Permalänk
Medlem

Nästa Apple Event?

Hej,

Skulle inte nästa Apple Event komma i November i år?

När kommer de släppa nya iMac, MacMini och iPhone tror ni?

/Ajsie

Visa signatur

cause every passing minute...

Permalänk

Macworld är i januari. iMac kanske får processor och grafikuppdateringar då, antagligen inget mer. Mac Mini borde ju uppdateras, eller så försvinner den. iPhone tidigast i sommar.

Permalänk

Inga rykten om speedbump för MB modellerna?

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk

mac mini ska bort.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tequila_mejor
mac mini ska bort.

Näää! :`(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tequila_mejor
mac mini ska bort.

...eller så blir den kvar och får en uppgradering.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Inga rykten om speedbump för MB modellerna?

De har ju precis släppts.

Jag tror (eller hoppas är ett bättre ord egentligen) att det kan komma hända saker runt Mac Pro, in med Display Port och annat. Ny design för att matcha resten av produktlinjen?

Permalänk
Medlem

Undra om man kan hoppas på en ny Cinema linje, som den nyligen lanserade LED 24", helt i 30" eller över.

Mac Pro, Mac Mini och iMac kommer nog troligen uppdateras nu när det finns nya prollar från intel att tillgå

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Macworld är i januari. iMac kanske får processor och grafikuppdateringar då, antagligen inget mer. Mac Mini borde ju uppdateras, eller så försvinner den. iPhone tidigast i sommar.

Är det värt att vänta på en ny version av iPhone? Om man köper nu så kommer den väl bindas i 1-2 år (Telia) och man kan väl inte sälja abbonemanget till någon annan när en ny version släpps? Hur är det egentligen för er som kan detta.

Visa signatur

cause every passing minute...

Permalänk

Jag hoppas på att de nya LED-skärmarna hittar in i iMac, då blir det till att investera i en 24"

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
...eller så blir den kvar och får en uppgradering.

http://testcentret.idg.se/2.8640/1.190648/apple-lugn-ny-mac-m...

läs där ingen garanti visserligen men har väldigt svårt att tro att aplle skulle vara så korkade och göra sig av med minin den är juh många ggr övergången för många människor. så varför skulle dem ta bort den produkt som lockar människor från PC:n till Mac:en

men samtidigt tror ja inte vi ska förvänta oss någon jätte uppdatering jag gissar på att dem kommer ta IMAC och minin och slänga in quad cpuer och uppgradera grafiken något detta är i ultimata fallet men finns en chans att dem bara ger minin en liten grafik boost.

men den kommer fortfarande vara lämpad för mini tasks så som internet multimedia och det gammla vanliga

Permalänk
Medlem

De lär väl uppdatea iMac och Mac Pro med nya grafikkort som har MDP så de kan använda den nya skärmen. Sen säkert Nehalm i dem också. Nya 24"aren lär väl också ramla in i andra storlekar och ersätta de gamla modellerna.

Permalänk
Medlem

Om iMac uppdateras blir det iallafall 2 st 24" och möjligen ett par Macbooks!
Fått lite pengar!

Permalänk
Medlem

Detta säger rättså mycket om att vi förmodligen snart kommer att få se nya iMac och Mac Mini:
http://www.macrumors.com/2008/12/19/evidence-that-next-imacs-...

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Det är väl en Apple event imorgon? Vilken tid isåfall?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

aha, trodde det var i natt. men verkar ju itne vara det me tanke på hur tyst det är på alla mac sidor

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Keynoten är imorgon, gissningsvis vanliga tiden runt 10 deras tid, 19 vår tid (om det inte ändrats, jag hatar tidszoner ).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Kl 18 var det tydligen, svensk tid

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Inaktiv

en Quad Cube vore fett...

Permalänk
Medlem

Ja skulle minin uppgraderas blir det en sådan direkt Hoppas på samma spec som senaste macbook. Då kan den förhoppningsvis gå som htpc (bara den är tyst).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade varit grymt om ryktet om 28" iMac med Core i7 stämmer. Det hade varit svårt att hålla sig ifrån.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Hade varit grymt om ryktet om 28" iMac med Core i7 stämmer. Det hade varit svårt att hålla sig ifrån.

Det känns väldigt tveksamt... i7 är ju rätt varma. En iMac med Core 2 Quad räknar jag med dock.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Snart är det dags hörrni! Endast ett fåtal timmar kvar. Nu är det jul igen!

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

En uppdaterad Mac Pro med en ny 30" hade inte suttit fel

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Det känns väldigt tveksamt... i7 är ju rätt varma. En iMac med Core 2 Quad räknar jag med dock.

såvida inte ryktena om nån speciel kylning stämmer.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Det känns väldigt tveksamt... i7 är ju rätt varma. En iMac med Core 2 Quad räknar jag med dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
såvida inte ryktena om nån speciel kylning stämmer.

Ja, om det dessutom är 28"-skärm på den så finns det ju extra utrymme för mer kylning. Låter inte helt orimligt i mina öron.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Har länge på en väntat länge på en lite bättre grafik krets på mac. Jag hoppas att jag blir en switcher efter dagens konferens

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk

Kan man se macworld expot live någonstans eller måste man vänta till efteråt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datanisse100
Kan man se macworld expot live någonstans eller måste man vänta till efteråt

Nej.

Efteråt.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Här kan ni dock läsa om det och hålla er uppdaterade

http://macworld.idg.se/2.1038/1.203712/live-macworld-expo-200...

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri