? ger det nå fördelar?

Får dig bannad från privata trackers

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

alltå lider ja inget om ja stänger av det

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Har problem att få igång utorrent....jag laddar ner installfilen och installerar programet till programmappen.
Men sen när jag ska starta det så händer det inget. Programmet syns i "docken" i 1 sek kanske för att sedan försvinna.

Kör med Tiger. Väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Har problem att få igång utorrent....jag laddar ner installfilen och installerar programet till programmappen.
Men sen när jag ska starta det så händer det inget. Programmet syns i "docken" i 1 sek kanske för att sedan försvinna.

Kör med Tiger. Väldigt tacksam för svar!

Jag har exakt samma problem. Jag misstänker att den bara fungerar till Tiger.
jag ställde frågan tidigare men fick ingen respons.
Titta på nerladdningsknappen på deras hemsida. Det står "Mac OS X 10.5 Intel".

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

har ni powerPC macar eller äre med intel?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag har PowerPC. Så redan där är det kört för mig

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

ja, frågan är väll om inte utorrent är intel native

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

En fråga angående minnesanvändning med utorrent.
Jag har 4 gig minne i min macbook och när jag använder utorrent går andelen fritt minne ner till under 20MB men det inaktiva minnet blir istället ~ 2.9GB vilket är ungefär det som jag har normalt som fritt minne.
Är något fel och vad betyder det inaktiva minnet?

Visa signatur

Macbook early 2008 + Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Mitt krashar som varje gång jag trycker på "general" fliken och väljer en torrent, någon med samma problem?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?