Permalänk
Medlem

Facebookgänget förstörde festen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3935665.ab
På Aftonbladet kan man idag läsa om Georgina, 16 år, i England som nyligen hade födelsedagsfest. Hon passade då på att bjuda in folk till festen via Internet vilket resulterade i att "Facebook republican army" kom på besök och förstörde familjens 18-miljoners hus.

WTF?!? Ja, man kommer ju aldrig sluta förvånas över vissa personer. Men hur? och vad trodde hon skulle hända? Såg hon inte detta scenario? Hur tänkte föräldrarna? och inte minst, hur resonerar Steve?

Hur många här minns The Australian party boy btw?
"I'll say sorry but I'm not taking of my glasses"

Oj oj, människan är bra underlig ibland

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar som att hon fick precis vad hon ville ha. Sjukt :/
"Det bekymrar dock inte Georige, som tycker att mamma Sylvia är väl gnällig.

– Hon ångrar ingenting utan tycker bara att festen har bättrat på hennes rykte. Ungdomar vill vara coola och enligt henne och hennes vänner är detta coolt, säger Sylvia."

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk

Det handlar om att de har en skev verklighetsuppfattning om hur andra främmande människor är. Problemet med dessa personer är att de umgås i deras fina kretsar och inte har någon kontakt med folket utanför.
För det finns gott om personer som vill skada rika personer och de har ett starkt hat emot dem innan de ens har träffas, bjuder de in folk på internet så får de sådant personer på köpet.
Sedan beter sig människan annorlunda då den är i en stor flock än ensam, det räcker att en i flocken gör något dumt, så skall ofta någon annan göra det samma eller ännu dummare. Dessutom delas ansvaret upp, t.ex. att gå ensam till chefen och klaga är inte roligt, men ju mer folk man har med sig desto lättare blir det.

Så dessa personer borde umgås mer med vanligt folk och inse hur världen är, eller så kan de alltid kolla på Animal Planet och inse att skillnaden mellan djurs beteende och våra är inte så stor.

The Australian party boy som länkades till är intressant: Han vill spela tuff inför en liten skara folk, men samtidigt ses som stor en idiot för resten av befolkningen. Frågan är om han är medveten om detta? Om isåfall varför han tycker detta är smart? Skiter han i vad alla förutom den lilla skaran tycker eller? (Med skiter menar jag att det är lågprioriterat)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Fin verklighetskontakt från alla sidor där (16-åringen, hennes föräldrar, facebook-gänget och aftonbladet).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Vilken idiot....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

m0rk: hehe jojo

tjaa trasha en x antal miljonkronors villa och det var ju häftigt.

Undrar hur den jävla idioten tänkte när hon spred till x antal mijoner att hon skulle ha fest och bjöd in alla.. korkade arsel

Permalänk
Medlem

Vad vara det jag sa? Facebook är farligt

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Hehe vill bara skryta lite. Min kompis bekant har spöat 'The Australian party boy' aka Corey för att där nere tycker de flesta att han är en enorm tönt och idiot.

Fan, jag skulle aldrig våga lägga ut en offentlig inbjudan. Ifall man har fest så räcker det att man bjuder alla polare, så drar alla med sig sina polare osv. Trevligt att träffa nytt folk, men när saker börjar gå snett så blir det enormt trist. Speciellt som värd för festen. Förstår inte hur den där tjejen tänker. Jävla MTV-generation. Att hon är 'Ett stort fan' av My super sweet 16 säger mycket. Vilket skräp.

Edit: Har funnits en film på youtube när Corey åker på storstryk i någon större park i Melbourne. Hittar den dock inte efter en kort sökning.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

"Det här kan påverka mitt jobb. Det har gått tillräckligt långt nu, säger han. "

Javisst, det är skitkul så länge någon annan står för notan. Men när han själv riskerar att påverkas då är det banne mig inte roligt längre utan då har det "gått tillräckligt långt"...

Ursäkta språket men vilket jävla nöt... Ska han och hans polare gå in för att sabba för andra och vara jävliga så får han ju banne mig vara med tills tåget spårar ur.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Testpilot

Synd att det gick ut över föräldrarna, då lär sig dottern inget. Hade hon haft ett eget hem som folk trashat hade det nog låtit annorlunda.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag fattade aldrig det där med "Australian party boy".

Han hade fest. Det kom massa människor. Några av människorna förstörde saker för grannarna i området?

Varför ska han be om ursäkt för det? Man blir ju plötsligt inte ansvarig för allt som görs av människor som är på ens fest.

Permalänk
Avstängd

Men vad i helvete?

Korkade jävel, tycker faktiskt lite synd om denna korkade snobb

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk

Fan jag hittar inte gruppen Facebook republican army?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Fan jag hittar inte gruppen Facebook republican army?

Det står ju i artikeln att den har blivit borttagen så inte så konstigt att du inte hittar den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _simis_
Det står ju i artikeln att den har blivit borttagen så inte så konstigt att du inte hittar den

Alldeles riktigt de var jag som råkade tolka de som om att Steve O'Brien hade blivit bortplockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Fan jag hittar inte gruppen Facebook republican army?

Citat:

Tidningen har talat med Steve O'Brien, en 25-åring som startade gruppen Facebook republican army (nu bortplockad av Facebook)

Edit: lite sen kanske...

Permalänk

Någon som hittat några bilder på hela eventet?

Permalänk

hade det varit min unge så hade hon fått ordna upp alltign! betalat för varenda sak. när man är 16 så måste man fan ha lite funt i huvudet!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Haha, lololol, rofl, lmao!!!!!
idiotunge!!!
Hon tycker att hennes mamma är gnällig bara för att dom som kom på hennes fest pajjade hela huset.
kan hon inte bara gå o dö?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

usch, hade inte sett den där partypojken men jag blir då bara arg på han å att folk som kommer å förstör.... faan så lågt tycker jag

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Hon är ju helt körd i huvudet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Någon som hittat några bilder på hela eventet?

+1

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd

Erkänn, ni är bara bittra över att ni inte var bjudna

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Erkänn, ni är bara bittra över att ni inte var bjudna

nja. Har varit på liknande fester. Inte med 500 pers men stora med för mycket oinbjudna folk. De brukar inte vara speciellt länge innan polisen kommer och allt är mest rörigt och slagsmål.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Vilka jävla idioter. Föräldrarna måste ju ha misslyckats totalt med uppfostran av denna idiot till 16-åring. Samtidigt är facebook republican army ett gäng parasiter. Kan dom inte tjäna egna pengar och ha egna fester eller? Han Steve borde ju ha en ordentlig omgång stryk.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Vilka jävla idioter. Föräldrarna måste ju ha misslyckats totalt med uppfostran av denna idiot till 16-åring. Samtidigt är facebook republican army ett gäng parasiter. Kan dom inte tjäna egna pengar och ha egna fester eller? Han Steve borde ju ha en ordentlig omgång stryk.

Dom kör väl nannys, har sett "My supersweet 16" nån gång.. man spyr över deras bortskämdhet och inte uppskattar något.. Minns såväl ett avsnitt då en tjej fick en svindyr bil.. men börjar storlipa och blev sur på sin pappa.. för att det var fel färg...

Menmen, det är deras problem

Edit: oj det kanske inte var Supersweet 16.. men detta var det..

http://www.youtube.com/watch?v=-JvtlB_NzI8

Så jävla patetiskt.. borde skicka henne till afrika! .. jävlat säkert.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe

http://www.youtube.com/watch?v=-JvtlB_NzI8

Så jävla patetiskt.. borde skicka henne till afrika! .. jävlat säkert.

Fyfan... de kan lika gärna stripa över den i den färg hon vill ha, hon ser väl ingen skillnad...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Jag fattade aldrig det där med "Australian party boy".

Han hade fest. Det kom massa människor. Några av människorna förstörde saker för grannarna i området?

Varför ska han be om ursäkt för det? Man blir ju plötsligt inte ansvarig för allt som görs av människor som är på ens fest.

I Sverige är du ansvarig för vad dina festdeltagare ställer till med om du bor i hyresrätt för då kan du bli vräkt pga att deltagarna förstör för grannarna och tror du mig inte så råder jag dig till att kontakta hyresgästföreningen innan du skaffar din första lgh för du bor antagligen fortfarande hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Dom kör väl nannys, har sett "My supersweet 16" nån gång.. man spyr över deras bortskämdhet och inte uppskattar något.. Minns såväl ett avsnitt då en tjej fick en svindyr bil.. men börjar storlipa och blev sur på sin pappa.. för att det var fel färg...

Menmen, det är deras problem

Edit: oj det kanske inte var Supersweet 16.. men detta var det..

http://www.youtube.com/watch?v=-JvtlB_NzI8

Så jävla patetiskt.. borde skicka henne till afrika! .. jävlat säkert.

Det där är fake Reklam för Domino's Pizza i USA eller nåt. Dock finns det säkert bortskämda ungar som betett sig så förr. Sweet 16 är ju ett gott exempel liksom.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Det där är fake Reklam för Domino's Pizza i USA eller nåt. Dock finns det säkert bortskämda ungar som betett sig så förr. Sweet 16 är ju ett gott exempel liksom.

Okej? hur har det där nåt att göra med pizza att göra? Och vilken tjej är nog blåst att skämma ut sig som uppblåst bortskämd bimbo för hela världen?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!