Permalänk
Robot

Lackering av chassi

Fick ett fulltower chassi för ett tag sen. Tänkte snygga upp det lite och förbereda för vattenkylning. Tyvärr så hade jag glömt att ta kort från början samt att allt är tagen med mobil kamera. lägger in bilder på vart eftersom de blir färdigt

Besök albumet: Lackering av chassi av hammarhank

Permalänk

Ser helt okey ut. någon lack på detta för att skydda det lite?

lätt att det nöttjs annars

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ser helt okey ut. någon lack på detta för att skydda det lite?

lätt att det nöttjs annars

Står ju på flera stellen att det är lackering så man får la lita på honom då;).
Men jag väntar med röstning tills de ä klart.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Detta har potential att bli riktigt bra. Kanske göra om fläkt hålen till 120mm eller kanske till och med 140mm för att få in lite luft flöde i chassit men samtidigt hålla ner ljudnivån. Såg ut att iallafall gå in två 120mm fläktar ovanför nätagget eller en 140mm kanske två lika så i fronten.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Står ju på flera stellen att det är lackering så man får la lita på honom då;).
Men jag väntar med röstning tills de ä klart.

Mjo men målar man bara så finns risken att det nötjsbort vid minsta lilla. lägger man klarlack tex över så så skyddar man det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Foppa tofflor ftw!!

Nice lackning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Mjo men målar man bara så finns risken att det nötjsbort vid minsta lilla. lägger man klarlack tex över så så skyddar man det.

Klarlack är överskattat. Används mest för att få en yta som tål att poleras utan att nöta på pigmentlagret. Det bidrar även med djup, men det är inte alltid man vill ha djup.

Jag vill däremot se fler lager lack samt att man våtslipar med 2000-4000 papper mellan varje lager. Då får man liknande lack som på nya bilar, nu ser det ut som ett apelsinskal.

Visa signatur

Klart o betalt

Permalänk
Medlem

Nice men glöm inte att ta bort fläktgallren

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ser helt okey ut. någon lack på detta för att skydda det lite?
lätt att det nöttjs annars

Ja det är lackat först med blank svart i tre lager sedan med klarlack. men det är lika ömtåligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeTonic
Detta har potential att bli riktigt bra. Kanske göra om fläkt hålen till 120mm eller kanske till och med 140mm för att få in lite luft flöde i chassit men samtidigt hålla ner ljudnivån. Såg ut att iallafall gå in två 120mm fläktar ovanför nätagget eller en 140mm kanske två lika så i fronten.

Jag har planerat att ha en fläkt bak o så vatten kylning när jag väl får tag på allt jag ska ha.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Foppa tofflor ftw!!

Nice lackning

Tack. ja kan inte va utan dom tofflorna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jungklo
Nice men glöm inte att ta bort fläktgallren

Jag tänkte inte på de föräns jag hade lackat de. de får bli när jag får hem vattenkylningen

Permalänk
Avstängd

bra jobbat älskar sånt här!

Visa signatur

.:Intel Core 2 Duo E7200 2.53GHz:. .:Asus EAH 3450 512mb:. .:2 Gb ram:. .:320 Gb Hdd:. .:MSI P6NGM:.

Permalänk

Ser riktigt snyggt ut! De kan nog blir fina fisken de här också.

Har själv ett identiskt dock med annorlunda front, mitt å andra sidan är totallt söndermoddat och de finns inte många ställen som inte fått smacka på sticksågen. De har potential å andra sidan så nån gång skulle man behöva rusta upp de igen.

Radiator ? RS360, BIP 3 eller vad kan de vara för nån

Lycka till!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare